Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Friday, August 2, 2013

Isi perut TPPA

Perjanjian Perkongsian Trans-Pacific citra Uncle Sam yang dicadang untuk ditandangani oleh Pegawai-pegawai Kerajaan (rahsia) khabarnya pada Oktober 2013, antaranya menyatakan:

1. Penghapusam cukai import terhadap barangan yang masuk dari Amerika.

2. Memberi kebebasan rakyat negara lain untuk bekerja dan membuka perniagaan di negara ini TANPA ada sebarang sekatan.

3. Pengeluaran kapital (modal) ke luar negara secara BEBAS.

4. Pemilikan Bumiputera kepada syarikat asing yang ingin beroperasi di negara ini TIDAK LAGI menjadi syarat. (ketika ini pegangan ekuiti pemilik ialah 49%-51% berasaskan persetujuan pihak-pihak berpakat).

5. Malaysia BOLEH DISAMAN oleh syarikat asing ataupun kerajaan asing jika merubah undang-undang atau peraturan perniagaan yang dilihat MERUGIKAN mereka.

6. Kontrak-kontrak kerajaan MESTI DIBUKA kepada syarikat asing tanpa mengambil kira KEPENTINGAN Bumiputera.

Panjang menjela-jela lagi...namun Isi Perut TPPA ini, bakal, memyebabkan BARAH OTAK kepada umat Melayu khasnya, dan Kaum-kaum Lain yang percaya kepada Ikatan Murni 153, seperti yang dipersetujui secara berbai'ah oleh Tunku Abdul Rahman Putra, Tan Cheng Lock dan V.Sambathan pada 1948.

3 comments:

  1. sebenarnya ah jib gong memerlukan suatu dana yang banyak selepas dia perhabis sebegitu banyak wang negara semasa pru13 melalui pelbagai skim yang diberikan demi meraih undi.
    dia amat berharap pelaburang lansung dari amerika syarikat ini mampu memberinya wang untuk menampung dana yang telah hilang itu. sebab itu dia beria-ia menandatangani TPPA. ISA dan ordinan darurat pun dibuang kerana mahu memenuhi tuntutan TPPA. bahkan akta hasutan juga akan menjadi mangsa demi memenuhi tuntutan dalam perjanjian TPPA. ah jib gong hanya menjadikan alasan tuntutan pembankang yang menyebabkan ISA dan ordinan darurat dikuburkan ... sebenarnya tuntutan TPPA adalah perkara utama yang menyebabkan dia melupuskan Ordinan Darurat dan ISA. Ah Jib Gong mungkin bodoh tapi punahsihat disekelilingnya tidak bijak.

    ReplyDelete
  2. Rugi sign TPPA,pi mai pi mai tang tu jugak.Duk untung duk kena saman.Banyak saman di follow oleh pelbagai ngo yg ada kptgan agenda mereka.Kehidupan kita udah jdi mcm2 budaya akibat dr kelonggaran.Kes jenayah dan putar belit antarbngsa perbilang jenis bangsa,nak juga kita tangani.Akta pencegahan dak tak ado.Agama islam tergugat samo.Krisis antara agama,lgi pecah kepala nak fikir.Memang ler kepok duit gaji,tapi kos hidup juga tinggi.Kos mengurus negara jugak tinggi.Pelabur msk menderu2.Tapi tak ada maknanya.Orang kaya,bolehlah golak bosar.GLC mau terlingkup sama,akibat persaingan konglemerat barat.Teknologi terkini,bkn apak kita yg punya.Yang dtgnya duit mrk banyak,kita duitnya ciput aje.Nak tunggu dapat duit bnyk,dah pula kena saman msk tribunal.Bukan sikit2 punya duit saman,berbillion usd bkn ringgit yer.Harap maklum.Belum cerita bab krisis ekonomi.Jadi tunggul ler kita.Sbb kaki dan tgn telah di ikat.Kalau malaysia ada Usd 200 trillion,boleh ler sembang gagah.Baik kita jd mcm arab saudi.Tapi kita tetap kena belajar dr krisis hutang di eropah.Di sana,ekonomi mereka tak kebab2 lgi dr demam.Berita yg menyedihkan dr sana,rakyat mrk sggup menjual organ badan utk menampung kos hidup.Dulu negara maju,sekarang semakin teruk.

    ReplyDelete
  3. TPPA menjerat leher kita.Pendapatan negara tinggi tetapi rakyat sangap utk mnemph kehidupn.Berpendapatan tinggi,kos hidup tinggi.Apa punya teori nie.Cuba bayangankan harga sebuah rumah ketika itu.Kaum bumiputera mmg terpinggir secara total dek arus pembangunan yg deras.Kaum cina mampu bertahan atas sebabmerekaadalh pendeposit terbesar di bank dan 80% kaum cina terlibat dlm sektor swasta.Di campur dgn pendatang asing dari pelbilang bangsa berkeupayaan tinggi dgn segala budaya yg di bawa dari negara2 yg terlibat dgn TPPA.Belum msuk bab gengsterlism.Dalam soal makanan,berseleraklah produk berasaskan babi.Last2 menjadi masaalah pada sumber makanan orang muslim.Bab agama memang teruk la.Mesti ada ketegangan.Tak ikut tuntutan ngo mereka,dia pusing ikut lain duk ugut saman kerajaan ats pelanggaran perjanjian.Kerana taksub kpd wang yg banyak,kita sanggup mengadai agama,bangsa dan negara.Cuba celik sikit pemikiran kita.Negara kita mengamalkan sistem ekonomi kapitalis.Kaum bumiputera yg majeroti di malaysia, tidak mampu menghadapi bentuk aktiviti manipulasi,spekulasi dan riba dlm ekonomi.Masa sekarangpun tanpa TPPA tidak mampu memiliki rumah lebih RM100k brbading dgn bangsa cina.Andaikata kos hidup sebuah keluarga mencecah RM 100' sehari.Maka melukut ler bangsa kita di tepi gantang.Yang bercerita tentang data keuntungan pelabur masuk dan import melaysia meningkat hanya di nikmati sekelompok manusia bukan majeroti rakyat malaysia.Kalau BN bertukar kpd PRpun tak boleh buat apa2,tak ada maknanya di sebabsudh termaktubnya TPPA ktka itu.Kesimpulannya,tak ada gunanya kita hidup berparti politik,di sebabkan tangan kita sendiri telah memusnahkan agenda perjuangan asal.Parti utk sekumpulan manusia, bukan lagi mejeroti bangsa melayu.Tak ada gunanya kita nak mengenang jasa pemimpin terdahulu.,di masa itu.

    ReplyDelete

Blog Archive