Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, July 24, 2013

1 Malaysia: Cina Didahulukan, Melayu Dihukum Mati

Lihatlah betapa cepatnya tindakan diambil sekiranya Melayu berbuat salah. Lihatlah betapa hebatnya penguatkuasaan undang-undang jika Melayu yang melanggarnya.

Tapi jika Cinabeng yang hina Raja Melayu, Cinabeng yang hina Islam, Cinabeng yang hina Azan, Cinabeng yang hina wanita bertudung, Cinabeng jemput buka puasa makan Bak Kut Teh...Cinabeng itu akan dijemput ke Parlimen dengan pakaian macam SAKAI tanpa perlu dress code untuk jumpa Menteri.

Hahaha..inilah 1Malaysia tajaan Ah Jib Gor. Cina diDahulukan...Melayu diMampuskan!

Kepada ahli UMNO yang bakal mengundi dalam Pemilihan Jawatankuasa di Perhimpunan Agong UMNO nanti...hanya ada 2 pilihan...sama ada anda bonar-bonar bangang...atau anda memang buto akal dan hati.

Apo pilihan yang tinggal...


SHAH ALAM 22 Julai - Empat lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan menculik penganggur, Ng Mun Tatt bagi mendapatkan wang tebusan RM3,000 di sebuah restoran di Taman Sri Muda di sini minggu lalu.

Mohamad Asri Mohamad Jamil, 22, Mohd. Mazli Sazeli, 26, Zulkarnain Abdul Rahman, 29, dan Agus Hariyanto Mahmod Hosen, 27, mengangguk faham setelah pertuduhan dibacakan kepada mereka oleh jurubahasa di hadapan Majistret Nurul Syahida Zainal.

Tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada keempat-empat tertuduh.

Mereka bakal menghadapi hukuman mati atau penjara seumur hidup dan jika tidak dihukum mati boleh dikenakan sebatan setelah didakwa mengikut Seksyen 3 Akta Penculikan 1961 yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan.

Berdasarkan pertuduhan, keempat-empat lelaki itu didakwa bersama dua lagi yang masih bebas dengan niat bersama telah menahan Mun Tatt, 21, dengan maksud untuk mendapatkan wang tebusan RM3,000.

Mohamad Asri yang bekerja sebagai juruteknik; Mohd. Mazli, jurulatih tomoi; Zulkarnain, penyelenggara bangunan, dan Agus Hariyanto yang berniaga didakwa melakukan perbuatan itu di Restoran Muneer, No. 1 Jalan Merdu 25/119 Seksyen 25, Taman Sri Muda di sini kira-kira pukul 4.30 pagi, 15 Julai lalu.

Pendakwaan dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Rohaida Che Hamid manakala kesemua tertuduh diwakili peguam-peguam Ridha Abdah Subri dan Shaharudin Ali.

Pada prosiding hari ini, Siti Rohaida memohon tempoh sebulan untuk tarikh sebutan bagi mendapatkan arahan lanjut Jabatan Peguam Negara.

Namun Ridha Abdah membantah dan memohon tarikh itu dipercepatkan dengan alasan kes berkenaan melibatkan kepentingan awam dan siasatan telah selesai seterusnya membolehkan kes itu dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.

Nurul Syahida menetapkan 16 Ogos ini untuk sebutan semula kes.

Sebelum itu, Shaharudin memohon mahkamah membenarkan seorang pegawai perubatan kerajaan melakukan pemeriksaan perubatan terhadap kesemua tertuduh.

Katanya, beliau telah mendapat arahan itu daripada keluarga para tertuduh berkenaan namun Nurul Syahida hanya membenarkan tertuduh kedua dan keempat menerima rawatan itu setelah mereka berdua mengaku mengalami kecederaan.

Sementara itu, keempat-empat tertuduh sempat melaungkan takbir sebelum dibawa keluar anggota polis dari mahkamah tersebut.

Mereka ditahan pada 16 Julai lalu di Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Ampang dan Kampung Medan, Petaling Jaya, sehari selepas kejadian tersebut.

Menurut laporan akhbar, kejadian culik itu dikaitkan dengan pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee yang didakwa memuat naik gambar dengan komen Selamat Berbuka Puasa (dengan Bak Kut Teh...wangi, enak, menyelerakan!) mengandungi logo halal dalam laman Facebook mereka iaitu "Alvin and Vivian-Alvivi" di pautan https://www.facebook.com/alvivi.swingers.

Ketika kejadian Mun Tatt sedang makan bersama teman wanitanya di sebuah restoran di Taman Seri Muda sebelum diculik sekumpulan lelaki menaiki sebuah kereta Toyota Alphard. - Utusan.

17 comments:

  1. Ado ke lg org umno yg cerdik la ni? Org umno ni jenis selalu temakan budi. Sebab tu walau masyarakat keliling ramai yg dah jelak dan menyampah, tapi ahli umno tetap angkat jugak pemimpin yg sama banyak kali. Semua sebab wang yg ditabur, tergadai undi, yang dapek malang ialah rakyat. Aku nk tgk lepas pau ni kalo najib dan hisham masih kedudukan sama, bagi aku org umno bukan takat bangang ngan buta, tapi tarak otak punya balaci.

    ReplyDelete
  2. 1Cina: Sekolah Cina Didahulukan, Penjenayah Cina Diutamakan.

    ReplyDelete
  3. Laughter kentut tu memang klaka bang. Hehehehe.

    ReplyDelete
  4. Kita boikot BN PRU 14 nanti. Bolih?

    ReplyDelete
  5. Sejak bila penculik dianggap pembela Agama?

    Mungkin ambil kesempatan ugut duit tak?

    Mereka semua ahli UMNO ke?

    ReplyDelete
  6. ugut duit 3 ribu je? macam pelik je kes mintak tebusan 3 ribu. kadangkala perlu jugak ada oghe kito yang berani hantam cina ni. dok tunduk tak tentu arah dipijaknya kita. sekali sekala kena tunjuk ini tanah asal siapa.

    ReplyDelete
  7. HE!HE!HE!

    MALANGNYA MENJADI MELAYU !!

    ReplyDelete
  8. Sikap double standard kat Malaysia memang dah lamo dah...sobab orang melayu ni mempunyai sikap bertolak ansur yang terlalu tinggi...dan yang paling best orang melayu tak bersatu...cubo tengok budak cino yang kono sosah tu berlumbo lumbo parti politik dan NGO bangso dio nak bekap dio...samo gak dongan Alvivi...bagi diorang salah atau tidak isu no 2 apo yang ponting diorang bekap bangso...

    ReplyDelete
  9. Tp cina klu brsalah boleh dapat buat filem.

    ReplyDelete
  10. Lain kali bila nak buat jenayah bikin alasan mangsa itu mempersendakan Islam. x perlu bukti, ada orang bodoh kat laman Bee End yg akan sokong membabi-buta...

    ReplyDelete
  11. Ingat tak kes budak KFC belasah mamat cino dulu...torang torang mamat cino tu yang provoke staff KFC...tapi silap ea budak KFC tu dio buek body contact...bilo mamat cino tu pusing cerito dongan bekap DAP budak melayu tu kono dakwa...nampak tak game diorang...

    ReplyDelete
  12. Dari sekolah lg, kalau cino buek persombahan tah apo2 tah, cikgu bg monang.....kek kodai makan ado cino dtg setahun sekali, dilayan can rajo melayu yg dtg tiap2 ari dilayan kemudian....kek tompek kojo, kalau melayu jd penyelia, dio naik an bangso lain supayo bangso sendiri x buleh lobih dari dio....melayu yg dah xde sifat kekitaan lg.....tu bolom baco yg kojo sektor lain2 lg....melayu yg jatuhkan melayu sendiri:(

    ReplyDelete
  13. ksalahan mnculik dan mntk wang tbusan hukumannyo gantong smpai mati atau pnjaro se umur hidup tp mnghino agamo dan umat islam dbulan rmadhan hkumannyo stkat dondo dan pnjaro itupon klau d sabit ksalahan.fkir2 kn

    ReplyDelete
  14. KES "Alvin and Vivian-Alvivi" AKAN SENYAP JE MACAM KES DULU..... ADIL MEMANG ADIL. sUNGGUH BERTUAH AKU HIDUP DI NEGARA ISLAM....

    ReplyDelete
  15. ada ke mati budak cino lakhanat tu hingga nak dihukum mati...aku tenguk masih hidup ...sihat walafiat lagi...bila fikir2 lebih elok jadi bangsa lain..sbb eh kalau ada melakukan kesalahan yg melanggar undang2 serta menyakit bangsa lain kalau ditangkap ramai yg nak bantu dari sgi kewangan,moral serta guaman dan hukumannaya ringan..kalau jadi melayu kerat jari x ada sape pun yg ingin nak tolong..lu tanggunglah sendiri...

    ReplyDelete
  16. Nampak bangang pemimpin UMNO kes kantin sekolah dkt selangor. Takda pemimpin umno backing tindakan pihak sekolah. Perkasa apasal diam sahaja? Telor hang takda ka? Yg si ahgor napela lntiktimbalan menteri pendidikan dungu cpt sangat terikut provokasi pmbgkang.. ayo yo yo.. elok jadi menteri estet la..

    ReplyDelete
  17. Ini ternampak fahaman akal budi yang terosak oleh yang digelar pemimpin2 agama masyarakat kita apabila Anwar Si Peliwat Penzina boleh luahkan berjuang agama dengan "parti Islam" itu. Anwar dah berpakatan dengan pengganas Sulu menceroboh dan membunuh orang Malaysia di Sabah.
    Hari ini semua orang senang-senang mahu "tahan agama", sedangkan kemuliaan kian surut daripada akhlak orang Melayu dan ketamakan dan keganasan orang muda makin terbiar. Kalau Cina mahu jadi samsng, orang Melayu pun mahu ikut jahat buat filem menglamorkan sikap samseng: Taiko, Pailang KL Gangster, dan lain2 lagi.
    Nasihat Nabi kita: "Kamu akan menjadi semacam itu yang kamu selalu menemani." Peliharalah diri dari tamak, dengki, panas baran, dan sombong. Pulanglah kepada Perwiraan Melayu: Sabar, Berani asalkan Benar, Sopan Santun, dan Bijaksana.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive