Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, December 18, 2009

Kau baca ni Najib!

"Mahathir learns a lot, he reasons a lot. He even changes his position. I don’t see how much more democratic one can be. But he has to be firm. He is tough, I agree, but we require firm and tough leaders".

1. Ayat di atas dituturkan oleh Bro Anwar Bin Ibrahim dalam temuramahnya dengan BBC ketika masih memegang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri.

2. Tidak tahulah sama ada kata-kata itu ikhlas atau hanya membodek semata-mata.

3. Tapi dalam situasi sekarang, berdasarkan kecaman demi kecaman yang dihamburkan Bro Anwar Bin Ibrahim kepada Che Det, jelas bahawa ayat yang keluar dari mulutnya ketika itu membuktikan Anwar hanyalah seorang MUNAFIK.

4. Kenapa sejak dulu Barat sangat tidak senang dengan Malaysia?

5. Alasannya mudah, hanya kerana kita sering menentang polisi Barat yang jelas menindas negara Islam serta negara-negara dunia ke-3.

6. Barat marah kerana Malaysia ketika itu memiliki seorang pemimpin seperti Che Det yang lantang mendedahkan agenda sulit mereka iaitu memastikan negara membangun sentiasa akur dengan telunjuk mereka.

7. Rentetan itu juga, tokoh-tokoh Amerika seperti Albright, Clinton, Wolfenson, Camdessus dan Cohen telah menunjukkan reaksi luar biasa apabila 'budak suruhan' mereka iaitu Bro Anwar Bin Ibrahim gagal menggantikan Che Det sebagai Perdana Menteri.

8. Tidakkah kita merasa hairan apabila media asing seperti Reuters, Times, CNN dan BBC pada 1998 dahulu begitu bersungguh menghasut rakyat Malaysia agar bangkit memberontak?

9. Tidakkah kita musykil dengan sepanduk "Clinton tangkap Mahathir", "Clinton selamatkan Malaysia", "Kami menyokong perjuangan Al-Gore", "APEC tolong kami" yang bergentayangan di Kampung Baru pada 14 November 1998?

10. Atas niat apa Al-Gore dan Clinton datang ke Malaysia pada 17 November 1998 hanya semata-mata ingin mempertahankan Bro Anwar Bin Ibrahim dan sanggup pula mengeluarkan kenyataan menyokong reformasi?

11. Dan atas kebaculan apa TukarTiub pada 1998 lari meninggalkan negara ini ibarat drama "Dari Jemapoh ke Mancheste" tetapi kini berlagak pula menghentam kerajaan umpama ayam jantan banyak bini?

12. Ops...terlebih sudah. Sila abaikan perkara 11. Lari tajuk pulak.

13. Apa yang ingin kami tekankan di sini, rakyat Malaysia dahulunya bersatu di belakang Che Det kerana beliau dengan lantang sering membidas segala bentuk penindasan yang dilakukan Barat terhadap negara Islam dan negara membangun.

14. Rentetan itulah maka pelbagai kaedah telah dan masih dilakukan Barat bagi menjatuhkan kredibiliti serta reputasi Che Det selaku individu yang masih kekal berpengaruh.

15. Barat sedar sejak dulu majoriti rakyat Malaysia khasnya dan dunia Islam umumnya masih memberi sokongan kepada Che Det yang gah seantero dunia, yang bukan sahaja dikagumi kawan, malah sangat dihormati lawan.

16. Namun sejak Paklah mengambil alih teraju pentadbiran negara, peranan Malaysia semakin diperkecilkan.

17. Kita bukan saja kehilangan sokongan kawan daripada negara-negara Islam dan membangun, bahkan kita turut diperlekehkan pihak lawan.

18. Ketegasan dan keberanian yang kita tonjolkan selama ini mula dipersoalkan.

19. Ditambah pula dengan peristiwa terkini apabila Wakil Tetap Malaysia Di Vienna Dipanggil Pulang berhubung pengundian terhadap resolusi berkaitan isu nuklear Iran.

20. Pertikaian Che Det ada asasnya.

21. Kini terpulang kepada Najib untuk merealisasikannya.

22. Ketegasan Najib kian dituntut.

23. Kerana ramai yang semakin fedup menunggu Najib menyelesaikan segala kemelut.

24. Merendah bukan menyembah, meninggi bukan melonjak.

18 comments:

  1. Tuan, ayam jantan kampong kubang pasu sama ke 'tajinya' dengan ayam jantan belaan pekan..

    Kalau ayam betina dah berkepak, berkokok nyaring, ayam jantan pula tunduk memetok padi, buat buat pekak..apa alamatnya tu.

    ReplyDelete
  2. Good day !.
    You may , probably curious to know how one can reach 2000 per day of income .
    There is no need to invest much at first. You may start earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

    AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
    The firm incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

    It is based in Panama with structures everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
    Do you want to become really rich in short time?
    That`s your chance That`s what you wish in the long run!

    I`m happy and lucky, I started to get income with the help of this company,
    and I invite you to do the same. If it gets down to choose a proper companion who uses your savings in a right way - that`s the AimTrust!.
    I earn US$2,000 per day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
    It`s easy to start , just click this link http://ataziqoxy.100megsfree5.com/ejufate.html
    and lucky you`re! Let`s take our chance together to become rich

    ReplyDelete
  3. Waduh..waduh...hebat boto Paneh membodek Si Tua tu...apo, ekau ingat Si Tua tu masih PM ko??? ekau ni ngigau ko laie ni...ekau usah nak "bermemori" lah pasal Si Tua tu...apo pek dah eh!!! Mungkin bg ekau Si Tua tu mempunyai keramat, tapi bg rakyat biasa, Si Tua tu memang byk kebusukannya...sebab Si Tua lah Malaya kini punah ranah...uah ekau nak nyalahkan Dollah la...Dollah ambik (jwtn PM) dr Si Tua yg keadaan negara dan parti ekau (UMNO) tengah nazak dan sakit angkara Si Tua itu sendiri, namun Si Tua sgt licik, dia salahkan plak Dollah demi nak sorok kesalahannya...yg jd mangsa Dollah..Dollah tak kan nak tunjuk hero kat si Tua...jadi permainan si Tua amat licik sekali....dan yg penting org melayu bercakaran kini adalah angkara Si Tua yg memecat Nuar dan menuduh/memfitnah Nuar hanya kerana dia percayakan cakap si pemandu Nuar (mcm ni ke seorg PM yg tanpa soal terus percaya ckp seorg driver,mudahnya nak kelentong Si Tua ni dan mudahnya dia percaya pd si pemandu..alahai...!!!)

    Tapi kini Si Tua semakin menggganas, seolah2 dia tidak akan di panggil Allah...nafsunya tidak akan padam sehinggalah anaknya Mukriz menjadi PERDANA MENTERI....itulah egonya si Tua....yg hanya dia seorg yg tercerdik di Malaya....kesian UMNO yg menjadi tunggangan dia selama ini....

    ReplyDelete
  4. kesian hompuk. cakap main belasah je. umno kuek la hompuk masa tdm pas kat paklah. ekonomi pun power masa tu lobih 5 peratus kdnk. sobab tu bn monang bosar lopeh tu sbg tando timo kasih kek tdm. bukan sobab paklah pandai.
    dan den ngaso kau miss d point yg paneh cubo ketengahkan dlm posting ni la hompuk. tulah jonih hanyo pandai baco tersurat je. tersirat gagal nak tafsir. tafsiran den posting ni pasal semangat sygkan negara, jgn tunduk pada sesiapa dan memimpin dengan intergriti dan amanah. tapi tulah. kok dah bonci tu memacam la ko cakap. lain kali jgn main cakap hompuk. kang nampak lak kebodohan sendiri.
    tapi hompuk den nak tanyo, bukan ko nik ajis yang paling dianggap keramat oleh pengikut eh? kok tak silap den org2 pas begitu sanjung apo sajo nik ajis cakap. konon nik ajis takleh silap langsung. sumo eh boto kek org tuo tu sampaikan dio dan suku sakat dio yo yg layak masuk syurga. taksub sampai takleh sontoh nik ajis. sorg lagi yg keramat yolah nuar. tak cayo? cubo baco posting2 hontam nuar kek mano2 blog. mosti ado yo yg belo dio. jgn usik nuar dan nik ajis. pantang o.

    ReplyDelete
  5. Orang macam Gedoyok adalah typical UMNO, UMNO tak salah, UMNO tak rasuah, UMNO tak salah gunakan kuasa, diaorang ingat lebih separuh pengundi kat Malaysia ni bodoh, senang ditipu pembangkang yang menyebabkan mereka kalah pilihanraya lepas. Apa yang mereka nampak salah orang, mereka maksum, tuhan bagi amanah kpd mereka memerintah sampai kiamat.

    Ingatlah, hak memerintah adalah satu amanah yang berat. Adakah Umno memegang amanah dgn baik. Fikirkanlah

    ReplyDelete
  6. Jang eden raso si PEKAN tolupo pakai tangka "sipekan dalam filem Batu Belah Batu Tertangkup", komat Tangka mertang lai handa, camno injin kapal terbang pun boleh kono songlap, 50 juta banyak tu dan kek pkln Lumut pun ado cerito 1 Blok Quaters ghaib sape2 Ex RMN bolih kongsi cerito kot

    ReplyDelete
  7. kau ni memang sial le paneh miang...kau pun tahun mahathirkan sokong amerika bila amerika nak serang iraq masa saddam husin dulu...kau tahu beratus ribu umat islam terbunuh atas sokongan mahaTHIR laknatullah tu...mahathir bertanggung jawab atas pembunuhan beratus ribu umat islam yg di bim oleh amerika dan negara kafir laknatullah....tu le mahathir yg kau sanjung tu bodohhhhh dan banggang betul kau ni....

    ReplyDelete
  8. mahathir sokong us serang iraq? heheh hentam jelah fakta kau tu labuuu.

    tapi aku rasa umno tak anggap diri maksum. sbb tu ramai pemimpin dia akui kesalahan. yang paling maksum ialah anuar dan pak nik. kesimpulannya pas lebih maksum. tak penah ngaku kesalahan. biar negeri yang pas perintah mundur, asalkan depa berkuasa.

    ReplyDelete
  9. Alah takat ngaku kesalahan spt ego, sombong, tak turun padang, tak prihatin mslh rakyat, politik wang, ketirisan, (sobona eh RASUAH)...etc...mako itu dinamokan mengakui kesilapan ko????

    kalau lah takat itu yo kesalahan yg dibuat olh UMNO lahanat ni dan dio mengakuinya...den raso, amboi!!! alim-alim sungguh puak2 lahanat UMNO ni...kesalahan dio kocik2 je dan enteng serta remeh2 jer...itu lah dio UMNO HIPOKRIT dan amat DAJJAL sekali serta JUARA MENIPU RAKYAT sepanjang zaman!!!!!

    kalau lah nak sebut kejahatan UMNO ni...tak terbilang doh!!! UMNO nak jawatan semato2 nak longgokkan harta dan kekayaan dgn cara yg dio fikir "halal"...tak kisah lah caro apo pun....itu satu...

    soal pendidikan nasional dan pendidikan negara sentiasa berubah-ubah (ikut selero pemimpin yg nak bisnis dan mengaut keuntungan dgn menjadikan pendidikan sbg proksi untuk menjana wang dan kekayaan) sekejap dasar ini, sekekjap dasar itu...akhirnya hancus...duit rabak, hasil eh.. jahanam umat melayu...soal politik plak, UMNO mengamalkan politik beruk dan politik gila...dia tak kisah samada melayu ko, islam ko...yg tak sokong dio, dio sembelih semua eh!!! tengoklah negeri2 pakatan Rakyat!!! walau berbeza politik, namun dio sanggup "membunuh" saudara seagamao dgn dio hanya dasar politik berbeza....soal fitnah plak...maka UMNO lah JUARA MEMFITNAH RAKYAT YG TERSOHOR....UMNO tak bleh hidup kalau tak ada fitnah, menghasut dan sentimen membenci dlm diri dio...itu tak masuk soal penyelewengan, rasuah, salah guno kuasa dan double standard, mementingkan diri...sombong, ego dll....klau lah dapat tengok kedajalan UMNO ni...den raso semua rakyat akan PENGSAN...Sudah lamo bona UMNO ni mengkhianati rakyat termasuk melayu/islam...sudah tibo maso eh..kito benamkan UMNO ni...

    ReplyDelete
  10. ish3
    assalamualaikum
    maafkan saya terlebih dahulu kalau kata2 ini membuatkan tuan-puan marah

    saya rasa daripada dok kita bergaduh sebab politik lebih baik cari jalan untuk memajukan AGAMA,BANGSA, DAN NEGARA
    apamacam?
    hal politik nie pntg jugak tpi x payahlah nak bergaduh sakan cukuplah dengan ahli2 politik tue yg bergaduh
    saya minta tuan -puan bersatu untuk memajukan AGAMA, BANGSA, DAN NEGARA

    ReplyDelete
  11. Salam kpd sedara seagama dan sebangsaku

    pertama sekali bolehke kita tinggalkan kutukan antara UMNO ke PAS ke PKR. Kerana itulah sampai satu dunia mengecap ISLAM adalah pengganas kerana mereka juga tidak dpt membezakan islam sebagai agama dengan penganut islam...
    Berbalik pada perkara diatas kita perlu membezakan antara UMNO dengan ahli UMNO, antara PAS dgn ahli PAS (malas nak bincang pasal PKR). sekiranya saya sebagai ahli UMNO di tawarkan rasuah (sbg cth) apakah saya ditawarkan rasuah sebab saya ni ahli UMNO atau saya ni memegang jawatan penting didlm satu agensi. Sama juga kalau saya ni ahli PAS dan ditawarkan rasuah adakah kerana saya ni ahli PAS atau kerana jawatan yg saya pegang dalam mana2 agensi... Malangnya sehingga kini saya tidak pernah ditawarkan rasuah kerana walaupun saya ahli UMNO atau PAS kerana saya bukanlah seorang yg penting pada org yg ingin merasuah... maksudnya...KUASA adalah pemangkin yg menjadikan seseorang itu akan disogok dgn rasuah tidak kira rasuah wang, perempuan, atau apa saja..tidak kira ianya ahli parti mana sekalipun hatta tidak berparti...rasuah akan memburunya kerana kuasa yg ada padanya...
    Apakah kerana itu kita tidak perlu kepada kuasa...tidak juga..tetapi kuasa yg di dipegang bersama iman akan menyelamatkan seseorang itu walau dimana parti yg beliau memihak atau tidak..dan akan membantu membangunkan UMMah... kerana itu saya menyeru pada saudara2 saya sekelian tidak ada gunanya kita mengutuk UMNO maupun PAS kerana institusi2 itu tidak bersalah malah banyak berjasa pada kita dalam menyatupadukan kita dalam satu kelompok tidak kira UMNO maupun PAS..yg bersalah adalah individu2 yg terlibat.. Jgn kita membandingkan antara seorang pengarah dengan pengemis dalam menilai tahap rasuah kerana sang pengemis tidak akan mendapat godaan rasuah langsung berbanding seorang pengarah...bandinglah seseorang itu dgn tahap jawatan yg sama...maka kita akan dapati manusia ini semuanya sama tanpa mengambirkira parti mana yg dianuti nya...bersesuaian dgn sebuah hadis rasulullah..."aku tidak risau dengan dugaan kemiskinan pada umatku kerana ramai yg akan berjaya melepasinya..akan tetapi yg kutakuti adalah dugaan dgn kekayaan kerana sesungguhnya ramai dari umatku yg gagal menempuhinya....
    Di malaysia kita bangsa melayu yg beragama islam perlukan kedua2nya..UMNO dan PAS.... sekiranya salah satu berjaya dilemahkan oleh musuh kita nescaya yg satu lagi akan turut menjadi lemah..

    berfikir dan bertindaklah dalam kerangka kita sebagai manusia yg berilmu


    Azahar

    ReplyDelete
  12. Baru baru terdengar PM Guru Tadika Kemas kawasan Seremban akan tukarkan (reshuffle) kemereta tempat, apa kerja penyelia ni? Pilihan raya kemungkinan 2011. merekani bukan saja mengajar kanak kanak tetapi turut menyakinkan ibubapa kanak kepada BN dan sekarang nampak penguni atas pagar telah mula condong kepada BN. Tolong lah buatlah kerja yang senonoh sikit.

    ReplyDelete
  13. hello um 86..........masa saddam husin serang kuwait sbb kuwait curi minyak iraq,majlis keselamatam pbb yg bertuankan amerika mengambil ketetapan untuk serang iraq,masa tu malaysia duduk di kerusi kelamatan pbb....malaysia sokong pengundian oleh pbb untuk serang amerika dan kuncu2 kafir laknatullah untuk serang iraq sedang kan CUBA negara kapir tu menentang dan tidak menyokong.cina dan russia berkecuali....malaysia yg perdana menteri mahathir the racist tu yg di laknat dan menjadi presiden parti umno yg kau org jilat2 tu menyokong pembunuhan beratus ribu umat islam di iraq oleh kapir amerika.....takkan le kau tak tahu pulak....takkan BEKAS MAHASISWA UM mcm kau masih buta sejarah....buang duit aje belajar tinggi2 klu sejarah penting mcm tu pun kau bengap lagi....kah kah kah...patut le bangsa melayu ni boleh melingkup di sebab kan oleh org2 bodoh mcm kau ni.....nasb kau le labi labi

    ReplyDelete
  14. "patut le bangsa melayu ni boleh melingkup di sebab kan oleh org2 bodoh mcm kau ni....."

    patut la bangsa melayu lemah kerana asik kata bangsa sendiri bodoh. habis camno? guan eng dan sekutu dap yg cuba nak ubah perlembagaan dan sejarah negara ni tak pula dikatakan bodoh. apa la jenis manusia anon atas ni. rosak bangsaku kalo ada sepuluh orang lagi macam ni.

    dan kalo kita faham sejarah, tentu kita tahu saddam itu asalnya sekutu yg dibentuk amerika termasuk kuwait. dan kenapa saddam perlu ditentang pada masa itu jga perlu dikaji. dan kalo aku tak lupa, pas juga pada masa tu menyokong ketetapan yg diambil. cuma aku tak simpan keratan berita tsb. pembunuhan beratus ribu penduduk iraq disebabkan mahathir? satu tuduhan melulu dan tdk berlandaskan fakta yg tepat. hebat la mahathir kalo mcm tu sbb berkuasa meluluskan serangan ke atas iraq. lagi hebat dari yahudi. huh...power malaysia ni rupanya. buat kena gelak dek bdk tadika je baca kisah ni.

    ReplyDelete
  15. rugi rugi rugi....belajau tinggi tapi tetap bodoh dan banggang...klu dah otak umno...mak bapak kau pun dulu cari makan dgn duit umno....asyik makan duit subsidi aje sebab tu le kepala hotak kau pun otak subsidi juga....kah kah kah ....banggang punya musibat andanggg....

    ReplyDelete
  16. Teruk betul lah mamak kutty tu komen .Dah nama pun mamak bukan melayu mcmlah dia tu betul sangat.Sikit ari Ketulahan lah Mamak Kutty tu .Sabar ajelah

    ReplyDelete
  17. cucu mamak kutty tak pernah makan subsidi? tak penah makan nasi kat malaysia agaknya dia ni. mesti hari2 makan capati atau tosei. laaa lupa pulak. tepung pun ada subsidi. kah kah kah. mengutuk org sedangkan sendiri pun mat subsidi. bongok.

    ReplyDelete
  18. huh seb beak aku makan beras seledup siam..kalau tak aku pun masuk join skali.. ayam ngan ikan aku bela sendiri.. kereta aku sorong sendiri.. letrik pun aku pakai ungun api jer.. selamat laa aku dr subsidi..!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive