Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, December 4, 2013

Bullshit Mursyid PAS

ADUN Pulau Melaka nak katokan dia ko yang Bangang atau Perdana Menteri Kerajaan Persekutuan Malaysia yang Bangang!

Maso kau menonggok kerusi eksekutif selama 23 tahun di Kelantan, ekau tak punya azam dan niat untuk memakmurkan fikiran ummah secara profesional. Tinggalkan sebentar pemikiran jumud dan keSYIAHan Pas di pintu-pintu markas Pas atau pun di Kota Bahru.

Kini bila MB Kelantan mengadakan kunjungan hormat dan perbincangan rasmi dengan DS Najib, Perdana Menteri Malaysia dari UMNO-BN, kau pulak yang purak-purak TERKEJUT?

Apo selama ini Kelantan kau tadbir dengan pendekatan "flint-stone" ka? Atau guna konsep Mr.Bean atau mauduk kais pagi makan petang, kais petang makan esok, kais-kais langsung tak makan?!

Padanlah wujud kisah Sindrom Kelantanese iaitu rakyat tak peduli dengan Kerajaan Negeri Pas Kelantan pun, mereka terus berbisnes...tapi biarkan si luncai terjun.

Wahai Nik Aziz Nik Mat, keturunan Raja Banjar yang sesat di Kelantan...sodarlah sikit...Kuasa Eksekutif seorang Menteri Besar ialah kuasa yang wajar dihormati oleh seorang Perdana Menteri. Ekau memang tak pernah berhajat untuk buat pertemuan rasmi dengan Perdana Menteri khasnya Dr. Mahathir masa zaman Dr. Mahathir tadbir negara sebab Dr. Mahathir selalu beri markah ehsan dan subsidi kepada kau di Kelantan. 

Dr. Mahathir sajalah dulu yang pernah 'terhegeh' datang jumpa kau di Kelantan masa melawat negeri itu sobab ekau Nik Aziz Nik Mat terikut perangan setan ANGKUH, SOMBONG, BONGKAK, JOBO nak merendah diri mengadap Perdana Menteri Malaysia di Persekutuan.

Bersyukurlah bahawa tanahair ini masih Ahlul Sunnah, sobab andai Syiah dan Wahabi yang berkuaso, lamo dah bungkusss lobai oii!!

*********

KOTA BHARU – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan pertemuan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai satu pertemuan yang tidak dijangka.

Bekas Menteri Besar Kelantan itu berkata, sepanjang lebih 20 tahun beliau menerajui negeri ini, tiada pertemuan rasmi seumpama itu diaturkan.

"23 tahun baru boleh jumpa, payahnya menteri besar pembangkang nak jumpa perdana menteri, saya tidak tahu apa yang menyebabkan (perdana menteri) buka pintu.

"Insya-ALLAH, kita minta doa minta Allah buka pintu hati jangan menjadi syaitan merosakkan hati manusia, ingatkan syurga dan neraka, ingat apa yang kita buat apa sahaja akan mendapat balasan," katanya semasa kuliah Mingguan di Dataran Ilmu semalam.

Pertemuan Ahmad berserta dua Exco Kerajaan Negeri, Datuk Hanifa Ahmad dan Datuk Dr Fadzli Hassan bersama Najib di Perdana Putra dianggap bersejarah kerana ia tidak berlaku di bawah pimpinan Nik Aziz.

Lebih menarik perhatian umum, pertemuan dua kerajaan itu diadakan sewaktu pimpinan Pas dan Umno masing-masing menyatakan kesediaan untuk mengadakan muzakarah.

Bagaimanapun, satu kenyataan dikeluarkan semalam menyebut pertemuan itu tidak membincangkan soal kerjasama politik, sebaliknya lebih memfokuskan isu infrastruktur negeri termasuk royalti minyak dan pelaksanaan hudud.

Difahamkan pertemuan itu dirancang selepas Pilihan Raya Umum ke 13 yang lalu, namun tidak dapat dilakukan kerana jadual Perdana Menteri yang padat. - (Sinar Harian Online).

11 comments:

  1. Mmg payah jumpe sbb Madey ingatkan Nik Aziz tu bole beli mcm katak kat Pasir Mas tu. Rupe2nye... 23 tahun berjaya tawan Kelantan. Kalah Madey, cuma 22 tahun je memerintah. Mati kutu si tua tu pikir camane nak kalahkan Nik Aziz. Jadi bila Nik Aziz dah turun takhta ni, Najib nak test pulak MB camane. Jgn haraplah Najib. Bayar balik royalti petroleum rakyat Kelantan ataupun BN akan hancur semasa pemerintahan kau. Ingat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu dah tolak pas. Masih hidup dlm khayalan ke?

      Delete
  2. Memang bangang penjilat. N.ajis Ni. Moga Allah berikan kesedaran pd suku sakat Koa. Amin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. December 4, 2013 at 6:31 PM......kalau dia begitu, anda pula penjilat bodoh najib razak....

      Delete
  3. Paneh miang..den nak ingatkan jangan terlampau mengato oghang tuo tu..tak baik..nanti takut kok nanti boto-boto PANEH MIANG...nauzubillah...

    ReplyDelete

  4. MIMPI KE WEI.........

    ReplyDelete
  5. Salam

    Salam paneh miang

    Ambo fikir mana den nak bangkit di akhirat nanti dgn tok guru atau tun m. Fikir2lah yang mana lebih bnilai di sisi Allah SWT di sana nanti.

    Wasalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kok den la duo2 den xnk bangkit sebolah, mahathir ko apotah laie nik aziz. Lobih baik den cari botul2 ulama' daripado ulama' politik macam nik aziz yg banyak memocah bolahkan ummat.

      Delete
  6. ngaji ilmu banyok mane nk ngata org ni?tgok ayat tulisan kat blog pun org dah boleh nilai....lgi pulak xnyedar diri nak ngato org....mmg lah org zaman akhir ni dah xreti nilai yg mana batu yg mana permata.hanya jauhari ngenal manikam.....bengang tul.

    ReplyDelete
  7. nama pun paneh miang...dah xde nama lain nak letak ke????

    ReplyDelete
  8. Paneh miang.mak ko babi kan?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive