Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, September 19, 2013

Jom Bubar UMNO

Apakah ini signal Najib menjemput pembubaran UMNO?

Sudah miskin sangatkah orang UMNO yang begitu ramai untuk memberi khidmat lebih cekap kepada Kerajaan Persekutuan Malaysia:

1. Melantik Ezam Md Nor, jadi Senator. Kini tahun kedua akan bermula.

2. Melantik Moorthy, Keling Hindraf sebagai Timbalan Menteri.

3. Melantik Zahrin, Balik Pulau sebagai Duta ke Indonesia.

Punya ramai manusia yang lebih baik, misalnya:

Lantik TS Nordin Kardi sebagai Duta Malaysia ke Indonesia, lebih baik.

Lantik TS Musa Hasan sebagai Senator, jadi Timbalan Menteri di JPM lagi berkesan.

Lantik Othman Desa sebagai Senator, dudukan sebagai Timbalan Menteri jaga kerja buat khas politik PM lagi berbaloi.

Lantik Prof. Wan Mohd Nor sebagai Senator, dudukan sebagai Penasihat Khas kepada YAB PM lagi berkesan.

Lantik TS Sulaiman Mahbob sebagai Senator, dudukan sebagai Penasihat bertaraf Menteri kepada YAB PM untuk pelaburan Arab dan Asia Pasifik lebih berkesan.

Lantik Prof. Mustafa Ishak, kini Naib Canselor UUM sebagai Ketua Pengarah, Biro Tatanegara, JPM.

Lantik Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib bin Ali Al-Attas sebagai Senator bertaraf Menteri, dudukan sebagai Ketua Penasihat Pasa Sarjana Islam Dunia untuk YAB PM, dan bina Institusi Al-Ghazalli di Putrajaya.

Lantik Tuan Anis Yusal di KITA, UKM sebagai Setiausaha Politik kepada YAB PM.

Lantik Tuan Mohd Nizam Ali di IIM, JPM sebagai Setiausaha Politik kepada YAB PM.

7 comments:

  1. Cicit Lamat mmg hebat dlm menyampaikan idea. Sey pun setuju mcm tu. Ramai yg dilantik fan dipilih semua hampeh. Buto mato buto hati Najib. Koleng jd timbalan montoghi akhirnya belasah kerajaan balik. Tahniah pd Najib .

    ReplyDelete
  2. Najib ke yang lantik tu? dia sign je kot..

    ReplyDelete
  3. Najib tau yg tinggal dalam Umno hanyalah orang2 yg bodoh dungu dan hanya tau merembat wang rakyat..kesian ahli Umno yg lain..berjuang berpuluh tahun dlm Umno tapi dilayan mcm peminta sedekah oleh Najib..pengajarannya bagi ahli umno diluar sana, masuklah PR dan keluar PR masuk Umno dan anda akan diangkat menjadu DEWA oleh pemimpin UMNO..pada ahli2 umno yg lain..cukuplah kita bg BR1M.

    ReplyDelete
  4. Lantik Sharizat jadi Menteri Kewangan.
    Lantik Mukhris jadi penjual Brylcream Dan shampoo.
    Lantik GB Sri Pristina sebagai Menteri Pendidikan.
    Lantik Azeez sebagai Menteri Hal Ehwal Agama.
    Lantik Cicit Kamat Dan Paneh sebagai IGP Dan SPR.

    ReplyDelete
  5. Alo peneh miang lu punya sugestion gua bangkang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Othman Desa. lu apa barang. Lu x kenai k x dia nie. Parlimen SIK pun kalah. Tengok orang dulu bai.

    ReplyDelete
  6. Dato Othman Desa bertanding Parlimen SIK pilihan raya umum ke 12 kalah, Setpol pak lah dulu. amek la orang-orang yang diterima orang UMNO yang taw buat keje, bukan kaki bodek. Gua UMNO dulu kini dan selamanya, Gua lahir 85, pasca merdeka, anak Nogori.

    ReplyDelete
  7. Anon 3.52,
    Ramai orang UMNO tak komplain pun,orang Melayu macam kau aja yang bangang masuk PR.Kalau kau orang PKR,kau orang yang paling dunggu dan bangang sobab semanjang ditipu olih Rear Admiral.Kalau orang PAS memang kau rela jadi Khadam dikeldai dan diperkudakan olih mata sepet dan penipu.Tak ado pun orang UMNO dilayan macam peminta sedokah,orang yang macam kau saja merasa begitu sobab semua orang lain buat tak botul,tapi diri sendiri pun tunggang langang....tak dapek nak tolong dah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive