Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, July 23, 2013

OKTOBER 2013 - AMERIKA MENJAJAH MALAYSIA

Penjajahan elitis Amerika Syarikat ke atas Malaysia secara khusus, pendekatan penjajahan baru berbentuk sosio-ekonomi Amerika ke atas Bani Malayuwiyah. Perundingan sedang berlaku di Kota Kinabalu, Sabah.

Pasukan US disertai lebih 50 orang pemikir-perunding-pelobi dan pendukung minda Kapitilisme. Malaysia hanya diwakili oleh 10 orang manusia yang mereka fikir cerdik tapi tidak pintar, bijak tapi kurang bil-hikmah.

Tun Dr. M menulis minda fikir beliau dalam Che Det yang amat menyentuh. Pak Sedaro amat terkesan kepada pola fikir Amerika Syarikat yang tidak segan silu mendorong kumpulan ASEAN untuk cenderung kepada US. Memberi sokongan material kepada US bermakna membantu proses apungan kewangan matawang Amerika yang makin rebah ibarat "duit pisang Jepun pada tahun 1943".

WTO tidak berjaya, FTA juga tidak berjaya. US menukar rangka kerja dengan TPPA. Malaysia sedang dibayangi oleh trojan-trojan dan Napolean tidak terlatih. Malaysia sedang dilanda wabak "pemikiran neo-capitalist" yang bakal menjahanamkan Dunia Kewangan Islam yang makin berpusat di Malaysia.

Apakah Malaysia tersepit atau tidak cukup baligh dalam urusan "perundingan high-level"? 

TPPA jika dianalisa secara halus merupakan objektif ke-20 dan ke-21 Protokol Zionis iaitu merubah kepercayaan kewangan menerusi perjanjian "Kuasa Besar Yahudi Zionis" dengan "New Driver". Sebab itulah US tidak pelawa Negara China. US juga dalam takut pelawa Negara Jepun, kerana telur Jepun dipegang di Okinawa. Pangkalan armada Asia Pasifik Timur Amerika masih bertapak di Okinawa dan Filipina.

Apakah peranan umat Melayu dalam memahami TPPA? TPPA ini bersidang dalam bulan Ramadhan 1434H, siapakah pemikir dan perumus keputusan Malaysia? Terlalu banyak persidangan kecil dan besar telah berlangsung, namun sejak tiada lagi "Langkawi International Dialogue" gerakan reformasi USA melalui ekonomi makin bermahajaralela!

TPPA bakal merugikan tanahair ini daripada 7 perkara besar:

1. Pertumbuhan kekayaan domestik untuk usahawan kecil dan sederhana tempatan secara puratanya menurun sebanyak 15% setahun. Konglomerat US makin melambak di Malaysia untuk meratah, hingga akhirnya menghalalkan proses pertukaran matawang USD secara fizikal yang besar. Dengan lambakan USD di pasaran Malaysia, maka Agenda Kewangan Islam dipelopori oleh institusi pemikir INCEIF dan ICLIF akan BUBAR secara natural.

2. Lebih ramai orang asing menjarah Malaysia secara terbuka dari aspek ekonomi. Namun satu budaya fahaman yang belum terkesan dibendung iaitu Pluralisme dan Liberalisme akan terbentang luas. Maka bertambah biaklah penyakit sosial daripada 6% setahun kepada 13.5% setahun.

3. Kontrak Kerajaan Persekutuan khasnya atas pena 153 akan terbatal secara natural. Tak percaya, cubalah halalkan TPPA ini dan Malaysia BERSETUJU 100% tanpa SYARAT!

4. Dominasi usahawan gergasi Cina dan Keling makin galak. Hari ini semua cabang bisnes yang berpusat di Malaysia punya hubungan bisnes dengan Chinatown dan Bollywood Town di Singapura, Australia, US. Hubungan usahawan Cina dan Keling makin galak terbina kerana dasar terbuka amalan Negara Melayu. Mungkin ini amat baik kerana demokrasi. Namun ditambah dengan TPPA, Usahawan Cina dan Keling generasi baru ini bukan berfikiran seperti Nenek-Moyang mereka, asas syukur dan tahap terima kasih kepada "tanah tumpah" darahnya begitu kufur. Buktikan jika benar ada usahawan Keling dan Cina yang menunjukkan bukti taat setia dan kasih sayang Maha Tinggi kepada Bumi Melayu!?

5. Setiap 2 tahun mengikut perisikan gereja berkembang sebanyak 50 buah. Gereja didaftar atas nama NGO, dibuat di rumah-rumah kedai dan rumah perseorangan. TPPA akan mendorong kepada kerja pendakwahan terbuka sebanyak 150 buah gereja setahun, maka piagam 11(4) Perlembagaan Persekutuan 1957 terus-terus dicabar secara terbuka. Dikenakan tindakan undang-undang, maka ugutan ekonomi menjadi sandaran. Bijak bukan?!

6. Satu bentuk pemikiran "reverse" yang dirancang secara fizikal tidak dikaji. Kesan penghapusan/pemansuhan JP VISA PRA Indonesia merupakan strategi permulaan, bagaimana melakukan pembunuhan kepentingan ekonomi dalam rantau ASEAN, khasnya dua Negara Melayu iaitu Indonesia dan Malaysia. TPPA telah berjaya peringkat awal, dengan kekangan ini maka industri yang melibatkan kumpulan penganut Islam terbesar di dunia terhalang dengan penuh bijaksana. Apakah YAB PM tak nampak perkara ini, atau YB Menteri Sumber Manusia tak cukup tuntas melihat "gelagat" menjahanamkan ekonomi Malaysia-Indonesia ini? Bukti sejarah jelas, kerana Presiden Sukarno telah memberi gambaran bagaimana virus Neo-Kolonialisasi Kapitalis berantai akan berlaku. Hujah ini turut dibahaskan dengan baik oleh Tun Dr. M pada tahun 1999. Ekonomi Melayu AKAN HANCUR BINASA...tarak baca ka? Hancur Ekonomi Melayu, runtuh Kuasa dan Empayar Politik Melayu. Ingat!!!

7. Kini, Negara sedang ditekan dengan konflik "harga" barang mentah di pasaran tempatan. TPPA yang dibentangkan di Kota Kinabalu, dalam rangkaian nilainya mengesa semua jenis ubatan dan makanan kesihatan serta produk makanan mendapat penilaian FDA. FDA dinilai tidak menjamin tahap HALALAN TOYYIBAN. HDC kita tidak diangkat ke taraf 6 star "Food Accreditation Council" oleh FDA. Apakah umat Melayu sedar bahawa makin banyak industri MLM/Networking daripada US memasuki pasaran Malaysia. Satu yang pasti, hanya Giffarine sebagai MLM yang berpangkalan di Thailand dan dimiliki oleh 5 orang doktor Thailand. Amway, Shaklee, Cosway, banyak lagi semuanya sudah menjadi aset atau sub aset The Americans. Pak Sedaro tak pedulilah kalau ada orang nak marah. Tapi ini HAKIKAT pasaran Malaysia.

Mungkin umat Melayu yang bijaksana dan bijaksini berfikir "BEYOND CONVENTIONAL WISDOM", maka urutan pesanan Za'aba merupakan realiti Bangsa Melayu. Asas Tamadun ini perlu diperkasakan dengan kekuatan umat Melayu yang fahamkan erti dan makna Sayang Tanahair, Sayang Pasukan, Taat Setia, Berdisiplin Tinggi dan Hormat. Inilah rahsia Artikel 153, Rahsia Bangsa Malayuwiyah yang dipimpin oleh Raja-Raja Melayu.

Masanya TELAH TIBA UNTUK JAMBATAN ISLAMIC PARTNERSHIP COUNTRY AGREEMENT dilaksana sebagai pesaing dan pencabar kepada WTO-FTA-TPPA. Kuasa Ekonomi Islam ialah 2/3 dunia.

14 comments:

  1. Tokoh-tokoh bisnes yang kroni BN sekarang yang amat kuartir pesaiangan Dan pembukaan pasaran hasil TPPA ni.

    Tu lah terjadi apabila asyik mengharapkan tongkat mas diberi.

    Nak Tanya? Berapa ramai Rakyat sebenarnya yang membantah TPPA ni sealing kroni -kroni bisnes BN?

    ReplyDelete
  2. Demi Kesejahteraan Islam di Tanah Air ku. Aku membantah TPPA ini kerana ianya berat sebelah, ianya menggadai kedaulatan Malaysia, ianya merugikan Malaysia dan yang paling utama ia merugikan Islam.

    ReplyDelete
  3. umnobn kurang cerdik untuk jadi kerajaan yang baik.

    ReplyDelete
  4. Hallo...apo yang lopong bonar, memang rakyat tak bantah TPPA, sobab tak tahu senika benda menatang apa TPPA ni! Implikasi TPPA bila dah nyambar, BERDAMAR kek muko jang! Kau ingat TPPA ini lobihkan Melayu bonar ko!? Nang Cino dan Koling lagi untung! Tapi nang derito Melayu sobab dominan dalam Bumi Sendiri!...Osah lopong kau nie Anon Jul 23, 1154AM

    ReplyDelete
  5. TPPA akan termaktub juga akhirnya,undi orang melayu PRU 13 tidak dapat menyelamatkan orang melayu.Mengikut buku orang jawa akan sampai juga,melayu bergaduh dgn melayu.Akta pencegahan telah di mansuhkan.Maknanya dah buka hijab.Orang cinapun ada menjangka perkara yg sama akan berlaku walaupun PRU 13 ,BN menang.Orang cinapun dah bgi hint,atas dasar perkongsian kuasa.

    ReplyDelete
  6. Bak kata Aruah Dato Salleh Majid pakar ekonomi negara dgn sinonim program ASN,"merah sangat mak ngah,mcm orang dulu2".andaikata dana konglemerat barat landing di malaysia,maka tengelamlah malaysia.Melambakan wang yg banyak di pasaran malaysia bukannya penyelesaian, menjana pendapatan tinggi,ianya berasaskan kpd kekuatan malaysia itu sendiri utk berdikari,seperti budaya berfikir negara korea dan jepun.bukan secara total mengharap dari kuasa luar.Kita kena lihat dan memantau dgn dekat, negara2 maju yg mengalami krisis hutang dlm sistem ekonomi kapitalis.Malulah kita pada negara indonesia,dulu beria2 menasihat pemerintahan jgn ikut telunjuk IMF.

    ReplyDelete
  7. Tak suka baca artikel mcm nie,dah rasa ianya merbahaya tapi masih berlengah2 buat keputusan awal.Silap dgr cakap penasihat dan terliur dgn angka2 pelaburan dan pertumbuhan yg tinggi serta peningkatan peluang ekonomi dan berpendapatan tinggi,termasuk fakta2 penyertaan malaysia akan melbatkan pasaran besar di 2.6 billion penduduk yg menyertai PTTA.Tetapi hakikat sebenarnya melayu islam tengelam dan lemas di dlm majeroti masyarakat kristian.Dengan peningkatan kuasa ugut melalui perjanjian perdagangan,maka semakin lemah melayu islam wlaupun di lindungi perlembagaan negara dan seterusnya wang zakat abis di belanjakan utk menegakan dan pertahankn syiar islam.Persoalannya, sampai bila?.Belum lagi wujud sistem pilih bulu, penganut agama sebagai syarat menerima bekerja.Belum lagi,bab kos kehidupan yg tinggi dan mengimport tenaga kerja luar serta di lambakkan di pasaran tempatan.Ini di sebabkan kuasa manapoli dan pasaran oleh konglemerat barat.Malaysia hnya sebagai kilang ataupun gudang.Dah mcm akhir zaman plk,kaum nasrani pula yg akan menentukan nasib kehidupan dan agama orang melayu di bumi melayu.Banyak perkara yg menyeramkan di masa depan,masyarakat melayu islam yg boleh di fikirkan bersama.Lebih teruk lagi dr PR.Koi kerana besar...

    ReplyDelete
  8. Sokong umno,rupanya jadi semakin bodoh dan bahaya dari Pas.Rundingan pakai fomat berahsia..

    ReplyDelete
  9. Andaikata dokumen TPP siap termasuk dgn kesemua perkara kerahsiaan.Satu mukasurat,berapa jam boleh di muktamatkan melalui debat di dlm Dewan Rakyat.Berapa jumlah mukasurat yg perlu di teliti berkali2 dgn di ajukan pelbagai soalan yg berkemungkinan dari pelbagai sudut.Maka berapa jam atau hari yg perlu di analisa dgn hujah utk menyelesaikan satu dokumen keseluruhannya.Atau hnya mendapat taklimat yg sedap2 beberapa minit mengenai pelaburan masuk,nilai dagangan yg di jangka betrillion2 ringgit,,peluang kerja,nilai kenaikan matawang ringgit,KDNK,peratusan pningkatan sektor koperat,sektor2 aktiviti ekonomi yg berkembang,penglibatan konglemerat barat yg di lindungi dll.Lepas tu tandatangan,tanpa teliti bab perundangan yg boleh makan tuan,pelembagaan negara dgn tindakan back fire,hak istimewa org melayu,peluang pekerjaan,kos hidup,agama islam atau kebenaran berkembangnya agama kristian tanpa had dan tiada halangan dll.Kerana tamak bergadai masa depan agama,bangsa dan negara tanpa boleh di tarik balik.Contoh krisis hutang di zon eropah sehingga tunduk pada IMF dan badan kewangan dunia,tanpa boleh buat apa2 selama2nya.

    ReplyDelete
  10. Undi melayu bukan utk Najib,sebenarnya utk pemimpin pelapis umno.Kami mmg tiada pilihan,tapi Najib terlebih perasan,nak buat mcm mana.

    ReplyDelete
  11. Berulangnya sejarah Turki di Era sejarah moden asia tengara, Mustafa Kemal Artatuk.

    ReplyDelete
  12. Kerana hendak menunjukan kehebatan utk lebih ke hadapan dari pemimpin2 terdahulu,maka agenda islam dan melayu selama ini,akan terhurai dgn sistematik tanpa kita sedar.Melayu seperti melukut di tepi gantang di bumi sendiri.

    ReplyDelete
  13. Koi orang pahang mahu yang besar.Biar tak cerdik tapi nmpk gah dan besar di permulaan.Kesinambungan kuasa politik adalah segala2nya,biar org tak suka,yg penting terus bertakhta..beli beli beli..beri beri beri....demi kuasa

    ReplyDelete
  14. TPPA lebih kepada globalisasi ke atas pasaran tempatan.Satu ketika,mereka boleh menyediakan harga yang paling rendah dalam persaingan merebut tender.Apabila ianya berlaku utk jangka masa yang lama,syarikat kerajaan dan tempatan akan gulung tikar dan mungkin bergabung dgn syarikat asing atau terus di pandang sepi.Maka kelompok syarikat asing akan bersaing sesama merka di pasaran tempatan dari dana pembangunan Rasionalisasi subsidi.Rakyat akan hidup tersepit,Belum lagi berkisar tentang hak paten ke atas semua produk dalam semua sektor ekonomi.Dah tentu harganya melambung tinggi.Belum masuk bab perundangan yang ada hubung kait dgn TPPA.Walaupun nilai pelabur masuk besar,tetapi industri pembinaan dan bahan bangunan tertakluk kepada patent dan standart mereka.Tenaga kerja kita kena bersaing dengan negara TPPA utk mendapatkanpekerjaan dan syarikat akan mengutamakan keuntungan yang lebih tinggi.Akhirnya melayu bumiputera melukut di tepi gantang di bumi sendiri atas keputusan pemimpin melayu kita sendiri.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive