Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, November 1, 2012

Pemimpin Malaysia yang apabila bercakap, komen pertama rakyat ialah..."BODDOH..!"

"Akan datang tahun-tahun penuh dengan kedustaan yang menimpa manusia, pendusta dipercaya, orang yang jujur didustakan, amanat diberikan kepada pengkhianat, orang yang amanah dikhianati, dan ruwaibidhah turut bicara. Lalu Baginda S.A.W ditanya; Apakah Ruwaibidhah itu? Baginda menjawab; "Orang-orang bodoh yang mengurusi perkara umum." (Rujuk susunan Ibnu Majah).


















"Segeralah beramal sebelum datangnya fitnah-fitnah seperti malam yang gelap-gelita. Di pagi hari seorang lelaki dalam keadaan Mukmin, lalu menjadi kafir di petang harinya. Di petang hari seorang lelaki dalam keadaan Mukmin, lalu menjadi kafir di pagi harinya. Dia menjual agamanya demi memperoleh kenikmatan dunia." (Rujuk Sahih Muslim).

17 comments:

  1. Kalau jumpa ular dan orang Blogger, maka tembaklah orang Blogger dahulu kerana orang orang seperti inilah yang suka melaga lagakan rakyat dari pelbagai parti dan kaum. Tembaklah.....sesungguhnya anda tidak akan merasa bersalah.

    ReplyDelete
  2. latar soi lek tu menarik. hmmm...

    ReplyDelete
  3. hisham, mat sabu, pok nik, mahfuz, khalid gagap, saifuddin dan nik aziz tu memang dah lama tau depa bodoh. yang lain tu bukan bodoh tapi bijak...bijak menipu orang bodoh yg mudah terpedaya.

    ReplyDelete
  4. nuar tu bukan takat bodoh...tapi segalo jonih kejahatan dalam dunio ni dio ado. cumo dio baik skit yo dari jin. hisham tu patut digolar si bacul boddoh.

    ReplyDelete
  5. anon November 1, 2012 11:34 AM
    den nak tembak ekau dulu buleh? ado akal pikir la.. jgn lotak otak kat palo lutut.. nak dikoba bangang kang kasar bona plak bunyi eh... peace :)

    ReplyDelete
  6. Setuju,memang bangang pun.Dio ingat sonang sonang nak tembak orang,kalau tak suko bloggers buat apo buka computer,bagi komen lak tu.

    ReplyDelete
  7. Wahai askar tua dan bapak anon, enkau berdua manusia paling bangang dalam dunia. Setakat askar tua, SRP pun tak lulus, makan taik lah engkau. Pergi sapu longkang lagi baik. Bapak anon, dah lah bangang lagi bodoh, pasal tu lah anak semuanya bodoh bodoh belaka. Setakat SPM balik kampunglah, cakappun tak betul. Orang Negeri memang bangang termasuklah Mentri Besar.

    ReplyDelete

  8. Gambar No 2 baik punyo kongket untuk anon 815 ko boleh bawak warikh walak kau poie jumpa pada pelakon terbaik ni untuk sreen test macam kau corodik bonar takat jadi BALACI DAN BARUA UMNO rontikanlah...malaun ni terang2 menghina hukum hudud takdo pulak kaum kerabat ekau menyalak .... Biasalah matsabun zaman dulu nak masuk askar tak perlu Ijazah selebar ponco agak eh ekau masih duduk colah kelangkang omakkau laaie....mano ko tahu sejarah perjuangan Bangsa yang terdahulu. Kau tak melalui zaman Penjajah, Jopun, Bintang tiga merintah 14 hari, konfrantasi dan kominis kat Malaya dulu apo yang kau tahu colik bijik mato negara dah aman patutlah madey pelajaran sejarah tidak dititikberatkan.

    ReplyDelete
  9. Anon.8,15,
    Who is Bangang here,who do you think you are by telling us Org Negri Bodoh.If you hails fm Sgor,Png,Kedah n Kltan your are really deserved the title Bangang.for electing PR to govern the states.Pse check your facts that we are ho less educated from you.To my opinion u are the one who are retartded as you put your brain at your ass in giving comments and for this I rest my case.Salam.

    ReplyDelete
  10. Gmbr Mat Monggol takdo? Patut la ekau di gelar pantet miang cari makan spt mana menatang yg menyudu.

    ReplyDelete
  11. Hudud tiada dlm quran kata madey, yg paling lawak pada SPRM,You help me I help you, kah, kah, kah. Epul tergelak sampai terkucil tak mandi 2 hari.

    ReplyDelete
  12. anon 203,
    Apo kono ya kau ni jang,dah lah komen keluar topik,tergolak sorang sorang.Gilo.Typical PR goon.

    ReplyDelete
  13. Cian askartua pencen duit british, sekali anon 2.03 sindir terus terasa sampai kejobo, sudahlah tua bingai pulak eh.

    ReplyDelete
  14. Anon 6.45
    Selalunya jika sasorang itu menuding jarinya kpd org lain maka akan ada 4 jari akan menuding kat dia.Who is Bingai here,no stable personnel will penned comments like you.Passing sweeping statements is the indentity of typical PR goons,dia pula boleh tau kito terima pencen dari British Army.Bangang kato org den dan Lopong kalau dalam askar.Salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menurut tafsiran askartua, kalau nak nampak educated kena reti cakap omputeh. Dasar otak dah kena basuh dek penjajah.
      Apapun, tetap salute pada yang pernah menjadi benteng negara

      Delete
  15. Wonderful article! That is the kind of information that should be
    shared across the web. Shame on Google for now not positioning this
    publish higher! Come on over and discuss with my site .

    Thanks =)

    Also visit my weblog ... wordpress einrichten anleitung
    My website - wie arbeitet man mit wordpress

    ReplyDelete
  16. Kangkung murah, Hari Valentine tak haram, pelakon porno soi lek hina islam tp umngok buat derk jek, terang2an la menunjukkn sape yg BODOHH.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive