Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, August 21, 2013

Well done PDRM

It is so irony that the oppositions are questioning what the police did recently. The members of 04 gang were killed in Penang and suddenly the oppositions are out to condemn the actions of the police. Well, this is the true colours of the oppositions. They are trying to be the champions in any cause. Another example is when the police made a raid at a pub in Damansara Utama and a few patrons ridiculed the police and the BN government. What a mockery! Since the abolishment of Emergency Ordinance (EO), thousands of criminals are out in the street. The Home Ministry is mulling the idea of bringing back an act that is similar to EO. In order to preserve the peace and harmony in our beloved country, just do it. Do not adhere to what the oppositions say. For me, the police personnel have done a lot to ensure this country is safe. Kudos to PDRM and keep up the good work.

3 comments:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas ketegasan dan keberanian YB Menteri KDN & KPN, dan polis-polis kita, yg. mempertarungkan NYAWA mereka melawan PENJENAYAH SAMSENG/PENGGANAS KEJAM!

    BINATANG betul si DAPBANGKAI, dgn. loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH mereka! Umat Islam/Melayu dan Bumiputera lain terus diANIAYA jadi MANGSA, dan hidup dlm. ketakutan, akibat jenayah ganas GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Lepas itu GENG BINATANG ini boleh pula TAWAN jln. kat P. Pinang, buat perarakan MENYANJUNG penjenayah-penjenayah ini - kat Barat pun yg. MELALAK psl. "demokrasi/hak asasi" pun, jgn. harap polis bagi peluang geng samseng tawan jln. mcm ni; SAMSENG/PENGGANAS pun ramai ditembak mati mcm. KATAK! Jadi si penyokong geng SAMSENG yg. buat perarakan KURANG AJAQ, dan sampai berani buat grafiti kat balai polis ini patut diTANGKAP segera kerana MENGANCAM keselamatan awam dan polis, bukan bawah akta pertubuhan dan dilayan spt. buat kesalahan kecil!

    Dahlah tu, si DALANG DAJAL dua muka India dlm BN pun nak bela SAMSENG PENJENAYAH dgn. DAPBANGKAI! Sebab itu, JANGAN bagi peluang lansung pd. DAPigs MEMERINTAH Tanah Melayu ini - kerana penjenayah akan BERKUASA dan polis ISLAM/MELAYU akan terus diHINA/diPIJAK/diTENDANG/diGERTAK dgn. undang-undang "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si hipokrit Barat-Zionis (yg. sekutu kuat si DAPBANGKAI/PKR)!

    Lihat EVANGELIS Star galak melapurkan di -

    1. http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/21/Grand-sendoff-for-five-killed-in-shootout.aspx, Grand send-off for five killed in shootout, August 21, 2013:

    GEORGE TOWN: Some 500 family members and friends of three of the five men killed in a police shootout gave them an elaborate send-off with a funeral procession accompanied by drums and firecrackers.

    The three – N. Rakan, 25, M. Suresh, 25, and R. Ramesh, 27 – were cremated in separate incinerators at the Batu Gantung crematorium at 5.40pm yesterday. …….The funeral procession – to the beats of Indian and Chinese drums as well as a band – had earlier converged in Jalan Yeap Chor Ee before heading to the crematorium, punctuated with the sounds of firecrackers.

    …….J. Gobinath’s hearse – accompanied by another vehicle bearing a “04” banner and a picture of the deceased with the words Perai Gobi – arrived at the cemetery at 4pm, heralded by the release of firecrackers at the entrance. About 100 family members and friends attended the funeral.

    …….A floral wreath designed with the word “GOBI” together with a picture banner bearing the titles of “Gobi Butterworth” and “King of the Ring” as well as a message “We will miss u 4ever Bro” were seen on the hearse.

    About 15 people were later seen carrying M. Gobinath’s coffin into the cemetery to be buried. A lorry with a “04” flower decoration was also spotted.

    2. di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/21/Politicians-want-AG-to-hold-inquest-into-fatal-shooting.aspx, Politicians want A-G to hold inquest into fatal shooting, August 21, 2013:

    GEORGE TOWN: Politicians led by Deputy Minister in Prime Minister’s Department P. Waythamoorthy and DAP national chairman Karpal Singh are calling for the Attorney-General to carry out an inquest into the shooting of five men in Penang……

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  2. Makna meka tau wujudnya geng 04 , tanap meka DSP nak cari makan mcm mana da tak ada isu dan anak guam..itu aja

    ReplyDelete
  3. Kasi hayun dgn Gangster ini,tak cukup UTK hantar VAT 69,mereka berani gertak Polis.Tak payah nak hidupkan ISA dan EO balik,biarkan mereka bergasak antara satu sama lain dan sekali sekali usik sikit YB dan MP dari PR yang lantang ianya dihapuskan,tengok mana dia orang pergi mengadu.Ingat Polis ni punching bag dia orang ke,silap silap kok jadi macam Orang Sulu di Lahad Datu...LUNNYAI.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive