Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, December 5, 2013

UMNO Imej Baru

Alhamdulillah, Allah berikan hidayah dan petunjuk kepada Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO. Jika BERSETUJU insan bernama Kazim Elias Al-Hafiz (cerita hot minggu ini). maka, UMNO sedang mengalami proses peremajaan dan kelahiran semula (alam Melayu UMNO) seperti zaman kehadiran Za'aba, Sheikh Fahim, Ahmad Fuad (kelompok-kelompok Sunni) yang taat kepada amalan Ahlul Sunnah Wal Jamaah untuk kepentingan kedaulatan dan kemerdekaan Malaysia.

Ramai bilangan manusia seperti Kazim Elias ini, guru-guru dan mursyid Pondok juga ramai yang berminat, nampaknya UMNO sedang membuka pintu untuk "melurus dan merapatkan saf"...

Jadi tidak hairan selepas ini, pemikir-pemikir Islam sohor akan kembali menyumbang ilmu, budi dan bakti mereka...antaranya Dr. Haron Din dan jemaah Darus Syifa' di Bangi (yang taat kepada Ahlul Sunnah), Mursyid-mursyid Madrasah dan Pondok Utama di seluruh Malaysia...insya Allah.

Fenomena ini akan membina satu "solusi" untuk mengizinkan kelancaran perbahasan dan pelaksanaan pelbagai kepentingan khasnya tentang Kanun Undang-Undang Syariah yang lengkap lagi melengkapi seperti yang pernah dibentang dan dibahas dengan mendalam oleh Almarhum Prof. Tan Sri Mohamed Ahmad Ibrahim sepanjang tempoh 1988-2000 (dalam banyak tulisan rasmi beliau yang tersimpan kemas di Jabatan Peguam Negara dan Jabatan Kehakiman). Moga Allah berikan kekuatan kepada UMNO dan anak Melayu fasih ilmu Agama Islam tinggi untuk mengurus kepentingan ummah Malaysia ini.

UMNO tetap SOHOR dan NYATA TEPAT sebagai "medium perjuangan bangsa Melayu". UMNO masih relevan dan terus relevan, selagi mana, UMNO sebagai parti dan ahli serta orang UMNO sebagai manusia berwatak yang percaya bahawa Islam anutan ini sebagai Agama kerahmatan sekelian Alam Buana.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive