Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, September 21, 2010

Selaraskan nilai RM4b ANDA

Kelantan telah terima DURIAN EMAS daripada I'DA World Group Sdn Bhd. Seperti wacana sebelom ini, Pak Sedaro ado menulis tontang wujudnya pasukan ini. Hari ini, semua media akhbar utama memberi "highlight" kepada Haji Abdul Rahim Abdul Wahab. Ini veteran sezaman dengan Haji Harun Idris dan Haji Abdul Razak Haji Hussein. Sepuak dengan pasukan mahawangsa Gunung Semanggol dan Gunung Jerai. Anak Kedah yang sudah meneroka alam buana dengan buraq tersendiri.

Pembaco boleh rujuk wacana kelmarin. Apo yang Pak Sedaro nak potik ialah beruntunglah jiko 4b itu diurus:

1. Mengadakan Pasukan PEMANDU Kelantan yang diketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah dan Ibrahim Ali.

2. Mengadakan Pasukan Penggerak Ekonomi Melayu Kelantan yang diketuai oleh Husam Musa dan Nasaruddin.

3. Naikkan bandar tertentu di Kelantan dengan nilai RM4b agar terasas sebuah mercutanda yang besar bernilai RM 400b pada masa depan.

4. Kelantan Darul Naim telah disedekah RM4b oleh seorang Melayu. Melayu ini punya nilai kifayah cukup hebat dalam alam buana Melayu. Apokah dio ini Melayu paling kaya di dunia? Dengan aset syarikat I'DA World bernilai USD2 trillion, atau tukaran matawang RM6.23 trillion...ehmmm bermakna inilah manusia Melayu-Islam paling KAYA di dunia hari ini. Berapa banyak RM 6,230,000,000,000,000,000.00 [Duit note RM100 boleh penuh RUMAH teres 25x60.]

5. Negeri Perak dan Johor juga pasukan ini telah bina rapport. Negeri Sembilan ontah? Tak pulak Pak Sedaro dikhobarkan.

Siapa Abdul Rahim Abdul Wahab? Konolah diselidik ke INTERPOL dio ini. Bukan sembarangan manusia yang boleh tulis mock cek atas nama bank Al-Rajhi sebanyak RM4 billion. Pikir dedalam...

6 comments:

  1. Pasal cite 4billion ini ada cite lawak kat blog saya.Sudi sudi singgah

    ReplyDelete
  2. salam singgah..moga
    anda selalu sihat
    dan di rahmati Allah
    selalu hendaknya..

    ReplyDelete
  3. aku pun ada sikit info pasal ni.aku dah lawat blog APA .nampakya ini adalah sambungan pembohongan hj supandi tahun 2000 dulu.yang nak membangunkan tanah felda pasoh.sampai la ni habuk pun tarak.hj supandi @ sabutan holding. berangan lah orang pasoh masa tu nak jadi jutawan.bukan saja pasoh termasuklah hngga ke pahang nak dimajukan dek sabutan holding.nak tau lagi datang pasoh.

    ReplyDelete
  4. pasal haji supandi tuh memang penipu...yang nie nak samakan dengan haji supandi memg berbeza antara langit dan bumi...BNM pun tak declare aper???KDN pun tak cakap aper???hi-rank umno pun tak cakap aper???org yang tak tahu aper2 yang melompat-lompat macam kera...pastikan kebenaran dulu baru buat tohmahan...kalau kafir laknat yang buat pengumuman berbilion2 kita mengiya-iyakan...ternganga-nganga dengar....muhasabah diri dulu baru kata org lain...guna akal kita nie utk berfikir bukan main hentam ajer...

    ReplyDelete
  5. RM4b gimik semata-mata

    ReplyDelete
  6. niago ghapo dio nie...minyak atar x mungkin,software apa dio x mungkin jugok,bina roket..DAP dah dapt hak paten dulu..ado loji nuklear apo teknologi dio ado x mungkin..telago minyak kot nie..dok merantau lamo kek nogori ore...kalo setakat prigi buto x kayo

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive