Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, August 22, 2013

Senarai MT UMNO yang layak DISINGKIR

Berikut adalah senarai Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang wajar dipertimbangkan untuk TIDAK DICALONKAN SEMULA, atau WAJIB DICABAR, atau TIDAK PERLU DIUNDI LANGSUNG oleh hampir 150,000 perwakilan di 191 Bahagian UMNO dalam pemilihan parti 2013;


1. Mohd Najib Bin Tun Haji Abdul Razak

2. Hishammuddin Bin Tun Hussein

3. Mohd Shafie Bin Apdal

4. Shahrizat Binti Abdul Jalil

5. Khairy Jamaluddin

6. Rosnah Binti Haji Abdul Rashid Shirlin

7. Tengku Adnan Bin Tengku Mansor

8. Noh Bin Hj Omar

9. Ismail Sabri Bin Yaakob

10. Mohd Puad Bin Zarkashi

11. Jamaludin Bin Dato’ Mohd Jarjis

12. Saifuddin Bin Abdullah

13. Mahdzir Bin Khalid

14. Bung Moktar Bin Radin

15. Awang Adek Bin Hussin

16. Ahmad Shabery Bin Cheek

17. Abdul Azeez Bin Abdul Rahim

18. ..................(ada yang nak tambah senarai lagi?)

Pada 31 Mei 2013, apabila ditanya wartawan sama ada Najib bersedia untuk dicabar bagi jawatan Presiden, Najib berkata, UMNO merupakan sebuah parti terbuka dan sebuah parti yang benar-benar demokratik.

"UMNO tidak seperti parti-parti yang lain," tambah Najib dengan nada sinis.

Justeru perwakilan UMNO yang bakal mengundi, dicabar untuk menyahut seruan Najib bagi membuktikan yang UMNO benar-benar demokratik dan tidak sama dengan parti lain yang wujud di Malaysia.

Macamana nak sahut seruan Najib? Senang saja...timbang telo memasing dan kasi cabar la jawatan Presiden!! Ada bran?

*Nama berwarna merah elok dikapankan terus dalam PAU 2013.

17 comments:

  1. "UMNO tidak seperti parti-parti yang lain," - lain ditanya lain dijawab.

    Itu lebih bermaksud dalam umno banyak halangan untuk orang lain bertanding jawatan presiden umno.

    ReplyDelete
  2. Ikhlas cakap, aku suka nama no 1 dan 2 itu dikapankan terus. Hahaha...

    ReplyDelete
  3. No 1 dan no 2 tu terus kebumikan...kot nnt idop balik jadi antu susah gak mcm yg jadi pada org kuat tidol lah....

    ReplyDelete
  4. Cakap memang senang. Sekarang cuba cakap nak letak siapa ganti Najib?

    ReplyDelete
  5. Paneh miang merupakan blogger UBN yang banyak mengambil bhg dlm perang saraf melawan PR dlm PRU13, saya selalu mengikuti suapan dlm blog ini.. kini PM (paneh miang) memulakan langkah berani yang patut disambut oleh semua blogger UBN yang 'bertelor'.. seperti Dinturtle dll syabas Paneh Miang, anda memang berpendirian.

    ReplyDelete
  6. SAPA NAK GANTI NAJIB...adoiiii BANYAK LAGI YANG LAYAK !!

    PERTAMA : ZAHID HAMIDI
    KEDUA : MUKHRIZZ

    SKRG ORG MELAYU BANGGA DENGAN KETEGASAN DAN KEBERANIAN ZAHID HAMIDI..

    MENTERI TIDO YANG PENJILAT CINA..SILA LETAK JAWATAN BUKAN TAK TAU YANG ORANG DAH MENYAMPAH !

    ReplyDelete
  7. Oh Mang Hai,sapo yang tinggal lagi ni,tolong bahgitau sikit.Cakap dan tulih sonang la.Dulu bolum PRU 13 torok si Sahak tu kono kutuk,tapi dio monang jugo,bangang bonar ko orang Longgeng dan Pantai.Kito beberapo korat kat sini menyalak tak nak orang ini dan itu,tapi ado ribu lagi diluar sano yang sokong olih sobab tertentu.Bukan semua orang tu perfect,ado kelemahan tapi jgn lah kito kanselkan semua jaso dan kebaikan yg telah dibuat olih sebab beberapa kelomahan ni.Nevertheless,everybody has the right to express his/her opinion...eh cakap gomen lak den.

    ReplyDelete
  8. Sharizat dan Noh juga patut dikapankan. kedua-dua mereka ni sepakat duk kandang lembu.

    ReplyDelete
  9. Jangan lupa kapankan sekali NAZRI AZIZ AL-NAMAWEE....

    ReplyDelete
  10. Den setuju kapankan NAZRI AZIZ NGAN HISHAMUDDIN HUSSEIN tu, tapi yang lain tu, fikirlah masing-masing mano yg sesuai.Kok semua dikapan semua tak berwaris pulak!

    ReplyDelete
  11. Camna org UMNO nak timbang telor, depa ni telor pun takdak! Tu yg ramai dok meraban mintak nak beli telor cina DAP.

    ReplyDelete
  12. Jenis tak bijak langsung. Main bubuh nama suka2 hati.

    ReplyDelete
  13. setuju dgn dikapankn najib n hishamudin(pengecut melayu). nazri aziz, no! omaq tu pun boleh p pencen dah. cuma rasanya khairy tuh boleh diberi pluang. nmpk jgk tindakan n kerja dia dlm KBN. Zahid Hamidi bole terajui pimpinan UMNO.

    ReplyDelete
  14. YES to Muhyiddin Yassin & Zahid Hamidi. Tambahan no.18 OUT to Anifah Aman & Rahim Bakri.

    ReplyDelete
  15. Kita perlukan pemimpin bangsa Melayu sejati berani mcm Zahid Hamidi bukan yg separa saja sejatinya separa lg kowtow.

    ReplyDelete
  16. Kalau nak buat keputusan gunakan akal fikiran jangan mengikut nafsu kebanyakan komen langsung tidak bernas dan boleh difikirkan bersama sampai bila orang melayu nak sedar

    ReplyDelete
  17. komen mana yang tak bernas tu bhai? yang suruh bos kau ditalkin atau yg suruh dicabar?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive