Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 31, 2009

Raja-Raja Melayu Perlu Bertindak

PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN PERKARA 3 (1) Ugama Islam ialah ugama bagi Persekutuan; tetapi ugama-ugama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan.

PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN PERKARA 11 (4) Undang-undang Negeri dan mengenai Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa iktikad atau kepercayaan ugama antara orang-orang yang menganuti ugama Islam.

PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN PERKARA 38 (2) Majlis Raja-Raja hendaklah menjalankan tugas-tugasnya bagi - (b) Mempersetujui atau tidak mempersetujui supaya apa-apa perbuatan, amalan atau upacara ugama meliputi seluruh Persekutuan.

1. Kami pernah mempertikaikan kredibiliti Lau Bee Lan sebelum ini dalam artikel LAU BEE LAN: Antara Herald dan MB Perak, tapi nampaknya tiada siapa yang mengendahkannya.

2. Hari ini Lau Bee Lan menegaskan Kementerian Dalam Negeri telah bertindak secara salah ketika mengenakan larangan penggunaan perkataan "Allah" dalam penerbitan mingguan Herald dan telah membuat keputusan untuk memihak kepada tuntutan gereja.

3. Sudah sampai masanya Raja-Raja Melayu campur tangan dalam hal ini.

4. Sudah tiba ketikanya Perkara 11 (4) dikuatkuasakan habis-habisan.

5. Sudah tiba saatnya kuasa yang terkandung dalam Perkara 38 (2) (b) dititahkan oleh Raja-Raja Melayu.

6. Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!

7. Jangan kita terikut jejak Indonesia yang caca marba anutan agamanya.

14 comments:

  1. Allah Hu Akhbar.
    Allah Hu Akhbar.
    Allah Hu Akhbar.
    Daulat Tuanku !
    Daulat Tuanku !
    Daulat Tuanku !.
    changkat lobak.
    arjuna waspada.

    ReplyDelete
  2. kali ni gua bersetuju dengan korang.. rajo melayu kono tunjukkan ketuanan melayu yg sebenar.. jangan rakyat je yg lebih2 nak crito ketuanan melayu tapi rajo duduk melopong dlam istano.. selamatkan agamo kito...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Paneh,

    Allahu Akhbar!

    ReplyDelete
  4. Allahuakhbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

    ReplyDelete
  5. nak harap kat raja2 melayu..
    hmmmmmmm...
    depa pdok kalut buat harta saja..

    ReplyDelete
  6. Raja berperlembagaan bertindak mengikut nasihat. Orang yang menasihatkan ni jangan kecut telor.
    Kerajaan kena bertindak berani. Menteri kena bertindak berani, terutama YAB DS Najib kena berani dan tegas.

    ReplyDelete
  7. Allah the father,Allah the son and Allah the Holy Ghost shall protect all Malaysians!

    I guess Allah is no lonegr the one and only?

    Ha ha ha!

    ReplyDelete
  8. Hakim telah menolak hujjah para peguam bagi pihak kerajaan. Adakah para peguam tersebut berhujjah dengan betul untuk menyangkal permohonan gereja? Mungkin kemenangan gereja adalah kerana kesilapan para peguam kerajaan atau kedangkalan hujjah mereka.

    Harap pihak kerajaan tidak berdiam diri. Gunakan ruang untuk merayu kepada Mahkamah Rayuan demi mempertahankan Islam.

    Kita tunggu apa reaksi PAS (terutama Nik Aziz) dan orang-orang Islam di dalam Pakatan, terutama Anwar.

    Betul kata Amal di atas. DS Najib dan Menteri berkenaan mesti bertindak dengan tegas. Ini soal maruah agama dan bukan masanya kecot telor. Namun Agong dan Raja-Raja perlu memainkan peranan.

    Kepada Anon 12:53am, jika anda seorang Islam, jangan sekali-kali menyamakan Trinity dengan Allah. Ini adalah perbuatan syirik.

    ReplyDelete
  9. Mana pemimpin PAS? Mana korang!!? Korang menyorok kat mana?? Dalam lubang jamban?? Kalo isu PPSMI cepat je korang berarak ke jalanan, walau dilarang tetap bersemangat berarak... Tapi bila isu ini, kenapa senyap? Kenapa jd bacul?

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete
  10. ini hakim cina mmg sial dan dia nak bikin malaysia huru hara.....


    ini hakim cina mmg hakim bodoh, hakim bangang....

    selama ini kita benarkan mereka2 dgn agama mereka dgn bebas, tapi kali mereka telah meludah dan menghina agama islam, ini amat tidak masuk akal....


    1. kalu ikut perlembagaan, bahasa melayu adalah bahasa rasmi.... so semua org malaysia kena pakai bahasa Malaysia... dan smua bahasa lain adalah diharamkan dan smua sekolah jenis2 juga diharamkan....

    2. Perkara ini amat memalukan kerna hakim itu merasa dia mempunyai kuasa yg besar sehingga melampaui kuasa2 raja berperlembagaan dan tidak langsung menghormati Agama Islam agama rasmi malaysia....

    "Sesungguh Allah itu Esa(MAHA SATU) , Allah tidak diberanak dan Allah tidak pula di peranakkan dan tiada sesiapa pun yng serupa dgn Allah"

    Pertahan kan aqidah tunggak utama org islam,

    ReplyDelete
  11. eXeption jangan nak emo tak tontu pasal. Jangan pulak nak sangkut PR. Ini Kera jaan BN bang! Nanti aku kata kau bingai kau mmg bingai. Pantet Miang lobih faham. Kenapa pulak kali ini pihak herald pakai 2 lawyer, pihak Kerajaan Kamaruddin ajo. Kenapa tak pakai 4 atau lima wakil kerajaan macam kes lawan Bro Anwar. Inilah dinakan agenda Barat. Lawan pun buat sekadar lawan ajo,puek. Anak2 budak2 macam korang tahu apa. Inilah dinamakan UMNO tinggalan penjajah. Gagal nasihat Raja bila diperlukan sebab terpaksa akur dgn Towkey lama Barat, puek Bingai. Sekarang dah tersepit baru nak cari Raja2. belum ini Raja2 korang UMNO maki habis panggil Natang pulak tu.

    ReplyDelete
  12. apo ko merepek ni hompuk. sapo yg mulokan kes ni. bukan jeffrey kitingan ko. sapo jeffrey tu?parti mano dio tu? bingai sungguh ko ni hompuk. skrg masanya utk ummat islam kat malaysia ni bersatu. bukan dok diam jadi bacul mcm kau dan parti aljuburi yg ko puja tu.

    ReplyDelete
  13. Tidak Salah Penganut Kristian Guna Kalimah Allah - Dewan Ulamak Pas Pusat

    Ditulis oleh Harakah
    Khamis, 03 Januari 2008

    Oleh: Azamin Amin

    KUALA LUMPUR: Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, YB Dato' Ustaz Haji Mohamed Daud Al-Iraqi menjelaskan, tidak menjadi kesalahan kepada penganut Kristian dan Yahudi menggunakan kalimah 'Allah' malah ia sering digunakan oleh umat Krristian dan Yahudi sejak dari dahulu.

    'Fatwa Politik' untuk raih undi PRU Mac 2008 ini sememangnya mendapat pujian dari bukan Islam dan pihak Gereja. Malahan pihak Gereja secara terang menyatakan sokongannya kepada Pakatan Rakyat. Rujuk surat sokongan dari pihak Gereja. Dan keputusannya PR berjaya menafikan 2/3 dan menang di banyak negeri.

    Kemenangan PR sebenarnya dengan kos. 'Kebenaran' oleh Pas akhirnya dijadikan hujah oleh Herald dengan memetik bahawa perjuangan Herald disokong oleh Pas.

    Sokongan Pas ini dicanang oleh Herald di dalam laman web Herald Malaysia Online. Berikut sedikit sedutan petikan dalam Herald:

    "The Malaysia Islamic Party (PAS) says it supports the Catholic Church's fight to overturn a government ban on the use of the term 'Allah' to describe God in Christian texts. "I personally believe and Pas as well believe the way forward for a mutually respecting religious relationship, especially in a plural, multi racial and multicultural society like Malaysia, is not to deny the right of others to use the name of Allah," Zulfikar Ahmad, a PAS official said."

    ReplyDelete
  14. Aku sotuju bonar dalam kes ini Gedoyok boleh bersatu dgn tom tem bak bersatu dijubo.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive