Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, December 11, 2013

Renungan untuk penganut PAS


Masih nak pertahan Kafirun?



Selanjutnya sini.

15 comments:

  1. Biarkan mereka pergi bertokkong disana beramai-ramai. Dengan takdir Allah pulau Jerjak akan tenggelam menenggelamkan mereka beramai-ramai dengan tokkong mereka.

    ReplyDelete
  2. Sudah lama kepimpinan PAS menyeleweng dan menyanggah arahan Allah tetapi penyokong bahalol parti PAS masih bersekongkol dengan parti PAS konon perjuangan PAS adalah menegakkan Islam. Mereka tidak sedar bahawa PAS hanya memperalatkan Islam untuk kepentingvan politik parti PAS sahaja.

    ReplyDelete
  3. Sejahat jahat Muslim, ada pdnya Kalimah Syahadah, yg lebih berat dr dunia dan seisinya dlm timbangan amal. Sebaik baik kafirin dan musyrikin, amalannya hanya bagai debu berterbangan di Akhirat nanti. Yg mengutamakan kafirin di atas Muslimin sbg pemimpin telah meremehkan Kalimah Syahadah pd Muslimin berkenaan bahkan adalah ciri dan sifat munafikin, hanya sahaja pengesahan munafiknya hanya diketahui Allah swt. Kalaupun masih Muslim, ia adalah Muslim yg zalim, menzalimi dirinya sendiri dgn menciptakan alasan yg terang nyata utk Allah swt mengazabkannya. Rujuk At Taubah 23 dan An Nisa' 138-144.
    "Org org yg beriman, dan tidak mencampur adukkan iman mrk dgn kezaliman (kesyirikkan), mrk itulah org org yg mendapat keamanan dan mrk itulah org org yg mendapat petunjuk." Al An'aam 82.
    "...sesungguhnya syirik itu adalah kezaliman yg besar." Luqman 13.

    ReplyDelete
  4. Peduli apa dgn semua tu..yg penting kami pemimpin umno akan terus merompak wang rakyat dan akan gunakan isu ini untk melindungi kegiatan kami..yg penting kami akan naikan harga kerpeluan rakyat dan biarkan rakyat kelaparan dan hidup susah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas terkenal merompak dan memeras wang rakyat secara terang terangan....hanya menggunakan tin milo. Segelintir rakyat tu pemalas..masa sekolah xnak belajo betul2..manja lak tu..otak subsidi 100%....nak itu nak ini...hisap dadah lah....tu sbb tu susah

      Delete
    2. Harga barang naik di naikan oleh tokey Cina,bukan oleh kerajaan.Takan itu pun kau tak boleh nampak.SEbagai penyokong Pakatan kau patutnya tengok di Kelantan,harga barang agak murah kat sana,terutamanya makanan,Terengganu pun hampir sama, mengapa?.Sebab kat sana yg ramai berniaga adalah Melayu bukan Cina,

      Delete
    3. Maaf tuan, saya dah menjelajah ke Kelantan dan Trengganu. Makanan disana memang mahal berbanding dengan negeri sebelah utara Malaysia. Pergi Kelantan kalau tak see wayak Kelantan memang kena ngam.

      Delete
  5. apappun... rosmah lawan allah....
    najib biaq
    jamil khair.. nganga
    kazim... masih bersangka baik

    ReplyDelete
  6. Jangan Biarkan Tun Hanif di hina!

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=772677056080523&set=a.209553929059508.65101.155483697799865&type=1&theater

    ReplyDelete
  7. Apa bukan kafirkah golongan mereka yang memperlekeh dan mempertikai hukum Allah ?
    Apa bukan sesatkah golongan mereka yang tidak menjadikan Al-Quran dan Sunnah sebagai panduan hidup ?
    Apa bukan munafikkah golongan mereka yang mengambil sebahagian kitab dan menolak sebahagian kitab ?
    Fikir-fikirkan lah wahai insan yang berakal...

    ReplyDelete
  8. Macam2. UMNO tak payah la bermuzakarah dengan PAS. Cukup muzakarah dengan MCA dan MIC je.

    ReplyDelete
  9. Berhati hati menuduh kafir atau munafik, boleh sahaja berbalik kpd diri sendiri jika tersalah. Antara ciri Khawarij, mengatakan yg benar pd tempat yg salah. Al Imam As Syafe'i pernah mengatakan mudah beliau berhujah dgn sepuluh org yg alim, tp tak mampu beliau berhujah dgn seorg yg jahil.

    ReplyDelete
  10. anti kominis dan DAPpigsDecember 13, 2013 at 11:48 AM

    hamPAS saja yang akan pilih kominis, kapiaq dan Syiah....kharrk ptuiihhhhh.

    ReplyDelete
  11. Anon 12:59...komen anda sangat kena ditujukan kepada parti cap bulan...

    ReplyDelete
  12. Nasihat untuk Sh. Nuruddin.... Kamu sedang diperdaya oleh habuan dunia dgn dibayar untuk tampil dalam TV UMNO. Bukahkah UMNO dan kapir MCA dan MIC sdh lama menganyang PAS semasa PAS berjuang sendirian dahulu. Apakah pada masa itu tuan shekh tak Nampak??.... yg ikhlas sj tk di tipu syaitan...wallahu'alam!!!

    ReplyDelete

Blog Archive