Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, October 2, 2013

CALON MT UMNO: 'Bersih'kah mereka?

Siapakah antara calon Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang tersenarai di bawah ini yang benar-benar 'bersih' dan tidak pernah terpalit dengan skandal? Sila beri sekurang-kurangnya SATU NAMA! 

SHAHIDAN BIN KASSIM - 1

SHAMSUL ANUAR BIN NASARAH - 2

AZIZ JAMALUDIN BIN HJ MHD TAHIR - 3

ISMAIL SABRI BIN YAAKOB - 4

RAJA NONG CHIK BIN RAJA ZAINAL ABIDIN – 5

ANNUAR BIN HAJI MUSA - 6

ZAHIDI BIN ZAINUL ABIDIN - 7

TAWFIQ BIN ABU BAKAR TITINGAN – 8

MISRI BIN BARHAM - 9

ROSNAH BTE HJ ABD RASHID SHIRLIN -10

MUSA BIN HAJI SHEIKH FADZIR – 12

AHMAD SHABERY BIN CHEEK – 13

AB AZIZ BIN KAPRAWI – 14

ABDUL AZEEZ BIN ABDUL RAHIM - 15

MUSTAPA BIN MOHAMED - 16

SOHAIMI BIN SHAHADAN - 17

IDRIS BIN HJ JUSOH - 18

MAHDZIR BIN KHALID - 19

RAZALI BIN IBRAHIM - 20

MOHD PUAD BIN ZARKASHI - 21

HALIMAH BINTI MOHAMED SADIQUE - 22

YUSOFF BIN ISHAK – 23

MOHD ARIFF BIN ABDUL AZIZ - 24

JAMALUDIN BIN DATO MOHD JARJIS - 25

MOKTAR BIN RADIN – 26

AB WAHAB BIN IBRAHIM – 27

ZAWAWI BIN OTHMAN - 28

RAJA ROPIAAH BINTI RAJA ABDULLAH - 29

ROSNI BINTI ZAHARI - 30

JAMIL KHIR BIN BAHAROM - 31

ABD RAHMAN BIN DAHLAN - 32

ABD. LATIFF BIN AHMAD - 33

RAZALI BIN HUSAIN – 34

NORRAESAH BINTI MOHAMAD - 35

AZALINA BINTI OTHMAN - 36

SITI ZAHARAH BINTI SULAIMAN - 37

MD ALWI BIN CHE AHMAD - 38

AZMAN SHAH BIN OMAR SHAH - 39

MOHAMAD BIN HJ HASAN – 40

TAJUDDIN BIN ABDUL RAHMAN - 41

MAZNAH BINTI ABD HAMID - 42

HAMIDAH BINTI OSMAN - 43

HASAN BIN MALEK – 44

MOHD SAZILI BIN SHAHIBI – 45

ABD ZARIN BIN MOHD YASIN - 46

MOHAMAD SATIM BIN DIMAN - 47

AHMAD KAMAL ARIFFIN BIN MOHAMED - 48

IDRIS BIN HARON - 49

MOHD ZAIN BIN HJ ISMAIL - 50

WAN MOHAMMAD KHAIR-IL ANUAR BIN WAN AHMAD - 51

NUR JAZLAN BIN MOHAMED – 52

NASIR BIN SAFAR - 53

AZLAN BIN MAN - 54

ZUBIR BIN HARUN – 55

AHMAD TAJUDDIN BIN SULAIMAN – 56

MOHSIN BIN YUSOFF - 57

SAIFUDDIN BIN ABDULLAH - 58

ISHAK BIN ISMAIL – 59

A RAHIM BIN TAMBY CHIK - 61

AHMAD BIN JAAFAR – 62

REEZAL MERICAN BIN NAINA MERICAN – 63

SAPIN @ SAIRIN BIN KARANO @ KARNO -64

13 comments:

  1. Ada ke calon "bersih"? Mungkin calon 61 kot?

    ReplyDelete
  2. Bhai....
    Kalau nak cari calon boseh mcm kain kopan suruh jo budak baru lahir kek dunio jadi calon MT UMNO. Kalau mcm kito ni ha memadailah cari "the best among he worst"

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud den "the best among the worst". Lai pun sapo lak antaro kito yang boseh? Bleh sapo2 ngaku diri boseh ko? PM (paneh miang) kok buleh ngaku kut?

      Delete
    2. Ekau calon mt ko anon? Cam tak pueh ati yo oghang koba tak bersih.

      Delete
  3. Aku rasa apa yang pm (paneh) maksudkan ialah bersih dari segi persepsi masyarakat. Rata2 yg bertanding terpalit dgn persepsi buruk. Pemimpin yg dipilih mestilah kelihatan bersih...barulah org boleh terima. Memang nak cari betul2 bersih tak akan ada. Zaman skrg persepsi mempengaruhi penilaian org.

    ReplyDelete
  4. Calon 61 PALING Beghoseh ............ baik punya ide

    ReplyDelete
  5. calon 15 tu gangster tarik kereta klang. camne boleh sesat jadi calon mt plak ni?

    ReplyDelete
  6. no 59 tu...sebelum izrael datang memanggil.........bagilah dia kali ni..walau pun dia pernah mengkianati umno pada pru 12..kasihan dia ...biar pergi besok mata tak ..........

    ReplyDelete
  7. Dalam bidang politik perkataan BERSIH tidak wulud. Seorang ahli politick tidak sebut ianya adalh BERSIH. Pada lazimnya ahli politik sebut, Saya Ini Lebih BERSIH daripada calon lawan.

    ReplyDelete
  8. Sumo calon tu taraf mereko baik sikit dari setan yang paling baik kan.. kan.. kan.. tu pon kalau kito tonung sikit dari apo yang kito donga ha ha ha apo tah lai yang nombor 61 habih anak daro yang dio jumpo mesti dio pokonan dahbtontu lah caro buruk bilo nak dapek dan anakndaro tu dapek nasib burok lah pulak

    ReplyDelete
  9. Ontah lah waghih...sumo calon2 tu nampak eh macam org tak mandi sebulan lah...

    ReplyDelete
  10. payah nak cakap...elok deh sumo ea mandi bosih dulu..

    ReplyDelete
  11. kalau den la kan antara calon2 yg terbersih sekali dlm byk2 ini ialah calon no 59 tu pasal calon tu memang sgt bersih seperti kain putih ....sonang yo tgk la rambut calon no 59 apo kale ? kan putih tu n semestinya lah da adalah calon yg terbersih sekali pasal org kalo rambut dah putih sebersih mcm itu dah tak ingat lagi hal2 dunio tapi ini calon in anggap rambut putih nya itu adalah lambang nyo yg bersih ....hampeh !!! dah tok sahak bgi can la org yg masih berambut hitam utk berkejo pulak ..awak tu tgk2kan rambut yg putih tu selalu pasal dpt ingatkan kain putih pakaian akhir kito nanti ..kale .rambut tu sebonarnya tuhan dah bagi signal tu suruh calon 59 agar cukup2 la tu bkn org tak kenal dgn calon 59 ini ...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive