Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, December 20, 2013

Bini-Bini PM Malaysia

Assalamualaikum.


1) Sharifah Rodziah Syed Alwi Barakbah
2) Tun Rahah binti Tan Sri Mohammad Noah
3) Toh Puan Suhaila binti Tan Sri Mohammad Noah
4) Tun Dr Siti Hasmah binti Mohamad Ali
5) Tun Jeanne Abdullah
6) Datin Paduka Seri Hajjah Rosmah binti Mansor

Wajah-wajah isteri Perdana Menteri Malaysia dari Perdana Menteri Malaysia yang pertama sehingga Perdana Menteri Malaysia sekarang.

Kalau mengikut Dato' Seri Najib Tun Razak, isteri beliau telah banyak memberi sumbangan (bertaraf menteri mengikut tulisan Kadir Jasin).

Saya tak berniat nak mengajar Datin Seri Rosmah Mansor, cuma memberi sedikit teguran. Itu pun kalau Datin Seri nak ikut la..taknak ikut Pokok Dek Kau La.

(Nasihat dalam loghat negeri sembilan selaras dengan asal Datin Seri daghi Ghombau); Cubo la belajar daghi oghang terdahulu "How To Be A Good First Lady Of Malaysia" sementagho ado yang masih hidup laie. Ghaso eh omak mentuo pun boleh nunjukan cagho. Kok susah ghaso eh Tun Dr Siti Hasmah laie baik...22 tahun jadi First Lady.. nek moyangan payah nak cari isu dio!

7 comments:

  1. Dia dah lagha tak de peluang unmor dah 62 tahun , alah bisa tegal biasa..
    Kalau laki orang boleh park dan tunggu macam langau dah dapat lain pulak dikejo.
    Habis barangan pemberiaan untuk negara kata untuk dia!
    Bukan tak athu tapi dah kena barah `Affluenza!'
    Asal Pilah ni makpak orang susah ke? Lain macam kebangsatan dan sinkek rakusnya!

    ReplyDelete
  2. kAKA MAH TAK MAU MATI LAGI. KAK MAH MAU JET

    ReplyDelete
  3. sejuk,sejuk,sejuk,sejuk,sejuk,panas.....

    ReplyDelete
  4. Stail rambut kak Mah ... teringat kat SAMY VELLU

    ReplyDelete
  5. tak harus nak banding isteri2 pm dulu pun..apa kena mengena..apa mssgnya..

    ReplyDelete
  6. mssgnya cool,wasatiyah,muhasabah diri termasuk diri saya sendiri,arif pada budaya timur,kena pada suasana dan tempat,faham akan petunjuk 133 kerus parlimen yang dahulunya majeroti 2/3,iklim politik semasa dan acaman besar masa depan politik negara dalam proses 5 tahun sekali.

    ReplyDelete
  7. Faktor bini PM memang mempengaruhi pencapaian BN dlm pru13... cuma yg berkenaan taknak ngaku... Tun Siti Hasmah lagi lama sbg isteri PM, tapi takde pula isu... rasanya Tun Siti Hasmah hanya popular sbg peminat no.1 badminton negara... tapi itu bukan isu, dan rakyat jelata boleh terima...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive