Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, March 4, 2013

Amaran Allah kepada UMNO

Allah masih sayangkan Bumi Melayu ini. Ingatan Allah secara tunai sedang diurus oleh PDRM dan ATM di Lahad Datu dan Semporna. Namun, amaran Allah juga terpesan kepada umat UMNO yang sibuk memastikan kemenangan 190 kerusi Parlimen pada Pilihanraya ke-13 ini.

1. Menteri-Menteri Bangang, Dayus dan Bacul mesti digugurkan daripada Kabinet Kerajaan Persekutuan PRU-13.

2. Pegawai-Pegawai Kanan dan Tertinggi, Kerajaan Persekutuan dan Negeri yang menjiwai Syiah, Freemason dan Komunis disingkirkan dan ditamatkan perkhidmatan awam mereka serta-merta.

3. Pengkhianat dan Penderhaka Nombor Wahid, Anwar Ibrahim disumbat ke Penjara Negara seumur hayat, tidak dibenarkan diakses oleh sesiapa kecuali Wan Azizah dan anak-anaknya. Anak bujang Anwar Ibrahim khabarnya langsung malu nak balik Malaysia dek perangai tak senereh Anwar yang hetroseksual.

4. Sekutu-sekutu kepada penjenayah politik yang berkiblat Syiah, Freemason dan Komunis dikenakan hukuman tahanan dalam kawasan tidak boleh keluar negara dan diwajibkan ikuti kuliah pemulihan akal budi Ahlul Sunnah Wal Jamaah daripada 4 mazhab muktabar.

5. Bala tentera UMNO yang bermati-matian berjuang untuk Agama, Bangsa dan Tanahair tidak kira politikus, pegawai awam, rakyat awam, selagi mana mereka mendukung mahkota Islam, Melayu dan Tanah Melayu, mereka harus diberikan imbuhan khas RM2K sebagai ganjaran perkhidmatan yang dilunaskan secara berperingkat selama 5 bulan, sebelum perayaan Aidil Fitri 1434H.

13 comments:

  1. Artikel tahap tadika kemas tp comot.tahniah cicit kemut.keep it up

    ReplyDelete
  2. Petikan DR 17/11/2009 (Muka Surat 41)

    Tuan Pengerusi [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Ya, Yang Berhormat Kinabatangan.

    12.40 tgh.

    Datuk Bung Moktar bin Radin [Kinabatangan]: Terima kasih Tuan Pengerusi. Ada
    tiga perkara iaitu P.6, Butiran 18000 – Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia. B.6, Butiran 020200 – Unit Perancang Ekonomi dan juga P.6, Butiran 71000 – Penyelarasan Program Pembasmian Kemiskinan.

    Tuan Pengerusi, saya mendapat maklumat bahawa kerajaan berhasrat untuk melupuskan Pasukan Polis Marin itu dan diganti dengan pasukan maritim yang sedia ada. Sekiranya ini benar-benar berlaku, maka kebimbangan saya dan ramai lagi rakyat Malaysia terhadap keputusan ini amat melebar, iaitu kita maklum bahawa pasukan maritim ini baru sahaja diwujudkan di negara kita lebih kurang dua tahun atau tiga tahun.

    Bayangkan bagaimana anggota Polis Marin itu sendiri telah berkhidmat dengan Polis Marin, tetapi tiba-tiba kerajaan membuat perakuan untuk membubarkan pasukan ini dan diambil alih oleh maritim. Ini pada saya, dalam keadaan negara kita pada hari ini Tuan Pengerusi pun maklum, bahawa sempadan kita terlalu luas terutama sekali di Sabah, di kawasan Kelantan, Terengganu, Sarawak dan sebagainya. Apabila sempadan ini luas, maka unsur-unsur negatif jenayah penyeludupan,
    perdagangan manusia berleluasa.

    Hari ini kita ada empat, lima pasukan pengawasan. Kita ada Polis Marin, kita ada

    maritim, kita ada kastam, kita ada imigresen, kita ada tentera, kita ada Polis Hutan, macam-macam ada, tetapi masih banyak juga unsur-unsur jenayah yang melanda di dalam negara kita. Yang sedihnya, yang anehnya, lapangan terbang kita juga dibolosi oleh penyeludup. Iaitu baru-baru ini saya terbaca pagi tadi, dadah jenis Syabu dianggarkan berjuta-juta ringgit boleh lolos dari lapangan terbang dan di hotel pula baru ditemui. Malu kita dengan negara-negara lain. Seharusnya lapangan terbang yang sebegini canggih dilengkapi dengan alat-alat pengesan yang cukup canggih sehingga apa sahaja benda dia bawa, maka boleh didapati dengan begitu mudah, tetapi tidak tahulah bagaimana pentadbiran di lapangan terbang ini boleh berlaku.

    Jadi bayangkanlah bagaimana maritim itu sendiri boleh menguatkuasakan undang-undang atau boleh melaksanakan tanggungjawabnya di sempadan dengan berseorangan. Apa akan berlaku dengan negara kita? Kebimbangan saya bahawa kita akan berhadapan dengan satu mala petaka yang mungkin tidak boleh kita duga pada masa akan datang.

    Jadi saya mencadangkan hari ini kepada kerajaan supaya hasrat untuk membubarkan Pasukan Polis Marin itu sendiri supaya ditangguhkan dan jangan sekali-kali mengizinkan satu badan seperti Maritim Malaysia untuk mengambil alih tugas-tugas Pasukan Polis Marin ini sebab ia akan mendatangkan kemungkinan-kemungkinan yang tidak boleh kita duga.

    Rujukan : Hansard parlimen 17/11/2009 [sini]

    http://www.parlimen.gov.my/hindex/pdf/DR-17112009a.pdf untuk pengesahan Parlimen 17/11/2009.

    So jelaslah.. bahawa kerajaaan BN dan UMNO-lah yang menjadi  punca terjadinya BOLOS dan membiaknya kegiatan jenayah di Sabah.Adakah perlu kita sebagai rakyat akan mengekalkan pemerintahan umno BN dan memberi undi dalam PRU 13?

    Lagi dan lagi…lenakah tidur kalian wahai pak-pak menteri???

    ReplyDelete
  3. Punca perairan Sabah mudah bolos terjawab!Mengapa perairan negara kita mudah di ceroboh terjawab apabila kerajaan Malaysia bawak umno BN menamatkan operasi Polis Marin dan setelah terlupusnya operasi Marin di Sabah.. berlakulah pencerobohan besar besaran pendatang asing masuk ke Sabah.
    Apakah penutupan operasi Polis Marin berkaitan dengan projek ic? Boleh jadi kelongaran perairan Sabah untuk memudahkan kemasukan Filipin bolos… maka SAH lah .. inilah antara puncanya mengapa dan bagaimana dengan mudahnya penceroboh memasuli negara kita dan menyebabkan berlakunya krisi Sulu dan akhirnya meragut nyawa polis dan orang awam….

    ReplyDelete
  4. No 5 tu macam pelik je. Apahal tiba2 nak kena bagi RM2k?

    ReplyDelete
  5. yey.. ni yang anuar nak, semua salah umno. saya juga terkejut dengan kenyataan anwar yang mahu beri wilayah autonomi kepada 'penduduk' sabah jika dia dapat jadi PM.. yg kita terfikir, kenapa mahu beri status autonomi kepada 'penduduk' sabah jika penduduk sabah sudah selesa dan aman damai dan sudah berada dibawah naungan Malaysia? Rupa-rupanya status autonomi tu dia nak bagi kepada penduduk sulu yg berada di sabah dan mahu mereka ini menyokong dia lah.

    ReplyDelete
  6. Nabi berdoa kepada Allah semasa Perang Badar dengan berkata..

    “Ya Allah..jika engkau binasakan pasukan ini (Islam), engkau tidak akan disembah lagi dimuka bumi ini. Ya Allah..penuhilah janji mu kepada ku, berikanlah pertolongan mu”.
    Abu Jahal juga berdoa kepada Allah dengan berkata..

    “Ya Allah..dia (Nabi Mohamad) telah menyebabkan hubungan persaudaraan sesama kami terputus, dia telah datang kepada kami dengan sesuatu yang tidak kami kenal, kerananya, hancurkanlah dia esok hari”.
    Sama saja situasi sepanjang zaman pertembungan antara jamaah islam dgn puak toghut.....ayah pin pun rasa dia betul!!... maasyaaAllah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. abdul haq pon rasa dia betol..nuarpon rasa dia betol..chinadoll pon rasa dia betol...semua orgpon rasa dia betol tapi di pandangan Allah..semuatu blom tentu betol termasuk lah abdul haq

      Delete
  7. Perlu selidik balik kisah Misuari tu. Dia bengang dengan Najib sebab najib hantar dia balik ke manila semasa dia lari ke sabah atas tuduhan memberontak pada tahun 2011 dulu. Dalam plan perdamaian bangsamoro sekarang Misuari dan MNLF serta sultan Sulu tidak dijemput langsung sedangkan kumpulan serpihan MNLF – MILF pula yg menjadi broker kpd bangsamoro. Sebelum ni misuari dsanjung dan mendapat segala bantuan dari PM-PM malaysia terdahulu, termasuklah dari sinuar tu semasa dia jadi TPM. Jadi bila sinuar ajak dia buat onar diSabah, tentulah dia bersetuju, kerana dia dapat melepaskam geram kpd najib.Kalau sinuar berjaya tawan putrajaya pula tentu dia akan dapat habuan lebih besar. Jadi adalah perkara tak masuk akal kalau najib pula dituduh menjemput penceroboh2 tu ke Sabah kerana penceroboh2 tu kebanyakannya adalah pejuang MNLF. Buktinya penceroboh yg mati dsembelih oleh penduduk kg di semporna tu adalah komander MNLF.

    ReplyDelete
  8. Anwar dan Misuari sebetulnya guna taktik polong, sendiri buat kecoh, sendiri yang cuba selesaikan semata2 nak jadi hero.

    ReplyDelete
  9. Apa ke gampang punya komen

    ReplyDelete
  10. SETUJU Paneh!!!!!!Jangan pedulikan kommenter tali barut ansir luar tu...mereka terlibat dengan konspirasi menjual maruah negera dan gugurnya pegawai PDRM di Sabah secara tidak langsung..

    I like the part SUMBAT ANWAR IBRAHIM dalam penjara sampai mampus the most!!!

    Love you Paneh Miang!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  11. Luv u paneh piang...sumbat juga semua sultan sulu palsu termasuk sultan najibb n queen ros ye.terbaekkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. sumbat ko skali pon ok jugak!!!

      Delete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive