Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, August 15, 2013

Dah masuk 8 Syawal ni Najib...

Hari ini, Khamis bersamaan 8 Syawal 1434H, bermakna dah lebih seminggu umat Islam Malaysia menyambut Hari Lebaran. Dari sebelum Hari Raya Aidilfitri lagi orang dah dok tanya, dok tunggu, ternanti-nanti...tapi haram bayang pun tak nampak. Sampai bila nak tunggu ni? Penantian tu satu penyeksaan tau Najib!! Untuk kesekian kalinya orang Melayu bertanya...

MANA IKLAN RAYA AIDILFITRI NAJIB?


Tak kan iklan raya cina je Perdana Menteri Malaysia sanggup berlakon merendahkan maruah sendiri?! Iklan raya Melayu bila pulak Najib nak jadi STARING?

6 comments:

  1. dah dekat pru14 sok barulah akan ada iklan raya najib. itupun pada 2018 nanti. itupun kalu najib kekal presiden umno. itupun jika dia masih pm. hehe. kok sompek.

    ReplyDelete
  2. namewe tak mahu jadi pengarah iklan raya ... kerana ianya tidak 1 malaysia katanya ... maka ah jib gong tak dapatlah menjadi pelakun untuk iklan raya ... ah jib gong tak mahu orang lain bekerja sebagai pengarah untuk lakonannya ... tidak 1 malaysia katanya ...
    ah jib gong tak reti nak palu gendang melayu ... ah jib gong hanya minat palu gendang cina ...

    ReplyDelete
  3. PM,

    Iklan tak ada tahun ni. Yang ado interview dalam tv tu yo lah. Lopeh tu kek ujung to ada Kak Ros kau samo samo mongucapkan solamat hari ghayo. Macam sodondon la. Tak kan ekau tak porasan.

    Lopeh tu kamera close up dari pinggang koateh. Nampak la Najib macam samo tinggi ngan Kak Ros kau tu. Camera trick la sikit macam tu. Image mcam tu nampak comel. Spin la lopeh tu macam ideal kapel duduk samo ghondah berdiri samo tinggi. Ekau tak perasan ko.

    Agak eh, PMO suruh Kak Ros kau berdiri ateh buku talipon. Ko Kak Ros kau yang mintak camtu.

    Poning kopalo den, nak ngucap solamat hari ghayo pon kono spin jugak. Boleh tambah undi agak eh...

    ReplyDelete
  4. Nampak aja muka mangkok ni keluar tv terus tukar channel, ingat kan kami sekeluarga, rumah nya kedai tempat kita org makan pun sama tiba tiba taukey tu tukar channel 801 , Najib lu cakap apa pun rakyat datak caya, yg ramai majlis kau tu semua paksa rela, d import datang entah dari mana.,Dalam ucapan mana man majlis da jarang dgn salam 1 Malaysia, malu beb, KPi hanya atas kertas..buktinya rakyat tak rasa apa apa, mangkok ini syok sendiri, melalalu , terjerit jerit berucap, belakang kutu kutuk 133 aja kerusi , itu pun bukan dokong Najib sebab takut d perintah nuar dan LKS..itu aja,

    ReplyDelete
  5. Nampak sangat si Ah Jib Gor ini ikut dengar nasihat si cina Omar Ong untuk ambil hati orang cina tapi bila penasihat melayu nasihat Ah Jib Gor untuk ambil hati orang melayu dia tak kesah.

    ReplyDelete
  6. Idung melayu pesek
    Pipi melayu tersorong2
    Idung cina mancung
    Pipi tersorong2 pon okay!
    Siapa pandai main politik undi
    Dia lah yg untung...
    Melayu aje undi guna emosi tapi
    Tak pikir kesannya pada masa depan!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive