Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, December 20, 2009

PEKUNG YANG TERDEDAH

"KAMI BERIKRAR AKAN TERUS MENGHASUT RAKYAT UNTUK MEMBENCI KERAJAAN PUSAT"

"TINDAKAN POLIS MENAHAN DUA PEMIMPIN AMK KERANA MENGEDAR RISALAH BERUNSUR HASUTAN DI PERKARANGAN MASJID SULTAN SALAHUDIN ABDUL AZIZ SHAH SELARAS PERUNTUKAN SEKSYEN 4 AKTA HASUTAN. KAMI AKAN MENERUSKAN TINDAKAN INI"

SYAMSUL ISKANDAR MD AKIN
KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN (AMK) PKR
(BERITA HARIAN 20 DIS 2009)

Ni Atok nak tanyo kek Md Akin, apokah ekau banggo ngan anak kau ni? Kocik-kocik dulu di didik dengan ponoh kasih sayang, dianta ke sekolah, diajar mengucap, diajar sembahyang, diajar menghormati orang lain, diajar pelajaran tata rakyat, diajar dengan tata adap ketimuran serta adap sopan. Atok tak kona mo kau doh, tapi Atok pocayo tulah yang diajar dek orang Melayu pado anak eh yang lahir dan dibosarkan di Tanah Melayu ni.

Tapi ari ni dio diselimuti dengan sifat mazmumah, menghasut orang lain untuk membenci. Inikah nilai-nilai yang ditanamkan kopada cucu cicit kau tu, Md Akin? Apokah berkemungkinan satu ari nanti musibah akan melando, cucu kau tu akan menghasut sepupu sepapat eh memboncikan kau. Sok nanti kluar lak ayat cucu kau camni, "Ni atok kito punyo pasallah kito dapek celako. Atok kito memang bangang lagi tuli. Tak diajar eh abah den tu botul-botul. Sobab dek atok kito tulah kito jadi susah camni."

Mungkin panjang lagi maki hamun yang dihamburkan. Berbagai lagi hasutan lagi akan dilontarkan. Yolah, macam anak kau cakap tu, selagi tak dapek Putrajaya, dio akan terus menghasut supayo orang akan terus membenci kerajaan pusat sekarang ni. Den tak kiro, apo nak jadi, jadilah. Janji cito-cito den tocapai. Yolah, macam orang cakap-cakap tu, matlamat menghalalkan cara.

Atok tak nak cakap bebanyak. Semuo eh dah sekolah, dah ado pelajaran tinggi, nilailah sendiri. Orang tetuo pun dah cakap, meludah ke langit tu, kok betempek kahak hijau ke koning sendiri.

5 comments:

  1. Salam Tok,

    Baguslah ada orang yang MENGAKU menjadi PENGHASUT di dunia ini, dalam kubur dia nanti tak perlu dipersoalkan lagi perihal dia melaga-lagakan sesama Islam. Hasut menghasut..Senang malaikat nak balon dia.

    ReplyDelete
  2. pukimak pendek org melaka ni memg gampang. dah nk jd barua mcm sejarah nenek moyang dia menjatuhkn empayar melaka.dasar x sedarkan untung.

    ReplyDelete
  3. Den memang sokong AMK Md Akin cakap cam tu...ekau sumo tak kan tak faham, atau buek2 tak faham, atau ekau sumo memang bangang ko...tak kan tak dapek nak tangkap apo yang tersurat dan tersirat apo yg dimaksudkan olh Md Akin tu...bagi tujuan dio nak 'menghasut" rakyat membenci UMNO/BN adolah kerana selama ni UMNO/BN memang byk buat malapetaka dan kerosakan kpd negaro kito...tak kan itu pun tak paham...kok bangang bona ko??? ekau sendiri pun tentu sedar dan lbh arif lg tentang kejahatan dan keburukan UMNO/BN kan, cumo ekau ado "kepentingan", mako ekau buek2 tak nampak yo kan?....

    Pado ekau marahkan pd Md Akin tu lobih baik ekau tibai Tsu Koon yg terang2 memperlekehkan Melayu UMNO (konon2 eh pejuang melayu lah)berkaitan hak penggiliran jwtn pengerusi BN negeri...kenapo ekau sonyap yo,??? bukankah UMNO lbh dominan di PP, dan bersungguh2 nak perjuangkan Melayu???? sekali Tsu Koon "kungfu" UMNO PP dah tergolek...apa barang??? soalnya Siapa Memperkuda Siapa????? UMNO lah yg diperkudakan olh Gerakan lbh 35 tahun....ha..ha..ha...

    ReplyDelete
  4. EDEN RASO KEK PULAU PINANG TU TAK RAMAI MELAYU KOK MOMDURU PUN DKK PERASAN MELAYU....

    ReplyDelete

Blog Archive