Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 5, 2013

UMNO Imej Baru

Alhamdulillah, Allah berikan hidayah dan petunjuk kepada Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO. Jika BERSETUJU insan bernama Kazim Elias Al-Hafiz (cerita hot minggu ini). maka, UMNO sedang mengalami proses peremajaan dan kelahiran semula (alam Melayu UMNO) seperti zaman kehadiran Za'aba, Sheikh Fahim, Ahmad Fuad (kelompok-kelompok Sunni) yang taat kepada amalan Ahlul Sunnah Wal Jamaah untuk kepentingan kedaulatan dan kemerdekaan Malaysia.

Ramai bilangan manusia seperti Kazim Elias ini, guru-guru dan mursyid Pondok juga ramai yang berminat, nampaknya UMNO sedang membuka pintu untuk "melurus dan merapatkan saf"...

Jadi tidak hairan selepas ini, pemikir-pemikir Islam sohor akan kembali menyumbang ilmu, budi dan bakti mereka...antaranya Dr. Haron Din dan jemaah Darus Syifa' di Bangi (yang taat kepada Ahlul Sunnah), Mursyid-mursyid Madrasah dan Pondok Utama di seluruh Malaysia...insya Allah.

Fenomena ini akan membina satu "solusi" untuk mengizinkan kelancaran perbahasan dan pelaksanaan pelbagai kepentingan khasnya tentang Kanun Undang-Undang Syariah yang lengkap lagi melengkapi seperti yang pernah dibentang dan dibahas dengan mendalam oleh Almarhum Prof. Tan Sri Mohamed Ahmad Ibrahim sepanjang tempoh 1988-2000 (dalam banyak tulisan rasmi beliau yang tersimpan kemas di Jabatan Peguam Negara dan Jabatan Kehakiman). Moga Allah berikan kekuatan kepada UMNO dan anak Melayu fasih ilmu Agama Islam tinggi untuk mengurus kepentingan ummah Malaysia ini.

UMNO tetap SOHOR dan NYATA TEPAT sebagai "medium perjuangan bangsa Melayu". UMNO masih relevan dan terus relevan, selagi mana, UMNO sebagai parti dan ahli serta orang UMNO sebagai manusia berwatak yang percaya bahawa Islam anutan ini sebagai Agama kerahmatan sekelian Alam Buana.

No comments:

Post a Comment

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive