Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, August 28, 2013

UMNO oh PAS

UMNO makin lama kelihatan semakin kuat dengan sikap TIDAK BIJAKSANA oleh barisan kepimpinan yang dikepalai oleh Presidennya. Presidennya sudah menodai sumpah setianya sebagai Perdana Menteri, kerana sering lupa atau melupakan "segala rahsia persetujuan" ayahandanya kepada tanahair ini.

Almarhum Tun Razak sudah membahaskan panjang lebar di Parlimen Malaysia, tentang Ordinan Darurat.

UMNO makin lama memiliki kekuatan ahlinya yang PENAKUT-PENGECUT-BACUL, yang tidak mahu berubah walaupun sudah masanya DIUBAH.

UMNO perlukan Presiden Baru. Muhyiddin Yassin bersatu dengan Zahid Hamidi. Najib Razak bersama sepupunya empuknya, Hishamuddin Hussin. Yang meratap tangis kerana mereka ialah bondanya Tun Hajah Rahah, sedih kerana Najib makin lama makin LEMAU-LANGAU-LALOK dek kerana penipuan-penipuan ilmiah oleh para punahSIHAT keliling pinggang.

5 comments:

  1. TU la pasal.. Najib buek perangai laie.. siap bagi tanglung pulak kat cino ahbeng.. aduhh parahh apo nak jadik Malaysia ni agak eh.. Melayu terus terpinggir...

    ReplyDelete
  2. Aku cuma harap perkasa jadi parti politik supaya perjuangan melayu dapat diteruskan wsalau dalam parti yang bukan kerajaan atau parti kecil, rasanya lebih bermaruah dari duduk dalam umno atau pas.

    ReplyDelete
  3. Salam Bro. Kito macam mano pun kono balun si Najib ni..semakin hari semakin hampeh.Elok kita balun hari hari macam mencobak bukit..hari-hari kito tarah lamo lamo dia akan runtoh yo...

    ReplyDelete
  4. Perkasa menjadi parti politik, ini yang ramai Melayu harapkan. UMNO & Pas - useless!

    ReplyDelete
  5. Kalau UMNO dah tak relevant lagi untuk orang melayu. Amat wajar PERKASA jadi political party.

    Kita tengok pertukaran pemimpin waktu PAU ..Oct nanti. Kalau masih ada Najib, Nazri, KJ dan Hishamuddin... memang UMNO tak ada harapan untuk PRU14.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive