Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, December 1, 2013

Teknik Brainwash Freemason di Selangor

Dalam Akta PBT, TINDAKAN seperti ini SUDAH luar batasan.

Apa ke jadahnya Direktorat Majlis Perbandaran Selayang disuruh/dipaksa berikan tabik hormat ke atas jenazah. Sejak bila disongsangkan fikiran regimental duties ini hingga seorang awam yang dipilih sebagai Ahli Majlis apabila matinya dia, maka layak untuk diberikan "last respect" secara tabik hormat.

Kaedah dan pendekatan ini sudah SALAH. Ini masalah salah guna kedudukan dan kepentingan. Ini isu Integriti. 

Apakah YDP Majlis Perbandaran Selayang ini pengikut totok Freemason atau dipaksa rela kerana telah mengalami proses "brain wash" ideologi Freemason di Selangor.

Siapa guru kawad dan latihan PBT ini? Apakah ini kaedah yang di ajar di Pusat Latihan PBT di Morib? Apakah ini amalan ritual Selangor hingga berjaya "menipu akal budi" dan "menipu budi bahasa" manusia-manusia yang terpaksa "Sir..YES Sir", "Sir...No Sir"...

SPRM kena cepat wujudkan Akta Culas dan Cuai Integriti. Ini perkara besar yang mungkin dianggap "alahhh tak apa le"...mentang-mentang bukan kau yang mati, mamat Hindu ini mati pun kau nak kecoh!

Pembaca Malaysia dan antarabangsa, tindakan pasukan penguatkuasa Majlis Perbandaran ini ialah sesuatu yang AMAT GANJIL dalam dunia! 

Satu lagi bahan lawak antarabangsa yang sedang diintai oleh Gene Sharp. Ini salah satu teknik 198 From Dictatorship To Democracy.

Syabas SELANGOR...tahniah rakyat SELANGOR...PRU14 undi lagi Pkr...biarkan mereka ratah dan jahanamkan terus "pemikiran yang betul-tepat-baik".

PENGUATKUASA MELAYU 'TABIK HORMAT' MAYAT ORANG BUKAN ISLAM?


Apakah kewajaran seorang Ahli Majlis Perbandaran Selayang yang mati. Dalam upacara kematiannya Penguatkuasa dikerah supaya beri tabik hormat. Paling bestnya mereka ini semua Islam.

Ini tidak pernah berlaku dalam sejarah pemerintahan Kerajaan Negeri Selangor. Ini adalah merupakan sejarah sejak pakatan haprak memerintah negeri ini.

Adakah kita ingin biarkan anak Melayu sebagai Penguatkuasa di hina sebegitu rupa? Apakah mereka ini dianggap sampah oleh Boss pentadbiran negeri Selangor?

Lihat gambar di bawah:

22 comments:

  1. nasib melayu di selangor... kalau masih juga tak sedar diri, tak tau lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan selangor saja, kat johor pun ada freemason ni...
      nak tahu kat mana meh aku tunjuk...

      Watch "#1 TAHU TAK - FREEMASON DI JOHOR BAHRU" on YouTube
      http://www.youtube.com/watch?v=c4q8AOsHR3g&feature=youtube_gdata_player

      Delete
  2. Salam

    Apa salahnya tabik hormat. Yang tak boleh kita doakan untuk dia aje. Sedangkan nabi pun bangun hormat pada jenazah org yahudi yang diusung.

    Tabik hormat sini sebagai menghormati jasa dia kepada masyarakat dalam pentadbiranya, itu pun nak kecoh.

    Paneh miang hang bukan setakat miang tapi BATU API @ DAJJAL

    ReplyDelete
  3. Oi anon 9:40am, lu punya ekoq ni PENYAMAQ dr. PENGGANAS Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?! Rasulullah SAW kami mana ada suruh pi hormat mahupun tunduk pd. si KAPIR HARBI DAJAL Musuh Islam, bangang betul lu! Bahkan lawan habis-habisan!

    Jadi, kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam termasuk Raja-Raja Melayu kami, dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum diJAJAH British-Zionis/Cina KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

    Mulut lu mcm. BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

    Jadi, kerana lu sekoq ni BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi BERAMBOS kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam

      Inikah yang dinamakan akhlak yg terpuji . ?????????

      Wasalam

      Delete
    2. Bahasa menunjukkan Bangsa.

      Delete
    3. Oi anon 1:08 & 9:19, lu memang BANGSAT PENAKUT, tahu nak GERTAK dan TUTUP mulut umat Islam/Melayu! lu punya 2 ekoq ni PENYAMAQ dr. Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?!

      Si KAPIR HARBI asyik boleh HINA Islam/umatnya serta nak MENJAJAH Tanah MELAYU PUSAKA ISLAM kami ini - jadi lu punya BANGSA tu kononnya baiklah tu?! PI BERAMBOSlah bangsa PENDATANG PENJAJAH KAPIR dr. NEGARA ISLAM kami ini!

      Delete
  4. Bah: pertama:

    DAJAL betul mereka yg. MENGHINA para ulama INTELEKTUAL Islam terkemuka kita spt. YB Ustaz Mohd. Kazim Elias! Apa salahnya beliau org. PAS kalau tujuannya iIKHLAS berjuang demi Islam/umatnya?! Lagipun, bijak strategi YB PM kita ini – utk. menyatukan PAS-UMNO di masa hadapan, InsyaAllah! Ini yg. si Kapir Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR amat benci!
    Makin naik muka si KAPIR-puak-syaitan MUSUH Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR - kerana ramai si LIBERAL Islam/Melayu dr. PKR/PAS/UMNO, asyik PUJA dan TUNDUK pd. mereka, di bumi PUSAKA NEGARA ISLAM kita ini!
    UMNO, termasuk PEMUDA, mesti tingkatkan peranan YB Ustaz Mohd. Kazim Elias serta YBHG Dr. Asyraf Wajdi Dato' Duzuki (Yg. diPertua YADIM) – yg. suara emreak memang amat LANTANG MEMPERTAHANkan Islam/umatnya serta Tanah Melayu PUSAKA kita ini sbg. NEGARA ISLAM, serta utk. membimbing jenerasi muda Islam/Melayu kita yg. makin diJAHANAMkan budaya syaitan KAPIR Illuminati Barat-Zionis, yg. mencipta dan memaksa falsafah, budaya dan undang-undg LIBERAL Barat-Zionis ke atas seluruh Dunia termasuk Dunia Islam - tetapi sebenarnya di mana gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus memuja wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. awam, dadah, alkohol dan perjudian dsbnya - akan terus menjahanamkan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam, terutamanya anak muda Islam, yg. sering TERSIHIR dgn. industri seni Hollywood/Barat-Zionis!

    Lihat berita mengejutkan - Menteri Pelancongan nak bagunkan Pelabuhan P. Pinang dan bekerjasama rapat dgn. S'pura dlm. pelancungan pelayaran (sedgkan S'pura terlibat intip kita - maklumlah sekutu kuat PAP-S'pura, Barat-Israel bina markas CIA-Mossad-MI6 di sana - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Parlimen/20131129/pa_01/Naik-taraf-sebagai-pemandu-pelancong, Naik taraf sebagai pemandu pelancong:

    KUALA LUMPUR 28 Nov.

    .....Menjawab soalan Loke Siew Fook (DAP-Seremban) yang bertanya mengenai pelancongan pelayaran (cruise), Mohamed Nazri berkata, beliau akan mengadakan lawatan ke Singapura tahun depan bagi berbincang kerjasama dalam aspek pelancongan pelayaran melalui pelabuhan-pelabuhan di negara itu.

    Katanya, Malaysia melihat lebih banyak manfaat sekiranya kedua-dua negara bekerjasama dalam aspek pelancongan pelayaran selain membangunkan pelabuhan di Pulau Pinang untuk tujuan itu.

    “Saya kira apa yang harus dilakukan selepas ini adalah menaik taraf pelabuhan di Pulau Pinang dan beri kerjasama erat dengan pelabuhan lain contohnya di Singapura. Tak perlu lawan Singapura sebab memang negara itu ada pelabuhan terkenal. Lebih baik bekerjasama dengan mereka," katanya.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  5. Bah. kedua:

    Yg. hairannya, Kem. Kewangan pula aktif menggalakkan pelancongan HALAL, yg. suci dan INDAH (dibandingkan pelancongan dr. si Kapir Barat-Zionis yg. makin kurang ajaq dan bongkak dgn. budaya syaitan mereka; negara Islam pun nak dipijak mcm. kita ni PENGEMIS wang mereka)- mana suara Kem. Pelancongan psl perkara penting ini, yg. berkaitan mempertahankan ISLAM/umatnya serta budaya Islam suci dan indah kita (bukan hanya pasal keuntungan)?! Lihatlah Langkawi (juga P. Pangkor dsbnya) yg. mahu dijadikan spt negara KAPIR Barat-Zionis MONACO dsbnya - jadi budaya Islam/Melayu PUSAKA INDAH dan SUCI kita spt. kpg. sawah padi/nelayan kita tu HINA sgtkah?!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131129/dn_07/Mulakan-segera-inisiatif-pembangunan-pelancongan-halal, Mulakan segera inisiatif pembangunan pelancongan halal:

    JOHOR BAHRU 28 Nov. - Pihak yang terlibat dalam industri pelancongan disaran segera memulakan inisiatif pembangunan sektor pelancongan halal yang semakin berkembang dan popular dalam kalangan komuniti global.

    Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan berkata, sektor itu berpotensi menyumbang pendapatan tinggi kepada negara, sekali gus merebut sebahagian daripada RM390 bilion (AS$130 bilion) dibelanjakan pelancong Muslim global setiap tahun.

    Menurutnya, nilai industri halal global juga dilaporkan mencecah hampir RM9 trilion dengan berpotensi untuk berkembang sebanyak 20 peratus setahun….

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  6. بسم الله
    والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن والاه أما بعد

    Hadis tersebut adalah sahih, muttafaq alaih. Lafaznya seperti berikut:

    Sahl bin Hunaif dan Qees bin Saad melaporkan: Sesungguhnya Nabi SAW dilintasi di hadapannya oleh satu jenazah, lalu baginda berdiri. Diberitakan kepada baginda bahawa ia adalah jenazah seorang Yahudi. Lalu baginda bersabda: “Tidakkah ia satu jiwa?”.
    Direkod oleh Bukhari (no: 1250) dan Muslim (no: 961).

    - Hadis ini menunjukkan digalakkan berdiri apabila ada jenazah melintasi kita, samada jenazah itu Muslim ataupun kafir. Cuma ada pendapat ulama yang mengatakan ia mansukh.

    - Illah berdiri ketika jenazah bukan Islam melintasi, ialah seperti berikut:

    a) kerana ia satu jiwa yang diciptakan Allah (sebagaimana di dalam hadis di atas)

    b) kerana merasai kegerunan terhadap kematian. Dalilnya: Jabir bin Abdillah melaporkan: Kami dilintasi oleh satu jenazah, lalu Rasulullah SAW berdiri, dan kami berdiri bersamanya. Aku berkata: “Wahai Rasulallah, Ia hanyalah jenazah Yahudi”. Lalu baginda bersabda: “Sesungguhnya bagi kematian itu ada kegerunan. Maka apabila kamu melihat jenazah, berdirilah”. Direkod oleh Ahmad (no: 1992) Dinilai Sahih oleh Ibn Hibban (no: 3050)

    c) Menghormati Malaikat. Berdasarkan hadis Anas bin Malik, katanya: Satu jenazah melintasi Rasulullah SAW, lalu baginda berdiri. Diberitahu padanya: “Itu jenazah Yahudi”. Baginda bersabda: “Sesungguhnya kita hanya berdiri untuk malaikat”. Direkod oleh Nasai (no: 1929).

    Di dalam hadis Abdullah bin Amru, katanya: Nabi SAW ditanya: “Apabila jenazah kafir melalui kita, adakah kita berdiri?” Jawab baginda: “Ya, berdirilah. Sesungguhnya kamu bukan berdiri untuk jenazah itu, tetapi berdiri kerana membesarkan yang mencabut roh-roh”. Direkod oleh Ahmad (no: 6573), dinilai sahih oleh Hakim (no: 1320), dan Ibn Hibban (no: 3053).

    Wallahu A’lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq tuan atas penjelasan bab adab menghormati jenazah walaupun ia bukan islam sekali pun.

      Kepada anon 11.20 am belajar beradad dalam mengeluarkan komen walaupun kamu tidak berhadapan dgn org tersebut, dah lah pakai identiti anonymous bahasa mengalahkan binatang2 yg disebut olehnya.

      I'm also muslim like u. Semoga ALLAH MENGASIHI KAMU. Amin

      Wassalam

      Delete
    2. Oi anon 1:05pm, lu punya ekoq ni PENYAMAQ dr. Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?! Tak paham bahasa Melayukah?! Itulah si KAPIR.BANGANG, mana boleh faham dan nak putar-belit hukum Islam!

      Jelas kat atas pun, menghormati jenazah bermakna menghormati ALLAH SWT kami, PENCIPTA setiap makhluk dan bumi ini, bukan sebab nak tabik dan tunduk pula mcm. HAMBA ABDI kpd. si KAPIR HARBI! Jadi BODOH lu-mcm-KERBAU!

      Delete
    3. Oh ya anon 1:05pm, 'awakaste' konon - itu nama sebenar lu lah tu?! PENYAMAQ dr. Red Bean ANJING-KURAP RASIS sering guna 'anonymous', apahal lu tak bising aaahh!

      Mulut lu mcm. BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

      Delete
    4. Bahasa menunjukkan bangsa.

      Delete
    5. Oi anon 7:26 am, lu memang BANGSAT PENAKUT, tahu nak GERTAK dan TUTUP mulut umat Islam/Melayu! lu punya 2 ekoq ni PENYAMAQ dr. PENGGANAS Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?! Lu mahu GERTAK aku supaya BERBUDI-BAHASA kpd. PENGGANAS KAPIR?! Jadi kalau kat si PEMBUNUH, mcm. si PENGGANAS-chin peng-JAHANAM atau geng kongsi gelap KAPIR pembunuh/perogol/penyamun, aku pun kena berbudi-bahasalah - PALA HOTAK lu!

      Si KAPIR HARBI asyik boleh HINA Islam/umatnya serta nak MENJAJAH Tanah MELAYU PUSAKA ISLAM kami ini - jadi lu punya BANGSA tu kononnya baiklah tu?! PI BERAMBOSlah bangsa PENDATANG PENJAJAH KAPIR dari. NEGARA ISLAM kami ini!

      Delete
  7. Ni memang dah melampau, buat orang Islam macam ni. Bukan fremason tetapi macai kufur yang `tidak apekan' hukum dan Agama Islam!
    Sula kow-kow yang beri arahan dan buat angkara ini! PECAT dan potong gaji orang Islam yang lain-lain juga Melayu yang buta Agama!
    Pi bakar je la ape nak tabik-tabik he's a stiff dah!

    ReplyDelete
  8. Anon 8.41,
    Boto tu Jang,kono tipu dan kelentong ajo Org Melayu kito kat Sgor,tapi salah sapo,berani buat tanggonglahlah sendiri.Duit yg janji nak bantu rakyat ntah kemano,aleh aleh gaji ADUN naik melambong.....tu pun tak sorik.Yg sodih geng Lalat Hijau monang kerusi lobih tapi dapek apo,kono sorgah kocot.Tu lah sobabnyo kek Nogori kito dio orang ni dapat tolo ajo lainlah CIno DAP.

    ReplyDelete
  9. Sekaramg tabik hormat. Esok lusa tukang basuh kaki, cuci jamban, cuci longkang. Lain pada itu tak layak !

    Sedar lah melayu malasi !

    ReplyDelete
  10. NAK HORMAT...HORMATLAH . SAMPAI KENA TABIK APA HAL. PEGAWAI TENTERA PANGKAT TINGGI KE DIA TU...

    ReplyDelete
  11. Paneh,

    kau ni isu remeh temeh yang kau kemukakan...cari la isu yang bernas...ni la otak blogger pro BN..cuba la berfikir outside the box...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi anon 7:32am, apahal lu nak tutup mulut umat Islam/Melayu?! lu sekoq ni pikiaq si KAPIR saja boleh buat bising HINA ISLAM/umatnya kat Tanah Melayu ni! lu punya ekoq ni PENYAMAQ dr. Red Bean ANJING-KURAP RASIS aahh?!

      Jadi, kalau lu TAK suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam termasuk Raja-Raja Melayu kami, dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum diJAJAH British-Zionis/Cina KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

      Dlm. hukum Islam, menghormati jenazah bermakna menghormati ALLAH SWT kami, PENCIPTA/PEMILIK setiap makhluk dan bumi ini, bukan sebab nak tabik dan tunduk pula mcm. HAMBA ABDI kpd. si manusia KAPIR HARBI! Jadi BODOH lu-mcm-KERBAU, kononnya hal ini remeh buat umat Islam/Melayu!

      Delete
  12. Anon 7:23AM, 2 Dec...Kenyataan saudara "isu remeh temeh, carilah isu lain"...saudara yang lalai dalam memahami senario dan perkiraan keadaan lah bakal menjadi "daging dan tulang" ratahan Komunis dan Freemason. Isu pokok dalam kes ini ialah "Akta PBT" dan protokol Regimental yang di salah guna. Penguatkuasa atau Direktorat PBT bukan sebuah badan/jabatan berpaksi kepada "military regimental". Jika, jenazah yang diusung itu pegawai Tentera/Polis sesuai dengan protokol penghormatan universal, juga merujuk kepada kedudukan perlembagaan Negara, maka, tindakan memberi tabik hormat itu BENAR. Dalam kes ini, gerak kerja ini AMAT GANJIL, dan terakam dalam lipatan sejarah Majlis Perbandaran Selayang juga dalam Order Baru Local Public/Municipal Council Authority yang boleh dijadikan BAHAN RUJUKAN, jika ada sesuatu perkara yang cuba disabitkan dalam perundangan mahkamah tempatan mahu pun Komenwel. Dalam kehidupan Negara Bertamadun Tinggi, beberapa perkara ganjil yang dihajati untuk dilaksana sebagai "pecah tradisi" atau "melanggar ADAT DAN ADAB" negara, perlu diperhati dengan BAIK. Mungkin, ramai pembaca blog ini belum khatam atau/hanya rakyat yang berada dalam kelompok "apa aku kisah!"..."lantak le...bukan ada kena dengan mak ayah aku"..."bo layan aje le...", Ramai pembaca blog masih mengambil sikap dan pendekatan "kais pagi, makan pagi. Kais petang makan petang"...
    Lambat lagi le...nak dapat taraf/suaka NEGARA MAJU, RAKYAT BERJIWA MAJU, MINDA KELAS TERMAJU,...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive