Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, September 15, 2010

Mera nam India

Kaum India lebih licik dan lebih mengancam kedudukan Bangsa Melayu daripada kaum Cina. Selama ini kita lebih menganggap kaum Cina adalah musuh utama kita. Kalau kita kaji dengan teliti, kaum India yang beragama Hindu ini amat membenci Islam terutama sekali golongan ekstremis Hindu. Dalam dunia hanya memfokuskan kepada kekejaman ekstremis Islam, tetapi golongan ekstremis Hindu mengambil kesempatan menyembelih atau membunuh orang Islam tanpa mendapat liputan meluas akibat daripada kerjasama dengan Zionis anatarabangsa yang menguasai media.

Di India, umat Islam ramai yang dibunuh terutamanya di Sri Lanka, LTTE atau Tamil Elam membunuh orang-orang Islam tetapi tidak di perbesarkan isu tersebut demi menjaga keharmonian kaum di negara ini.

Kita harus ingat bahawa agenda Zionis antarabangsa adalah berkerjasama dengan ekstremis Hindu demi mencapai matlamat mereka iaitu memerangi Islam sebagai musuh utama mereka.

Tanah Melayu pada suatu ketika sebelum ketibaan Islam adalah tanah jajahan Hindu di mana penduduk Tanah Melayu menganut agama Hindu. Penganut Hindu masih mempunyai dendam dan beranggapan mereka perlu menakluki semula Tanah Melayu untuk menghindukan kembali Tanah Melayu. Tidak hairanlah jika kita lihat kuil-kuil tumbuh seperti cendawan selepas hujan, sehinggakan atas desakan MIC, kerajaan telah memberi pelepasan kepada sami-sami Hindu dari India tanpa VISA dan Permit Kerja bagi memasuki negara ini.

Jika kita membuat sedikit kajian, walaupun kaum India adalah golongan minoriti di antara 3 kaum utama di negara kita, tetapi mereka memiliki parti politik yang terbanyak seperti MIC, IPF, PPP, Makkal Sakthi, Hindraf; dan tak kurang juga yang memegang jawatan penting seperti Naib Presiden dalam parti politik utama seperti DAP, GERAKAN serta PKR demi memantapkan kedudukan mereka.

Senjata utama mereka adalah media dan mereka menguasai stesen-stesen tv, radio di seluruh negara seperti Astro. Dengan menguasi media, maka mudahlah bagi mereka untuk memainkan peranan LICIK sepertimana Zionis Yahudi menguasai media-media utama di Amerika. Mereka mempunyai pengaruh yang amat besar untuk menentukan hala tuju polisi kerajaan demi mencapai kejayaan dan mereka juga menjadi "Deciding Factor" bagi menentukan kejayaan parti-parti politik untuk memerintah negara seta mampu mengugut mana-mana parti memerintah semata-mata untuk melunaskan tuntutan mereka.

Sesuatu kaum jika mahu dihapuskan atau dijatuhkan adalah dengan cara membinasakan kesucian kaum wanita dari kaum tersebut, adalah sesuai dengan ungkapan "Wanita Tunggak Tiang Bangsa". Jika runtuhnya wanita, maka akan runtuhlah bangsa tersebut. Semasa peperangan Balkan iaitu antara Serbia dan Bosnia, wanita-wanita Bosnia diperkosa atau dirogol oleh puak Serbia. Kaum Bosnia ketika itu habis dilanyak dengan zalim dan aib. Wanita Melayu kita pula amat mudah dijinakkan oleh kaum India di Malaysia melalui penguasaan media. Kaum lelaki India ditonjolkan sebagai lelaki seksi dan intelek. Hampir setiap minggu akan ditayangkan filem-filem Bollywood di semua saluran Tv, termasuk majalah-majalah hiburan. Kaum Hawa kita akan terpengaruh serta teruja dengan aksi-aksi hero mereka, malah turut menjadi idola kepada anak-anak gadis kita. Jika dianalisis trend terkini, ramai anak-anak gadis kita suka berkepit dengan pemuda-pemuda India. Iklan-iklan di televisyen yang dikuasai oleh kaum India memainkan peranan LICIK serta HALUS bagi mempromosikan lelaki India yang bergandingan dengan wanita Melayu. Lihat saja Iklan HARI RAYA, wanita Melayu dijadikan gandingan kepada pemuda India. Ini berlaku hampir setiap tahun. Mengapa hanya Hari Raya umat Islam sahaja yang kerajaan lebih mengutamakan perpaduan, tetapi kurang pula di hari perayaan kaum lain?

Kita jangan beranggapan bahawa kebanyakan kaum India akan tertarik dengan Ugama Islam apabila mereka mengahwini Wanita Melayu Islam. Sebaliknya wanita Melayu pula yang akan lebih terpenggaruh dengan budaya serta agama mereka. Ramai yang Wanita Melayu yang telah dinodai, lantas ditinggalkan. Janji untuk memeluk Islam hanya dijadikan alasan untuk memikat gadis-gadis bangsa kita.

Andai rahim suci yang bakal mengandungkan anak-anak suci Islam telah dinodai oleh kafirun akibat aktiviti seks haram dengan pemuda-pemuda Hindu, nescaya perut yang suci itu akan turut dicemari; dan secara batinnya anak yang bakal dilahirkan tidak akan menjadi sejernih sepertimana yang kita harapkan. Umpama bekas berisi susu tetapi dituangkan minyak.


Satu lagi yang dihairankan, mengapa VOA (Visa On Arrival) telah ditarik balik oleh kerajaan kepada beberapa buah negara seperti China, Pakistan, Nepal serta Myanmar, tetapi sebaliknya VOA tetap diberi kepada rakyat negara India; walaupun terdapat sekian banyak laporan yang menyatakan ramai rakyat India yang datang ke Malaysia telah hilang atau tidak mahu keluar daripada negara ini selepas memasukinya. Sehingga kini jumlah mereka berkemungkinan sudah mencecah puluhan, malahan ratusan ribu ramainya. Dalam jangka panjang, pasti masyarakat Melayu akhirnya akan terpinggir daripada warga asing dari segi pertumbuhan penduduk. Sudahlah bangsa kita direkodkan memiliki penagih dadah yang paling ramai yakni hampir sejuta orang, tidak termasuk lagi yang mati merempit, hatta gejala pondan, yang pasti akan menyebabkan nisbah lelaki Melayu serta wanita Melayu akan menjadi tidak seimbang. Maka mudahlah warga asing memainkan peranan, sekaligus mengambil peluang untuk menjahanamkan Wanita Melayu.

Kejadian yang menimpa Datuk Sosilawati seta beberapa insan Melayu yang telah dibunuh dengan kejam, bolehlah diumpamakan seperti membalas dendam oleh kaum India ini. Selepas ini, kita harus lebih berhati-hati dengan sebarang tindak-tanduk mereka. Mereka berkeyakinan tinggi kerana mempunyai barisan peguam kaum India yang agak hebat dan mungkin akan berjaya memanipulasikan undang-undang, seterusnya bakal terlepas daripada hukuman. Namun, syabas juga diucapkan kepada PDRM kerana telah berjaya merungkaikan kes-kes berprofil tinggi seperti kes pembunuhan 4 orang Melayu ini. Cuma diharapkan pihak di Jabatan Peguam Negara segera membuat pendakwaan dengan hujah serta bukti yang kukuh agar penjenayah ini semua mendapat balasan yang setimpal, yakni hukuman mati mandatori.

Banyak lagi kes pembunuhan orang Melayu yang dilakukan oleh kaum India tetapi tidak diperbesarkan oleh media, kononnya demi menjaga keharmonian antara kaum. Tetapi sebaliknya, kaum India yang lebih kreatif dalam memanipulasikan keadaan sepertimana kes Kampong Medan & Kugan yang belum tentu jelas atau sahih kononnya kaum mereka telah mati dengan kejam. Taktik sebegini sering diguna pakai oleh Zionis Yahudi bagi meraih simpati masyarakat antarabangsa dalam trajedi "Holocaust" walaupun hakikatnya orang Islam yang lebih ramai dibunuh dengan kejam oleh Rejim Zionis semasa Perang Dunia Ke-2.

Kita pasti ingat kes seorang juruteknik komputer berketurunan Melayu yang telah dibunuh oleh samseng kaum India di Subang Jaya, kes seorang datuk dan cucunya yang juga dibunuh oleh sekumpulan pemuda India, dan sekian banyak lagi kes boleh dibongkar andai mahu untuk diceritakan di sini. Dan yang sering berlaku kini ialah apabila pembantu rumah warga Indonesia yang beragama Islam ramai yang telah dijadikan hamba seks oleh kaum India, tetapi amat jarang dilaporkan.

Artikel bersunting dari sini. Mungkin anda juga nak baca yang ini.

19 comments:

  1. jangan dok buat isu perkauman la..
    kenapa semasa nabi memerintah madinah yang terdiri dari pelbagai kaum dapat memimpin dengan baik? kenapa xde isu perkauman? sehingga umat yang pelbagai agama tadi ada yang sangup berjihad dengan tentera ISLAM??

    ReplyDelete
  2. menjawab perosalan Anonymous, kenapa semasa nabi memerintah madinah yang terdiri dari pelbagai kaum dapat memimpin dengan baik?

    kau pun ada jawapannya ,sbb beliau nabi!

    ReplyDelete
  3. racism ni mmg tiada tempat dlm islam! tak baca sejarah ka...??! masa nabi tubuhkan kerajaan islam madinah...bnyk kaum lain yg duduk sekali, berbilang bangsa - yahudi, arab, parsi(salman farisi), habsyah (bilal), rom (suhaib ar-rumi). arab pulak, pelbagai kabilah...yg mana depa anggap kabilah lain tu seperti bangsa lain (wlupun sumenye org arab jugak). xpernah pula nabi perintah negara islam madinah tu ikut favorisme kaum arab (nabi bangsa arab quraisy). Pemerintah yg perintah negara yg melebihkan bangsa sendiri dan tindas bangsa (x bg peluang sama rata) lain ni Firaun. bangs Qibti sume die bg kerja dengan kerajaan mesir, jadi pemerintah,pegawai,ketua tempatan,ketua askar etc. Bangsa bani israel die tindas, sekat peluang..hanya jadi orang kebanyakan dan hamba abdi je. Sungguh dangkal cara dia berfikir. ingat islam tu utk org melayu je ke??? Orang cina (di negeri cina) dan kaum india (di negara india) lebih dulu mengenali islam dari kita di tanah melayu.!!!

    ReplyDelete
  4. anon 1

    Jangan pandang ringan musuh-musuh disekeliling kita. Jangan nak disamakan zaman pemerintahan nabi kerana nabi adalah manusia maksum yang dikawal oleh malaikat atas perintah Allah SWT. Setiap pergerakan dan keputusan yang dibuat oleh nabi adalah wahyu.

    Bangsa kita sekarang ini di ambang perpecahan dan itulah yang ditunggu-tunggukan oleh musuh. Kita harus berhati-hati.

    Rasulullah mengajar kita supaya tegas dengan orang-orang kafir dan
    berlembut atau bertolak ansor sesama Islam.

    Kita bukanlah rasis dan perkauman tetapi jangan kerana kita terlalu berlembut membuatkan musuh kita memijak kepala kita. Toleransi kita mempunyai batas. Mungkin saudara belum terkena batang hidung
    boleh lah saudara menafikan apa yang dimaksudkan oleh penulis.

    Nasihat saya, banyak-banyaklah membuat analisa dan kajian bagaimana musuh-musuh Islam menyerang kita. Ini bukan berlaku dinegara kita saja malah diseluruh dunia.

    ReplyDelete
  5. Ini bukan Isu perkauman ini isu ugama. Mana ada tentera kafir berjihad dengan tentera Islam.

    anon 11.42am, tolong jelaskan di peperangan mana yang tentera kafir bersatu dengan tentera Islam?
    Mungkin saudara "confused" maksud kafir dan Ahli Kitab..

    ReplyDelete
  6. dah nyata dlm filem2 India..bunuh perkara biasa..bukan nak kata perkaumam ttp sepecis ini mengaku hindu..otak mcm binatang..

    ReplyDelete
  7. sejarah mana2 tamadun membuktikan pabila islam yang perintah, biasanya keadaan akan jadi aman damai. xdak masalah. cuma kalu puak kafir yg memerintah ja yg bleh jadi huru hara tu. jadi kena la pastikan orang islam sentiasa memerintah. itu jadi yg terbaru mcm kes 26nov di india tu. tgk mcmana depa layan kaum depa di negara depa sendiri yg minoritinya islam. habis hindu tu melanyak org islam kat sana. kalu kerajaan malaysia pun dok layan minoriti non muslim di negara ni lagu tu juga mcm di india, mau pbb dah hantar misil serang kita. pikir kwn2. pikir.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. lamo eh den tak masuk baco kek blog ni. selamat ari rayo maap zahir batin buek sumo wargo paneh miang. byk posting den telopeh ni. kono baco balik sesatu peh ni. bab posting india ni den nak kobaan satu yo. ekau dah tolopeh sobut satu bondo tem. kok pemerintah yo islam, tp jadi boneka kapir mcm kek arab saudi ngan iraq nun, takdo yo guno eh. kono cucuk idung diikutnyo lah. tu yg sumber byk tp tak dapek nak nolong negaro islam lain kek dunio ni. smuo jutawan arab penjago kewangan eh yahudi. kat malaysia ni pun dah dah ado kes pemerintah islam boneka bolaku dulu di perak dan masih laie belaku kek selangor mo penang. sobar yolah.

    ReplyDelete
  9. Patutlah Astro 108 ada rancangan keugamaan hindu tiap2 pagi jam 7pagi, sami bagi ceramah. Yang hairan kristian, buddha takde pulak rancangan kat tv hanya rancangan hindu jer ada.

    ReplyDelete
  10. Bro, You Ni tak suiman leh!
    What the bloody fuck are you trying to create? A racial clash ?
    What about the malays in non malay dominated areas, Hey !Puki mak!
    jagan main dengan api! Faham ?
    1969 lain,2010 lain.
    U ni ingat semua kuam akan relex bila u ugut ? Bodoh puki lu!
    Dont endanger all decent ppl, Damn you, if you think you want to be a hero, You stand in front not hiding behind your keyboard.

    Fuck you silly arsehole, I saw may 13, its not beautiful.
    Its not an inthing, its misery to all races.
    Silly boy, dont you think that with the constant threat of a "mother of all may13, the others are prepared to face.
    If you want to die, its your problem, dont let hundreds/thousands be the victim of your premature ejectualations.
    Bodoh !!!!!

    ReplyDelete
  11. saya sokong paneh miang ni.yahudi hindu dan kafirin lain sedang memerangi ISLAM.

    ReplyDelete
  12. SSrahman,

    Mind your fucking language.
    If you want to post a comment try to be civilised and not to act like pariah dog.

    ReplyDelete
  13. sorry paneh dan kengkawan semua. ini first time and hopefully last aku komen mcm ni.

    hoi ssrahman. kau ingat kau sorang boleh maki hamun orang? kalo kau takut tempuh lagi 13mei, pegi bagitau kawan non malay kau jgn sesekali cabar dan pertikai melayu. bagitau kawan2 bukan melayu kau supaya jgn sesekali berani menghina islam, melayu dan hak2 melayu mcm dap babi dan arsehole namawee buat. ko pegi blog mereka dan kau sialkan mereka mcm kau yg bodoh ni supaya jgn cari pasal walau apa cara sekalipun utk mencabar melayu. kau ingat melayu 2010 hari ni bacul mcm kau masa 1969 ka? bodoh piang. jgn kau hanya berani sound bangsa sendiri tapi penakut sound kawan kau yg bukan melayu. kau la spesis melayu yg bunuh melayu dan menjilat buntut non pribumi. fuck your own assrahman silly arsehole!

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  14. Tem, biarkan saja mereka nak memaki hamun atau mencarut. Kita lebih bertamadun dan bijak daripada tu. Jangan diikut rentak mereka. Jangan rendahkan martabat kita seperti mereka. Apa2 pun aku setuju dengan point kau. Selamat subuh semua.

    ReplyDelete
  15. Premature Ejaculation refered to u la Tem Tertembak air putih. Ekau kono dongar nasihat Paneh. Jangan diikut rentak maki hamun. Den tahu ekau jonis emo sbb ekau muda akal pendek. Pantet Miang mungkin lobih mengerti walaupun masih muda berkain pelikat ketayap macam org Mynmar ajo. Den ucapkan Selamat hari pembentukan Msia. Nampak gaya perjuangan sekular melayu dari awal bermula Persekutuan Tanah Melayu, ke Malaya, terus Malaysia dan terkini 1 Msia. Jika diberi kuasa berterusan puak sekular ini, akhir sekali tinggal 1 Melayu ajolah Tanah Melayu ni. Itu pun mungkin 1 Melayu Half Breed mcm Mahashit. Tanah Melayu susut tak mahu diganti. Patutlah si Mahahaprak nak lupus Kepentingan Melayu. Bila hilang kuasa, Mahafitnah terus sokong Perkasa. Inilah jonis kawan baik siRaja Katak, for own political survival. Pada peminat Mere nam India spt Tem, ada byk org kampung dari tahun 70 an terpaku di tv bila melihat cerita Mera nam Joker. Pada Den ekau puak karat Biru spt Gedoyak tak lobih dr org Kg. yg telah dimadat dgn cerita Deshum2 dan masih byk yg berterima kasih kpd Mahataik yg beri lesen pd hero sepusat sepusing Malabar Kutty. Bersatu kita bersatu, ekau Tem, Gedoyak bersatulah dgn mahaDajjal utk kebahagiaan Dunia. Den tak mahu sangkut dgn puak pemecah Melayu ni. Dihari Raya ni Den terkonang meka yg telah pergi meninggalkan kita spt Mokhtar Abdullah, Dr Ristina, tak lupa Khalid Jeffry.

    ReplyDelete
  16. anon 4,
    mcm yg anda tahu tujuan Allah jadikan rasul tu dikalangan manusia, bkn makhluk jenis lain atau malaikat adalah supaya kita dpt mencontohi segala gerak geri nabi: cara berkeluarrga,memerintah,bersahabat,berniaga, berurusan dengan non-muslim etc. Sepanjang sejarah pemerintahan nabi, bknnye perkara yg baik2 shj berlaku..ada krisis,salah faham, mslh. baginda maksum,sempurna akhlaknya. Ada ketika baginda tak sengaja dan ditegur & diampunkan oleh Allah, (cthnya ketika nabi bersungguh2 nak sebarkan islam kpd pembesar2 kabilah/org hebat2 yg tiba ke mekah,tak sengaja baginda ter'abaikan' seorang miskin yg nak belajar tntg islam yg duduk dekat dengan baginda. rujuk kisah surah a'abassa, juzuk 30).Semua situasi/kesalahan ni disengajakan oleh Allah, dan tindakan nabi untuk mengatasi semua ni adalah wahyu, bkn nabi pandai2 fikir sendiri (sprt yg anon 4 katakan). jadi,pointnye, menjadi tanggugjwb kita untuk seboleh2nya tiru bagaimana nabi bertindak dlm seharian hidup kita...sbb semua tindakan,kata2 nabi itu kan wahyu. apa gunanya wahyu dan pimpinan Allah kpd nabi dlm urusan pemerintahan n urusan harian kalau bukan utk diikuti oleh umatnya di akhir zaman? adakah wahyu tu utk zaman nabi aje? bukankan nabi juga mntk kita tiru tindakkanya dlm cara pemerintahan? semua ni nmpk mustahil bila org islam x buka hati utk sebarkan dakwah..tp sibuk bergaduh dengan mad'u (non-muslim).nabi juga x senang2 kata non-muslim ni kafir harbi melainkan apabila nabi dah directly ajak mereka beriman dengan Allah, dan mereka tetap lantang memusuhi nabi,malah nak bunuh nabi. whi saudaraku org2 melayu, bukalah pintu hati, selaklah sejarah,ambillah hikmah drpdnya.

    ReplyDelete
  17. Anon 9.58 am

    Jangan pandai-pandai menterjemah surat a'abassa juzuk 30 ditujukan kepada Rasulullah. Lihat betul2 terjemahannya di "bracket" nama Muhamad. Kenapa di bracket kan nama Muhamad. Bukan kah ada tangan2 yang kotor untuk mencemar nama baginda. Kesalahan menghina orang buta atau orang miskin bukan lah layak dilakukan oleh para utusan Allah. Rendah sungguh ke akhlak Rasulullah? Selaku manusia terbaik di seluruh alam mempunyai akhlak seburuk kita? Banyak lagi hadis2 yang mempersendakan Rasulullah oleh musuh2 Islam kita terima bulat2?
    Yang menghairankan para perawi atau penulis hadis seperti Abu Huraira yang berkesempatan hidup bersama Rasulullah selama 3 tahun mempunyai lebih 4 ribu hadis manakala Saidina Ali K.W yang berada seumur hidup bersama Rasulullah hanya mempunyai hanya 3 ratus hadis sahaja. Begitu juga Saidina Abu Bakar dan Saidina Omar R.A yang hidup lebih lama bersama Rasulullah daripada Abu Hurairah mempunyai hanya ratusan hadis sahaja.
    Buatlah sedikit kajian
    Berapa banyak musuh Islam disekeliling kita. Jangan ingat musuh Islam mempunyai nawaitu seperti kita. Kita bukan memusuhi semua bukan Islam tetapi kita harus berhati2 dengan keiklasan mereka. Banyak nasihat termaktub dalam Al Quran menyuruh kita berbuat demikian.

    ReplyDelete
  18. tom tem bak,

    ssrahman tu bukan melayu tetapi keling pariah...

    ReplyDelete
  19. keling pariah ka ss tu? patutlah. sorry la paneh aku kadang2 panas juga la. tapi x la aku suka tarik perhatian org macam hompuk habis semua org dia dok sebut bila komen. nampak sangat mendambakan perhatian org. yalah dah bapak dia yg kaki hompuk bata kat kepala dia tu agaknya dah tiada lagi di dunia ni. tiba2 pulak kali ni si hompuk nak tunjuk baik konon tidak pernah maki hamun dan mencarut. padahal dialah bapak kaki mencarut dan maki hamun dalam blog ni. siap menghina fizikal dan pakaian org lagi. itulah spesis keturunan hompuk yg suka menghina ciptaan Allah. maklumlah tukartiub. pastu rasist pulak tu suka menghina asal usul keturunan org mamak la apa la. kata pembangkang ni tak rasist. tp sebenarnya mereka la bapak segala rasist dengan menggelar mahakutty. komen pula tak pernahnya ada kena mengena dengan artikel. itulah tahap minda bebal org kata. kesian pulak aku mengenangkan keturunan dia di hari raya ni. pasti anak2 yg tak bersalah tu menyesal kerana sedarah dan sepusing dengan hompuk.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive