Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, September 30, 2013

Kau buat lawak ke bhai?

Sey ado terbaco suratkhabar, ado sorang mamat ni ontah sapo tah sey tak konal, keluar statement kat bawah ni...


Huh...mamat ni buek lawak ke apa? Ada ke dia suruh cari CEO GLC yang berjiwa UMNO?

Mamat ni masih tak sodar lagi ke yang UMNO sekarang dah LIBERAL?!

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang pukul gondang iklan rayo cino,

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang pujuk rayu Dong Zong dan orang Kristian sampai orang Melayu sendiri raso nak muntah.

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang tabur berjuta ringgit untuk sekolah cino dan banggo lak tu anak eh pandai cakap cino.

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang nak pertahankan kalimah "ALLAH" pun terpaksa guna mahkamah?!

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang hanya ikut bulat-bulat cakap punahsihat dan konSULTANs?!

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang amik maso 5 tahun baru tepikir untuk perkasakan ekonomi bumiputera? Maso memulo naik dulu tak pikir ke? Atau maso tu sibuk sangat nak mengampu cino? Kalo setakat nak pikir agenda ekonomi bumiputera pun amik maso 5 tahun untuk lancarkan, agak-agaknya amik maso berapo tahun pulak baru segala agenda bumiputera dapat dilaksanakan?

Yang lantik CEO-CEO GLC sekarang ialah orang UMNO dan disebabkan CEO liberal lantikan UMNO-lah, habis terjual dan tergadai maruah serta harta kekayaan orang Melayu.

Orang Melayu tak perlukan CEO GLC berjiwa UMNO.

Yang Orang Melayu perlukan ialah CEO GLC yang ULTRA MELAYU!!

Yang Orang Melayu perlukan ialah CEO GLC yang punya perasaan kasih akan bangsa sendiri serta semangat mahu memperjuangkan survival bangsanya dan mempertahankan maruah bangsa Melayu!

Kalo setakat CEO GLC se-spesis Najib, Hishamudin, KJ, Saifuddin Abdullah, Idris Jala, Omar Ong, Nur Jazlan...lebih baik lantik terus cina lagi senang! Kurang-kurang dah tau yang cina memang sahlah tak akan tolong Melayu. Tak la sakit hati bonar doh!

Daripado lantik CEO GLC yang harap rupa paras saja macam Melayu...tapi jiwa dan otak memasing lobih liberal daripada cina...baik bunuh yor torus Melayu...habih citor!

7 comments:

  1. Pokong dah bosa tikar
    Ubek an tok sonang
    sokong tu tukar
    Teghubek hati tonang...

    Tapi chapo...? Ado ko solain boghok???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dukacitanya terpaksa gak benarkan orang tu sebagai pemimpin UMNO..apsal xde pencabar?

      Xberani?..xde calon..atau takut kena ejek dengan PR..

      Delete
    2. tak nampak sesiapa pun yang ada telur. semua mereka lebih berkepentingan peribadi. takut kalau kalah akan hilanglah semuanya. silap haribulan banyak kes yang menanti dimahkamah. bila tak dilanggar, akan adalah kata kata bahawa dianya disenangi SEMUA ahli. dengan itu timbullah kebenaran bahawa orang MELAYU yang memilih BN pada PRU lepas sememangnya undi dia bukanya parti. kalau ikutkan aku, nakhodanya sepatutnya dihimban kelaut sebelum kapal tenggelam.

      Delete
  2. Botoi bonar cakop kou tu Jang , Aden dah meluat habih ,pakkal Melayu tak ado tompat nak migrate kalou tak doh lamo Den migrate.

    Keno cari carou ,dah manyompah habih dah ni.

    ReplyDelete
  3. Den tabik ! Terus tubek artikel ekau di rumah den. Mohon diizinkan...:)

    ReplyDelete
  4. MARA tak lagi taja penuntut yang belajar di Mesir tak komen ke? Walhal kesemua penuntut yang belajar kat Mesir tu Melayu Islam. MARA sanggup habis duit taja pelajar kat IPTS dalam negeri yang kosnya berlipat ganda berbanding dengan Mesir... Tak caya tanya Shafiee Apdal

    ReplyDelete
  5. Sok maso perhimpunan umno, apo lai hontam yo yg nombor satu tu. Tapi masalah eh orh umno ni takdo tolo, muji yo yg nombor satu tu. Hampeh...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive