Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, December 18, 2013

Siapa kata manifesto tu janji? - Najib


17 Intipati Manifesto BN PRU-13 bertemakan 'Menepati Janji Membawa Harapan'

1. Menangani Kos Sara Hidup
2. Meningkatkan Kehidupan Warga Bandar
3. Menyediakan Rumah Mampu Milik
4. Peluang Mendapat Perkhidmatan Kesihatan Berkualiti
5. Ke Arah Kecekapan Terhebat Pengangkutan Awam
6. Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia dan Transformasi Luar Bandar
7. Membina Ekonomi Mapan, Dinamik dan Inovatif
8. Membina Kecemerlangan Pendidikan Negara
9. Meningkatkan Keselamatan Dan Ketenteraman Awam
10. Memperkasa Penyertaan Wanita
11. Memenuhi Aspirasi Belia
12. Merancang Jaringan Keselamatan Sosial
13. Mempromosikan Agama Islam, Kebebasan dan Keharmonian Agama
14. Memerangi Gejala Rasuah
15. Memperkukuhkan Perkhidmatan Awam, Menambah Baik Tadbir Urus
16. Gerakan Kesederhanaan Global
17. Memulihara Sumber Semula Jadi

Selepas Barisan Nasional menang PRU-13

1. September 2013 - RON95 naik 20sen (menyebabkan harga barang meningkat).
2. Oktober 2013 - Gula naik 34sen (menyebabkan harga makanan juga meningkat).
3. Januari 2014 - Tarif elektrik akan naik 14.89%
4. 2014 - Tambang LRT akan naik
4. TOL???
5. Apa lagi yang akan naik? Oh ya..yang confirm ialah Rosmah naik jet kerajaan.

9 comments:

  1. BN dah pandai, belajo dr PR.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kepada Bn dan pengundi BN.
    Hidup BN

    ReplyDelete
  3. Kalau beginilah perangai BN saya garenti yg akan turun nanti ialah BN.

    ReplyDelete
  4. Terima kasih kerana mengingatkan ramai sungguh minafik melayu dalam senario politik Malaysia tetapi yang lagi paling MALANG masih ramai gagal diterapi ilmu dan kepandaian kerana sistem pendidikan dan pembelajaran MALAI-SEE-YA lebih memmundurkan daya pemikiran dan penglihatan.
    UNDI lagi BN totok terima saja padahnya. Makan dan pakai mereka rakyat tanggung kini rakyat yang dicekik darah! Ade pula blogger yang bebal dan dogol memberi Firman sebagai sandaran Ujuan Allah!
    Macam jadi `ikan' dan `itik' sementara waktu bbanjir sanan tahun. Bbayangkan kalau trillion RM disalurkan untuk mengatasi banjir tahunan dan bantuan membina semula hidup-hidup mangsa yang tak berdaya!
    Aku ak doakna mereka ynag pengkhiananat ummah ini lingkup dan dilaknati Allah akan templak lagi dengan bertanya `Mengapa menyokong taghut dan Munafik?
    Walaupun kaki ku dan badan ku kering aku juga merasa pahit jerih mangsa yang bergenang air, hartabenda hanyut!
    harap Gelombang ke2 akan lebih ikhsan sementara ade laknat celaka belum lagi macam C4Tuya;

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam dan doa ini khas untuk anon 3.51.

      Delete
  5. Kalau dah FANATIK!! 1. Fanatik org PAS... ttp sokong PAS wlpun diumpan atau ditekan kerana fanatik@100yakin dgn suruhan Rasulullah SAW agar tetap dgn Jemaah Islam. 2.Fanatik nasionalisUMNO.....ttp pangkah BN wlpn jahat dan ditipu pemuka2 UMNO berkali2, mereka ni adalah fanatik@tahi-rasuah , menjadi lebih bodoh dari lembu kerana hilang akal bila disuap dgn umpan PRU....na'uzubillah!

    ReplyDelete
  6. Janji dah ditepati, ini masa nya rakyat balas budi

    ReplyDelete
  7. manisfesto BN atau janji BN kpd rakyat jika diberikan kemenangan yg besar oleh pengundi2 di malaysia ini tapi kalau BN masih lagi kalah dan hilang selangor , penang dan kelantan dan jugak BN kalah dari undi popular n kiranya BN dapat kuasai semua negeri2 ni tentulah pendapatan negara banyak so boleh la kotakan apa yg tertulis kt dalam manifesto BN tu ,,,banyak best la kpd mereka2 yg tak sokong BN tapi dapat pulak merasa tol kurang dan harga turun dan pru ke 14 sokong PR lagi mcm tu ? mcm kata org2 dulu kalau org dh tak sukakan kpd kita sampai begitu sekali walaupun kita dah beri mcm2 so tak perlu la kita bagi cuba nk berbaik baik lagi kerana mereka tetap tak akan suka kpd kita n tak akan sokong kita walau kita dah beri macam2 ,,cuma yg sedih org BN la kerana tepaksa merasa kepedihan akibat dari sikap kawan2 kita yg undi PR...redha la apa nk buat kalau wang dah kurang jadi kena la kurang jugak perbelanjaan ...hahahaha

    ReplyDelete
  8. bagaimana pulak dgn janji dato seri anwar ibrahim sebelum pru ke 12 dulu kpd masyarakat india di kg buah pala penang yg kena notis pindah rumah atau berhadapan dgn rumah2 mereka akan diruntuhkan tu pulak ..? itu lagi la pulak janji dari mulut beliau sendiri yg menyatakan bahawa beliau berjanji akan selesaikan masalah penduduk2 india disitu jika pr menang di penang dan dap sekutu mereka yg kan mentadbir penang jika menang akan diberikan masa 2 minggu sahaja utk kasi selesai ini masalah n kalau org2 india kat situ sokong pr settle masalah rumah mereka n tak payah pindah rumah ....hahahaha apa jadi ??? 2 minggu saja ??? 2 minngu saja ??? hahahaha sama je la tak payah nk bising2 ok ...semua janji kencing ...tak puas ati tgk DSAI kt youtube cakap kt kg buah pala ...!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive