Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, December 7, 2009

Perang Bermula

1. Seorang pahlawan hebat mengatakan, "Untuk memenangi peperangan besar, kita memerlukan masa sekurang-kurangnya 5 tahun untuk bersedia".

2. The Art of War menggariskan strategi, "Kenal musuh dan kenal diri, pasti tidak akan kalah dalam semua peperangan. Namun, jika hanya kenal diri tanpa mengenali musuh, kemenangan masih sukar untuk ditentukan. Tetapi jika langsung tidak mengenali musuh mahupun mengenali diri, maka kekalahan adalah mandatori dalam semua peperangan."

3. PRU-13 bakal berlangsung dalam masa kurang dari 5 tahun.

4. Sama ada BN mahupun pembangkang, keduanya kini sedang mengatur strategi.

5. Pihak yang berupaya menyelesaikan krisis, kemenangan hampir pasti dalam genggaman.

6. Grand Strategy mana yang akan berjaya?

7. Dalam tempoh sesingkat ini, sama ada BERUBAH atau DIUBAH!

7 comments:

  1. Mahashit dah kata, UMNO dah busuk sampai keususnya. Kah kah kah. Sekurang2nya mahahaprak kata, banyak yg dah lari sejak pak Lah jadi PM. Kah Kah Kah. Mahakhinzir patut cakap banyak yg dah lari UMNO sbb KES BABI. Kah kah kah. Ado apo2 komen ko sojuk, gedoyok dan tom tom bak yg dah lama bisu, dah abieh modal ko yo? Kah kah kah.

    ReplyDelete
  2. ko biar betul hompuk. che det kata ka atau ku li yg kata. sah la kau ni cakap tak berlandaskan fakta. main hentam kromo ja. kau pun sebut kes anwaq tu kes b.a.b.i.? baguih dok ada.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  3. salam tuan...

    seribu loji kumbahan pun tidak mampu menampungnya..

    ReplyDelete
  4. PANEH TAK PANEH BONA MIANG MIANG LAI ROBONG BULOH BILO PILIHANRAYO TAK KIRO BOSA KO KOCIK KO YANG PASTI ORANG MELAYU JUO YANG KONO TIPU LAI, KITO TENGOK LAH SOK LELONG SAPO LELONG SAPO LELONG...WARITH EKAU MASIH PERCAYO LAI KATOKATO ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY MAHA HAPRAK DAN MAHAFIRAUN YANG TOLAH MENJAHANANKAN UMNO SAMPAI YANG TINGGAL SARONG K-L-P-R YO BRO

    ReplyDelete
  5. Den pecayo...makin lamo makin jahanam UMNO...den optimis hal ni...rakyat semakin faham apo itu demokrasi moden...cumo UMNO yo ibarat masih berumah dalam gua dan memakai undang2 rimba plak....mano ado tompek skrg ni bro!!!! UMNO ni dia gasak semacam yo...mano ado dio (UMNO)guno akal, dio cumo guno NAFSU yo...apo sajo, baik undang2, mahkamah, kuasa...sumo dlm genggaman dio....muak boto lah....apo kato kita humban terus UMNO ni...amacam pak bak???

    UMNO start rosak bilo maha...mahathir mencengkam puluhan tahun....tapi kini dio dah tua....apo yg dibuek eh....sumo hancus

    ReplyDelete
  6. DEN SOTUJU AMEK DENGAN PANDANGAN DENGAN ULASAN 8 DEC,WARIKH NAK HUMBAN KEK MANO DEN TAKUT BUMI TAK NAK TIMO CAMNO..... APO DOSO YANG TAK DIBUEK EH MACAM SOJA KITO KONO JAGO PAKEJ JAGO SEGALOGALO EH ISTANO QUEEN KEK ENGLAND TU LAH TERASO HINO EH. FORMULA KOK UMNO NAK HEBAT DI ERA 70AN PUJUK YO TIGA KORAT NI TR, DSAI DAN TGNA KONO LAH BERKORBAN SIKIT "BUANG YANG HAMPEH AMBIK PATI EH YO" TONTU BERGOGAR PADO PRU 13 KALAU TAK UMNO AKAN DIABADIKAN DALAM MUZIUM KHAS DENGAN EHSAN KERAJAN KETIKA ITU......JUMPO LAI BRO

    ReplyDelete
  7. Anon December 8, 2009 8:29 AM

    Bravo Bro...

    Sobona eh, puak2 UMNO ni yo yg porasan....

    timo kasih bro....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive