Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, July 16, 2013

Caca Marba Keputusan-Keputusan Najib

1. MCA dan DAP senada menentang subjek Tamadun Islam dijadikan subjek wajib di IPTS.

2. Duta Vatican City menyokong langkah gereja Khatolik menggunakan Kalimah Allah.

3. Budak-budak cina di Lowyat KL pula buat busines jual Al Quran.

4. Pasangan porno cina Vivian promosi Bak Kut Teh bulan Ramadan. Ada pula yang sudah berani hina nabi secara terbuka.

5. Bazar Ramadan di Bukit Bintang gagal diselesaikan kerana peniaga cina juga mahu lot gerai Ramadan. Jonker Walk yang dimonopoli peniaga cina pula terus menjalankan aktiviti perniagaan di tengah jalan seperti biasa walaupun ianya sudah diumumkan untuk  ditutup sementara untk kajian kesesakan lalu-lintas. Petaling Street langsung tak boleh usik la.

6. DAP dan MCA juga masih mahu menafikan berlakunya tsunami cina dalam PRU13, walaupun 97% pengundi cina jelas mengundi pembangkang DAP. Malah, jika kita berjumpa dengan mana-mana cina, mereka pasti memberitahu mereka undi BN. Dari 10 cina yang ditemui kesemuanya memberitahu mereka undi BN.

Mungkin secara kebetulan cina yang kita terjumpa itu, adalah kalangan 3% cina yang menyokong tu BN agaknya. Pundek.

7. DAP dan MCA jelas tidak senang dengan pendirian Dato Zahid Menteri KDN dalam isu Akta Hasutan. DAP buat pertama kalinya menyokong kenyataan PM yang mahu menghapuskan Akta Hasutan dan menggantikan dengan akta alternatif lain.

Dato Zahid tegas menyatakan walau apa pun, samada pinda Akta Hasutan ataupun ganti dengan akta lain, 4 perkara pokok, iaitu yang berkaitan agama Islam, Bahasa Melayu, hak bumiputera dan raja Berperlembagaan tetap kekal tidak boleh disentuh dan bertaraf perkara sensitif. Perlindungan terhadap 4 perkara asas ini tetap akan menjadi maksud utama akta Harmoni atau apa saja akta yang bakal menggantikan akta Hasutan.

8. Yang paling baik untuk dilakukan ialah PM, DS Najib sendiri yang mengumumkan "kerajaan telah memperhalusi  dari pelbagai sudut dan kabinet telah membuat keputusan untuk membatalkan rancangan untuk menghapuskan Akta Hasutan memandangkan perkembangan terkini yang berlaku khususnya yang berkaitan dengan hubungan antara kaum dan agama sudah kelihatan semakin tidak harmoni. Maka di atas pertimbangan keharmonian nasional yang menyeluruh, kerajaan bersetuju membatalkan hasrat untuk menghapuskan Akta berkenaan".

9. Jika DS Najib berani membuat pendirian ini, KNKB pasti kepimpinan dan populariti PM Najib akan terus melonjak dan kembali diiktiraf serta dihormati oleh majoriti rakyat secara jujur. PM tak perlu lagi pakai "elemen insentif dan reward" untuk popular dan diterima oleh rakyat tapi, akhirnya rakyat khususnya kaum cina tipu balik PM.

10. Cukup dengan bermodalkan ketegasan, PM Najib pasti akan mendapat keyakinan semula majoriti rakyat. Ubat terbaik sebagai langkah pencegahan untuk menghentikan karenah dan tuntutan bukan-bukan kaum cina ini adalah "ketegasan". Tegas! Tegas! Tegas! Faham?

11. Ada cara senang nak mendapat sokongan undi popular rakyat, tapi PM Najib suka cari cara susah yang memerlukan modal besar tapi akhirnya tak mendatangkan hasil pun.

12. PM Najib patut sudah lebih dari faham bahawa kaedah penyelesaian masalah dengan cara mengumum dan memberi "insentif dan reward" sudah terbukti gagal. F9. period!

13. Sebelum PRU guna kaedah reward rakyat untuk dapat sokongan. Lepas PRU guna kaedah "reward segera" mana-mana ahli parlimen yang tidak berjawatan menteri/timbalan dengan pelbagai lantikan GLC. Balik-balik dia. Orang lain atau pejuang parti yang lain tak tau nak jadi apa.

14. Sepatah kata TS Rahim Noor Abdul Rahim, “Apa yang saya lihat banyak juga akta berkaitan keselamatan sebelum ini dimansuh atau dibuang kerajaan, tetapi ia tidak membantu pun meningkatkan kemenangan BN" (dalam pilihan raya umum 5 Mei).

Bila rakyat biasa pun sudah dapat "membaca dan mengagak" cara kerja dan cara politik seseorang Perdana Menteri, itu menandakan rakyat tahu di mana kekuatan dan kelemahan seseorang Perdana Menteri. Bila orang sudah tahu di mana kelemahan dan kekuatan kita, maka bersiap sedialah untuk kita menerima hakikat bahawa PM kita akan terus dibuli oleh puak-puak yang berkepentingan dari segenap arah.

8 comments:

  1. Nukilan seperti orang yang putus asa dengan DS Najib jee...

    ReplyDelete
  2. DS NAJIB adalah perdana menteri yang gagal (FPM= FAILED PRIME MINISTER)

    ReplyDelete
  3. najib sblm PRU 13 prestasinya Ok ..lepas PRU ..dia dah jadi kalut tak tentu arah..panic semacam.. ini bukan ciri ciri seorang pemimpin... najib dah hilang aura..

    ReplyDelete
  4. Yap famai d bawah mengatakan najib gagal..lebaih gagal dari paklah..

    ReplyDelete
  5. dah nampak belang najib. dia memang pemimpin lemah lepas bn hilang lebih banyak kerusi pru13. pemimpin hebat kita akan nampak ketika krisis. jelas najib tak hebat.

    ReplyDelete
  6. tuk jg air muka eloklah DS Najib berundur cam Pak Lah jer...moga selamat Melayu/Bumiputra dan selamat agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  7. Heran teramat heran!! yang lebih sibuk minta DS Najib turun blogger2. Kemana perginya suara2 dari UMNO. Media control ke jaga periok nasi. Baru kusedari amat jauh bezanya bangsaku dan arab.

    ReplyDelete
  8. Jangan salahkan rakyat keturunan Cina. Kuala Lumur tidak pernah diperintah oleh Sultan Cina, Menteri Besar Cina, DO Cina, Datuk Bandar Cina, Ketua Polis Cina atau Kadhi Cina tapi macam mana hampir semua tanah orang awam mereka miliki. Ertiya Melayu bukang satu bangsa yang kuat. Ia satu bangsa yang boleh dibeli, diratah, dirogol dan dibunuh oleh sesiapa yang banyak duit. Ketua-ketua Melayu hampir semua nya termasuk lebai gilakan @#$t dan &^&!t!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive