Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, June 11, 2013

Menteri Belia dan Sukan Rembau

Rembau most wanted! Don't waste your time barking Kj!

Saudara belum bersedia menjadi Menteri penuh rupanya. Terlalu dangkal proses analitikal yang saudara canai dalam perolehan falsafah Kementerian Belia dan Sukan.

Sebelum ini, Pak Sedaro sudah asak Kj dengan kefahaman bahawa untuk memimpin KBS wajib mahir perundangan Akta Pembangunan Belia dan Pertubuhan Belia 2007 (Akta 668) dulu. Kemudian Akta Pembangunan Sukan. Juga menjalankan kajian terperinci dengan bantuan Pegawai-pegawai lantikan YB Menteri yang bijak, cekap dan bil-hikmah.

YB Menteri bukan meja untuk cetus konflik dan kuasa. Mempersoal siapa FAM, bidaan Piala Dunia 2034 bukan juga agenda YB Menteri. Kegagalan kau maso Timbalan Presiden FAM sudah bukti bahawa kau tak mengerti makna Sukan dalam Malaysia. Bukan Sukan di Malaysia.

Kj yang digelar budak bijak Rembau (Iyo ko?, sodar tak selamo Kj bertapa di Parlimen ni, modal rakyat khasnya Saluran 1 & 2 ialah Kj ini cucu Penghulu Bakar). Kok, bersungguh bonar nak atur rancang KBS. Amat elok, kau kaji semua Program Pertukaran Belia Luar Negara dulu sejak 1990. Minta Bahagian Antarabangsa dan Hal Ehwal Pembangunan Belia bentangkan kepada kau, segalanya. Minta Bahagian Kepimpinan JBSN untuk bentang program pemerkasaan kepemimpinan tahap 1, tahap 2 dan tahap kebangsaan jika ada?

Minta pegawai KBS namanya Mod Nadzri dan Aida bentangkan perihal SSEAYP International Malaysia dan program SSEAYP dan panggil Mesyuarat Khas YB Menteri bersama Jawatankuasa SSEAYP International Malaysia secara terbuka-terus terang, tanpa sembunyi. Maka, Kj kau akan terkejut bosar, bagaimana kegiatan kelentong para pegawai temberang KBS kepada YB Menteri-Menteri sebelum ini.

Ingatlah Kj, bahawa kau ini Menteri Belia dan Sukan Malaysia, bukan heboh Menteri Sukan hingga semua dapur Persatuan yang prestij nak kau borong. Cukuplah menjadi Ular Sawa. Ular Sawa yang lapar aja sibuk menjadi lubuk dan kambing baru.

Ingatlah Kj, bahawa Negeri Sembilan khasnya Parlimen Rembau ialah pusat kemenangan undi kau. Ekau ini Ketua Pemuda UMNO Bahagian Rembau, Ketua Pemuda UMNO Kebangsaan. Kok, dah jadi Menteri Belia dan Sukan pun masih tak cerdik, dan ditemberang oleh Pegawai-pegawai Khas YB Menteri, Pegawai-pegawai KBS yang terkenal sebagai melepas tengguk, buat kerja melepas batuk di tangga; baling batu sembunyi tangan sedang mengelilingi Kj. Kalau pasukan kerja KBS yang ikhlas tidak bersuara, tidak bertindak lebih cekap, maka, hancurlah Kj.

Lingkuplah KBS. Sejarah YBM Mokhtar Hashim mungkin berulang kembali. Sadis gila beb.

9 comments:

  1. Realitinya...YB Mokhtar Hashim lobih borani dari KJ

    ReplyDelete
  2. Den sokong tu elok paneh miang jo jd montori ckp mmg handa..

    ReplyDelete
  3. Jangan Gelojoh Paneh.. biar..an KJ tu dulu. Kawan tu tongah terabo rabo nak membetulkan keadaan. Sanun masalah, sini masalah, sinun masalah, sodo alah eh.. masalah. tapi elok jugak di nasihatkan awal supayo dio lobih bersedio.

    ReplyDelete
  4. KJ bukan dari spesis ular sawa tapi ular senduk (king cobra)yang lebih bijak kalau nak dibandingkan dengan ular sawa. Banyak yang akan menjadi mangsa tidak lama lagi termasuklah si Najib

    ReplyDelete
  5. KJ & Pemuda UMNO tak buat kerja masa PRU13. KJ replika adalah Anwar, si Kitul era baru. Memang dia ni ular senduk. Pandai berhujah. Keje tak tentu boleh buat.... Tak layak lagi jadi menteri mana2 kementerian. Betulkan Pemuda UMNO dulu.

    ReplyDelete
  6. busuk bona ati ko ni jang....
    -sangharimaukumbang-

    ReplyDelete
  7. apo kono ehhh jang...baru sebulan KJ pogang jawatan menteri KBS , bagi dio maso dan peluang serta bantu mano terkurang dan tersilap...kalau tak suko ngapo PM lantik dio...ado kelebihan si KJ ni...look n see yo jang!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. Bukan saja KBS, KSU KBS pun kena dicek, main paksa sekolah2 tertentu jalankan program entah siapa yang setuju. Tidak ketinggalan MSN ada "little napoleon" bla ....bla......

    ReplyDelete
  9. Suruh Mod Nazri bontang.... Apa ko jadahnyo kalau CEO yang tak tahu bezokan satu organisasi dengan organisasi lain walaupun dah 4 tahun buak kojo... KBS kena faham apa belia dan sukan nak bukan ikut sedap dia je.. Paneh Miang ni group2 orang tua yang masih mengaku belia

    Takrif belia juga perlu diperbetulkan... Umar 40 tahun masih dipanggil belia... Ada yang dah jadi datuk pun masih nak pegang jawatan dalam organisasi belia....

    KJ boleh lakukan perubahan....

    ReplyDelete

Blog Archive