Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, December 8, 2009

Nazri is too much

Minister in the Prime Minister's Department, Dato' Seri Nazri has made a remark that Tun Dr. Mahathir is a racist. For me, Dato' Seri Nazri has made a blunder by making that remark. Tun Mahathir is correct in saying that National Civic Bureau (BTN)is a government agency that promotes national unity and the module should not be revamp. In the past, Nazri has made a lot of statements that contradict the government stands in many issues. I think he is trying to be popular by making all these statements as he himself is not popular especially in his party, UMNO. Grow up Dato' Seri Nazri!

5 comments:

  1. Nazri haram jadah, advance booking untuk ke PKR dan mengharap mendapat sokongan dan dukungan pembangkang terutama DAP.

    Dia lupa ke, dalam parlimen dia suruh Kit Siang balik ke negeri Cina.

    Apa kah itu bukan kata-kata seorang yang racist.

    Nazri, you ni betul punya haramjadah lah.

    Kenapa kecik-kecik engkau tak mau mampus dah besar menyusahkan UMNO dan Najib.

    ReplyDelete
  2. Nazri macama taik patut le orang kata UMNO busuk sampai ke usus...

    Najib nak tunggu apa lagi simpan anjing sial kurap macam ni.

    ReplyDelete
  3. saya salah seorang yang menyertai BTN pada tahun ini..

    BTN bukannya bersifat perkauman

    cuma menerangkan sejarah kepada kami yang lupa asal usul

    menerangkan bagaimana kontrak sosial dibuat berdasarkan perjanjian antara kaum

    menghidupkan kembali semangat patriotik

    amat sayang kalau dirombak...

    khabarnya, lagu warisan - anak kecil main api diharamkan untuk BTN sebab bersifat perkauman ya??

    ReplyDelete
  4. anak saya kata " buangkan seketul taik dari rumah kita jika mau rumah kita harum, bersih dan disenangi orang."

    ice.

    ReplyDelete
  5. etah bila budak botak sial mahu berambus dr UMNO!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive