Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, August 14, 2013

Najib ada penyakit Wake Apnea

1. Paklah kata dia hidap penyakit "Sleep Apnea". Kata Paklah lagi, penyakitnya adalah berbahaya memandangkan pengidapnya boleh terlelap ketika memandu.

2. "Doktor kata saya perlu serius, jadi saya ke Australia (pada 2007) untuk membuang polyps dalam hidung saya yang menyebabkan kesukaran bernafas," sambung Paklah lagi. 

3. Penyakit itu kata Paklah turut diketahui Dr. Mahathir, namun bekas Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun itu sentiasa menggunakan perkara itu untuk mengkritiknya. "Saya memberitahu Dr. Mahathir keadaan saya, jadi untuk beliau mengatakan saya tertidur kerana tidak berminat dengan tugas tidak patutlah," kata Paklah dalam buku "Awekening, the Abdullah years in Malaysia".

4. Dr. Mahathir juga sering mengecam Abdullah ketika penggantinya itu mentadbir kerana membiarkan menantunya, Khairy Jamaluddin dan sekutunya di "tingkat empat" mengacau-bilaukan negara.

5. Lerr...den ingatkan selama ni Paklah terlelap sebab penat bekerja sebagai Perdana Menteri, rupanya ada apnea! Hmmm...patutlah masa program siaran langsung di Sarawak suatu ketika dulu, orang yang menyambut Paklah datang, buka pintu kereta...tengok-tengok Paklah baik punya lentok di tempat duduk belakang. Satu Malaysia dapat tengok Paklah 'live' tidur dalam tv. Driver lupa nak kejut dia gamaknya masa tu. Tak pun driver dah kejut, tapi Paklah tidur semula sebab apnea. Hahaha...senangnya alasan apnea. Dah tau ada apnea, masih ada hati nak jadi Perdana Menteri?!

6. Tapi apa yang Paklah tidak faham ialah Dr. Mahathir bukanlah 'menyerang'nya sebab dia suka tidur semasa jadi PM, tetapi Dr. Mahathir mengkritik polisi dan keputusan yang dibuat Paklah yang seolah dilakukan ketika tidur; atau kata mudahnya, sambil lelap pun boleh buat keputusan!!

7. Kebanyakan polisi serta keputusan penting yang merugikan negara di zaman Paklah dilakukan oleh menantu kesayangan beliau sendiri serta sahabat-sahabat ospot-nya di tingkat empat. 

8. Disebabkan Paklah ada penyakit apnea, maka sang menantu dan ospot boys berleluasa menjahanamkan harta negara hingga banyak yang tergadai ke tangan asing dan kaum pendatang. Tapi peliknya UMNO hari ini mudah lupa hingga sang menantu boleh jadi Menteri KBS dan Ketua Pemuda Pondan yang kini sedang mengintai peluang kerusi Presiden termuda?! 

9. Takpelah, sekurang-kurangnya orang ambil kesempatan di zaman Paklah sebab dia ada penyakit senang tidur. Namun berbeza dengan zaman Najib yang walaupun susah nak tidur, tapi orang keliling begitu mudah pula ambil kesempatan terhadap Najib.

10. Perhatikan betapa mudahnya PEMANDU, TERAJU, segala macam makmal NKRA, Omar Ong, Idris Jala, Azeez, Hishammudin serta sekian ramai punahsihat dan konsetan etc. bahkan FLOM sendiri yang tampak mudah sangat memperlekehkan Najib untuk buat polisi dan keputusan yang banyak merugikan bangsa Melayu dan negara, tetapi menguntungkan pula kaum Cina dan parti pembangkang.

11. Terbaru, Perdana Menteri Malaysia dah ada penasihat Korea, Prof Kim Chan. Agaknya di Malaysia ni dah tiada cendiakawan bertaraf professor yang boleh diangkat sebagai penasihat Perdana Menteri hingga terpaksa import orang Korea untuk nasihatkan kita bagaimana nak mengurus negara sendiri. Satu tamparan besar kepada bijak pandai dalam negara.

12. Adakah Malaysia selepas ini akan berubah menjadi seperti Korea yang mengamalkan polisi pembelian kenderaan mestilah secara tunai atau tempoh kredit hanya dibenarkan untuk 3 tahun saja etc...wallahua'lam. Zaman Najib ni segala yang buruk adalah berkemungkinan. So please prepare for the worst. 

13. Amat menakutkan bila fikir yang negara ini kini bukan ditadbir oleh Najib mahupun BN, tetapi diperintah oleh Rejim Punahsihat dan Konsetan Perdana Menteri yang syok sendiri tanpa memikirkan kesusahan rakyat.

14. Jika Paklah ada 'Sleep Apnea', Najib pula mengidap 'Wake Apnea' iaitu dibodohkan punahsihat, konsetan serta KJ secara terang-terangan. Lebih teruk berbanding Paklah, Najib diambil kesempatan ketika sedang jaga!! KJ group secara liciknya kini sedang merancang mendaki hirarki UMNO dengan cepat, dan Najib masih tidak sedar yang dia sedang dipermainkan dengan mata terbuntang. Memang sahlah dah kena wake apnea.

15. Kadangkala kasihan juga melihat mereka yang cuba mempertahankan Najib walhal segala polisi, keputusan dan dasar yang diperkenalkan Najib sejak 2009 hanya bersifat populis yang tidak banyak menguntungkan rakyat terutama isu yang melibatkan Islam, Melayu, Raja Melayu dan keselamatan negara. Yang tampak untung hanyalah kaum Cina yang menyebabkan ramai veteran Melayu jauh hati dengan Ah Jib Gor.

16. Najib lebih banyak terikut rentak parti pembangkang yang jelas mahu mewujudkan perang dingin dan suasana tidak tenteram dalam negara. Agenda pembangkang sangat jelas untuk menghuru-harakan negara agar kerajaan semasa dijatuhkan. Namun rentetan terlalu ingin sangat popular menyebabkan Najib tergamak menunaikan segala permintaan pembangkang terutama kaum Cina, tanpa mempedulikan perasaan Melayu yang setia menyokong UMNO selama ini.

17. Menilai situasi semasa berdasarkan 'kekebalan' punahsihat serta kedegilan Najib; semakin lama Najib berada di kerusi Perdana Menteri, pastinya Melayu, Islam dan UMNO semakin rugi.

18. Najib perlu dicabar. Kembalikan maruah Melayu dan Islam.

19. Sejarah telahpun membuktikan pemimpin UMNO sering bertukar ganti, namun UMNO tetap kekal utuh. 

20. Ah Jib Gor tidak penting, tetapi survival MELAYU yang LEBIH PENTING. Pertandingkan jawatan Presiden UMNO!!

11 comments:

  1. Penyakit apnea atau apakena dijelaskan kepada kita selepas 5 tahun..idea baru sampai. Pergi australia buang ketumbuhan dihidung..bangsat dan bangang sungguh doktor dan hospital di malaysia.

    Najib sedang merintis jalan sejarah ..menjadi musuh kepada umno, merosakkan umno dari dalam...jadi apa nak hairan dengan musuh tradisi umno atau mantan-mantan yang kecewa ini.

    ReplyDelete
  2. dulu kata pegi australia sebab resdung. pehtu tetiba je dah tukau jadi apnea. memang bebalisme sungguh la tun dol. nasib baik menantu licik. orang umno gak yang buto.

    ReplyDelete
  3. Apalah yg nak di banggakan sangat kalau setakat jadi Naib Presiden atau Ahli Majlis Tertinggi kepada parti yang bakal kalah dlm PRU14 nanti jika Presiden dan TImbalan masih orang yang sama.

    ReplyDelete
  4. Bani Melayu PasbergAugust 14, 2013 at 5:26 PM

    There is also this principle that one must always use in politics. When the enemy hates you, you are doing the right thing. But when your political enemy is loving you, then something is indeed wrong.

    ReplyDelete
  5. Najib. Lu gagal...program dan konsep yg kamu tencanakan tak sampainke hati rakyat, lu hany syok. Sendiri. Dgn NKRA, KOI dan PEMANDU Mabok lankau tu

    ReplyDelete
  6. Ckp byk x guna,
    action kena pada tempatnya,
    ayohlah rakan2ku, kita kuburkan
    Najib pada pemilihan UMNO mendatang.
    Tanpa belas kasihan, kita tendang si penghancur melayu dan agama ini cepat2. Buat kotorkan nama keramat UMNO jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai lagi sokong najib, ni luahan keceea gang2 kroni x dpt projek, ptuihh melayu konon... macai2 umngok mmg ngok, kah kah kah

      Delete
  7. Azeez rahim punya cerita terbaru takde ke? Takkan dah senyap, banyak orang tak senang duduk azeez jadi pengerusi tabung haji, ungku aziz dah letak benchmark pengerusi tabung haji di satu tahap yg tinggi, dari segi akademik dan pangalaman bisnes. Ya betul azeez byk buat kerja kebajikan tapi tak boleh disamakan dgn dunia korporat. Azeez buat kerja kena ada kamera wartawan dan blogger, sbb nak canang satu dunia ex tingkat 4 ni buat kerja moolia, belakang masyukk...buat kerja ada makna

    ReplyDelete
  8. Sotuju bona se jawatan Presiden dipertandingkan. Mana aci, boleh dapek jawatan secaro percumo. Pak Lah dapek dari ehsan Tun M manakala si Ngajib Nggor ni dapek dari Pak Lah. Duo-duo kuek tido..... It's HIGH time the President Post to be contested. Tengok sapo yang ada tolo. Jadi gentlemenlah cam Tun M dan Ku Li dulu. Adakah ada segelintir ahli UMNO tido bolako??

    ReplyDelete
  9. Biar lah di pertandingkan, keluarkan Hishamudin budak melalak tu skali dan kita naikkan TS Muhyiddin n DS Zahid, ini lah yg kita boleh harap dan yg lain tiarap

    ReplyDelete
  10. TRANSFORMASI lancaucibai bila hanya berani pertandingkan jawatan bahawahan sahaja.

    TRANSFORMASI LONGKANG!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive