Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, September 18, 2010

Alasan Anwar tak tanding Presiden PKR..


Anwar kata tak mau bertanding. Bermacam hujah yang diberikan penyokongnya bagi menjustifikasikan mengapa Anwar tak mau bertanding. Ada yang menyokong dan ada yang menentang. Sekarang dah dapat 1 pencalonan. Tinggal 1 pencalonan saja lagi untuk Anwar Karipap layak mencabar Kak Jijah yani isterinya selaku Presiden PKR yang sedang mendahului dengan 17 pencalonan daripada cabang (cabang? macam tempat beruk bersengayut ja). Tapi rasanya aku faham alasan Anwar CIFUT yang mengelak daripada bertanding. Antaranya;

Alasan Pertama: Anwar tak mau menerajui PKR kerana sedar yang Parti Keling Ramai ni adalah parti carca marba setaraf Australia yang mengumpul manusia buangan. Al-maklumlah kebanyakan ahli PKR ni adalah orang yang tak dapat tempat dalam Umno mahupun komponen BN. Mereka ini spesis kaki rasuah, kaki kuda, kaki judi, kaki liwat, lesbo, kaki minum, kaki kencing dan segala jenis kaki lagilah termasuk kaki yang kena gout; tersisih dan akhirnya berlonggok menjadi ahli PKR. Lagipun spesis 3B Ladang Banting lebih ramai yang dok jadi ahli PKR berbanding Melayu. Pening la Anwar nak jaga sampah ni semua...dok pikiaq nak bunuh depa ka nak bunuh ular dulu.

Alasan Kedua: Anwar bukanlah orang yang berani memikul tanggungjawab dan amanah. Dulu masa dok jadi Menteri pun keputusan kementerian yang diterajuinya semua main playsafe macam Hisham Kerismudin. Sebab tu la kes liwat Aljub asik bertangguh, nak cuba lari dari tanggungjawab la tu. Inikan pula nak pikul beban ahli PKR yang kini dah mula syok main kroni, jatuh menjatuhkan, lobi melobi, hulur menghulur, salam berisi dan salam kosong yang macam Anwar dok bawak budaya tu masa nak naik dalam Umno dulu. Kalu jadi ketua umum saja macam sekarang, tak perlu penat nak fikir pasal parti. Masa pun banyak untuk bermesra dengan coffee boy.

Alasan Ketiga: Anwar masih dok pikiaq yang dia dah daftar jadi ahli PKR ke belum. Nanti kok bertanding dan menang, tup-tup bila semak, rupanya dia bukan ahli PKR. Dah tentu kena buat pemilihan semula. Silap-silap Sam Ketot pulak yang naik. Malu la PKR dapat si ketot gemuk jadi Presiden.

Alasan Keempat: Anwar sedar yang bukti kes liwat terlalu banyak dan sukar untuk dia elak. Kemungkinan dia bakal dipenjara kerana meliwat dengan kerelaannya sendiri adalah sangat tinggi. Nanti kalu dia jadi Presiden PKR dan disabit kesalahan meliwat, maka sejarah akan sentiasa mengingati PKR sebagai "Parti Gay". Malu siot dengan budak sekolah yang baca buku sejarah pasal PKR nanti.

Alasan Kelima: Anwar segan dengan Kak Jijah yang banyak tau rahsianya. Kalu Kak Jijah kalah pertahan jawatan Presiden, pasti dia mengamuk, dan mungkin Kak Jijah akan saman Ezam yang menuduh Anwar cucuk mencirit orang. Sebab kalu Kak Jijah saman, maka semuanya akan terbongkar. Habislah kisah dalam kain Anwar akan dijaja satu dunia. Jadi cara nak bagi Kak Jijah diam, biarlah dia kekal jadi Presiden PKR. Lagipun kalu Kak Jijah sibuk urus parti, Anwar CIFUT pun akan banyak masa temuduga coffee boy baru. Lapang dada Anwar.

Banyak lagi alasan Anwar sebenarnya. Tapi disebabkan kesuntukan masa, maka alasan yang lain tu korang jelah yang fikir. Aku nak sambung beraya.

12 comments:

  1. alasan lain lagi dio takut org golar pkr parti keluarga & rakan yg pogang jawatan semuo eh ahli kuargo dan kengkawan sesontot dio belako. laie 1 nuar jubor mengharapkan kj dapek bawak dio masuk semulo umno. masih menaruh harapan zaiton sameon peliwat tu.

    ReplyDelete
  2. MashaAllah, posting kamu kali ini memang posting org gilo babi. Sptmana kata coolooc ekau memang spesis "Close Breeding" yakni anak main dgn mak dapatnya engkau atau datuk main dgn cucu dapatnya engkau. Apa kata coolooc dan ketamjin pun ada kebenarannya. Org Melayu jonis engkau merugikan bangsa kamu sendiri, terlebih lagi bila kamu mempercayai MahaDajjal akhir zaman sptmana Datuk Yusoff nor menyarankan semua pembesar UMNO menerima kata2 Mahafiraun sptmana sahabat2 membenarkan kata2 Nabi S.A.W. Den nasihat kamu bingai, jgn letakkan diri kamu sehina-hinanya, kelak kamu dibakar api Neraka. Aku rasa 2Mani DNA yg dapat dlm bontOt Epul salah satunya mani engkau. Yg satu mani Epul sendiri sbb macam aku dah kata dulu, siEpul ni mengadu plastik cucuk Jobonya, mungkin sex toy. Aku tunggu komen Tem yg selari dgn posting Che Din yg pada sisi Paneh Miang sgt2 "Ilmiah". Patutlah si Lee Siang Loong tergelak tgk Presiden Engkau siut. Rupanya ekau 4 beradik jonis Melayu kualiti angguk.

    ReplyDelete
  3. keep it up hompuk. sejak aku baca komen hang dari dulu, itu sajalah takat hujah hang. balik ulang cerita sama. kamon la hompuk. ur better than this, i think so la. tpi kalo dah tahap minda hang asik komen benda yg sama nak buat lagu mana ya dak? aku rasa bukan aku sorang ja yg perasan, tp bila keluar saja posting pasal nuar, hompuk kompem akan komen. mmg aku dah agak dan mmg aku dok tggu komen hang hompuk. hang dgn aljub tidak dpt dipisahkan. umpama lubang jubur dgn punai. hahaha. paneh miang sungguh hompuk kalo orang posting pasal aljuburi (psstt hompuk, itu mat sabu yg bagi gelaran) jeng..jeng..jeng. siapakah hompuk yg sebenarnya. adakah air mani nuar turut berada di dubur hompuk? kekeke. cari hujah lain la hompuk. letih la baca hujah yg sama. kim salam tukartiub lubang jubur nuar ya hompuk. cuba lagi hompuk. u can do it.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  4. Ini posting bagi orang yang menghina diri sendiri.

    ReplyDelete
  5. salam syawal semua

    dilema melayu
    --------------

    madey dulu siap bikin buku ceritakan
    dilema melayu

    kini ekau semua busy cerito pasal
    kisah bontot/membontot brader si anu itu.

    apo bezo geng bee en kito. Sekurang kurangnya ada 4 pengamal seks begini
    dalam bee en

    Tengo aje list-

    1,chua kong kek [ em si eh]

    2. khairil annuar[ s/u pee em ] dan bf nya-

    3. si cifut saifol bukhari

    4. dan satu lagi [cari dalam blog sendiri]


    Thema yang nak aku ceritakan hari ini
    -------------------------------------

    Mr akbar s/o ali [baca blognya http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/

    menceritakan pasal budak/opiser melayu
    yang tak bolih buat kerja dengan baik.
    Kita orang melayu asyik gossip tak habis
    habis habis.

    lepas itu kondem parti pas pasal tak nak bersatu dengan ameno.

    ekau kondem si anu tu. ekau panggil dia
    si B.A.B.I hari ini. Esok kalau ditakdirkan PR monang bosar , kau nak panggil dio BABI jugak ke?

    ekau mesti ingat kalu pru 12 bee en kalah, ia pasti hilang nogori lagi, berapo akan bee en hilang
    di pru 13?

    6, 7 nogori?

    Ini adalah realiti, bukan akademi fantasia yang ekau agak - ini hakikat
    realiti?

    Tepuk dada dan tanya

    ---------------------

    Adaklah imej ameno melonjak naik dalam
    enam bulan nih?

    Adakah rakyat lebih sayang pee emm atau
    si fat fat rosmah dalam 6 bulan lampau?

    Ya , pee em ada pasang 2 pr consultan
    baru. Adakah imej bee en akan melangit
    lepas 6 bulan dari sekarang?


    Kalau ikut cakap Mr akbar s/o ali, budak
    melayu kelulusan sekolah spm tak bolih
    bikin kojo/ banyak masalah

    Ini bukan 1000 yang jpa hantar ke luar
    nogori tapi yang belajar kat dalam
    nogori pun tak bolih pakai untok buek
    kojo

    Tengok ajo gayo top dpp kito

    bagaimana dia guno 'mi-spik-no-inglis'
    untuk soal menyoal pompuan thai di dalam
    kes tbh di dalam youtube-

    http://www.youtube.com/watch?v=0ffbSgUy_1E

    Inilah patut kita bahaskan-bukan kondem
    si anu tuh.

    gollo deh eh

    mampuih mampuih mampuih kalau kita terus
    gossip pasal si anu tuh. Tanah bumi yang
    dipijak dok lari macam quick sand kita
    tak sodah...


    khong khek khuat

    ReplyDelete
  6. Kesian Tem dah kena kongkek. Jgn paneh Tem, ini utk kamu berfikir ajo. Kalau kamu dah lotih baca komen aku, jgnlah baca habis. Aku biasolah Tem, tak komen ilmiah dlm PM sbb adanya org yg miskin minda cuba nak posting menunjukkan kebodohan sendiri. Ekau pula menjadi penyokong setia membabi buta. Cukuplah MahaDajjal pemecah umat melayu membuatkan fitnah sampai ekau dan 4 Pantet Miang menjadi Penyambung Lidah Syaitan dan penyokong Panahan Iblis. Aku cadang kan ekau bertaubat sbb spt mana kata Hizbut Tahrir "Sekularism Malay has failed the Muslim Ummah" Ekau lain kali nak komen jgn pulak nak tiru aliran bahasa aku. Den biasolah urut2 kongkek otak bingai ekau!

    ReplyDelete
  7. i rasa writers blog ni sangat bijak. provokasi yg digunakan dalam penulisan mengundang komen marah dari puak sebelah sana. saya juga melihat skill penulisan kebanyakan writers di blog ni semata2 nak melihat respond rakyat akan isu yg dibicara atau dibualkan umum. kadangkala writer bukan sengaja mengutuk puak sebelah sana mahupun puak sebelah sini, tapi lebih nak melihat siapa yang akan condemn, siapa pula yang akan pertahankan, malah komen pihak mana yg lebih bernas akan dinilai oleh pembaca. thanks a lot to pm writers. banyak input i boleh gunakan dalam research.

    ReplyDelete
  8. Salam Paneh dan masih berhari raya lagi di sana ke?

    Paneh, Anwar mana nak jadi Presiden PKR..PKR tak main. Dia nak jadi Presiden UMNO je.

    ReplyDelete
  9. hahaha. habis modal sudah ka hompuk? komen suraya ni lagi bijak dari hang hompuk. nampaknya ada juga orang yg tau menilai tersirat dan tersurat. hang dah terperangkap dgn pm ni hompuk. terbukti hang dan mat kong khek kuat tu tidaklah sebijak mana. wlcmanapun aku mmg sokong hang hompuk. kamon hompuk. u can do it. bagi lagi pandangan 'bernas' hang hompuk. rakyat yg baca pm dambakan komen2 hang yang mcm telur suku masak tu. kim salam tukartiub jubur nuar ya hompuk.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  10. pm ni cuba nak provok anWAR utk bertanding presiden pkr. mudah saja baca yg tesiratnyo. tgk mat leather king ni berani ke tidak atau hanya main wayang depan ahli pkr.

    ReplyDelete
  11. kesian ekau Tem, suraya uitm ini dah berberapa kali beri komen yg sama seolah2 komen ori dari rakyat kebanyakan. Walau bagaimana pun tiap kali suraya komen adalah engkau atau gedoyak yg akan menyebut komen suraya. Pada gaya bahasa suraya, 100 % adalah tulisan Pantet Miang yg berlakun kunun. kalau ekau tgk gaya komen, Kongkek kuat nampak org yg berilmiah. Paneh boleh tahan la, Che Din emo, cicit komut SS, gedoyak hampeh, ekau Tem siap dgn gelak bodoh ka,ka,ka dan selalu dah paneh tiru gelak PR wakaka. PR jgn ekau puja sbb dia puja Kali pengikut amalan Thuggy. Ekau jgn percaya sgt puak parpu ni, mahakutty pun serupa mahaputar. Jgn ekau letak otak ekau dijobo MahaDajjal kelak ekau menyosal. Entah2 perkataan "Thuggy" pun ekau tak tahu. Kesian Tem u can do it form six, belajar semula anak 80 an.

    ReplyDelete
  12. nampak la hang ni takut bebayang sendiri hompuk. komen org lain pun hang pi dok kata org pm ni yg tulis. hahaha. mengaku sajalah hompuk yg hang dah terprovok dgn tulisan2 geng paneh ni. sebab tu banyak sungguh komen hang di sini. kakaka. aku cuma layan hang ja hompuk. sebab seronok tengok gelagat hang yang bersungguh2 tulis komen bersilat nak menangkis tiap kali org pm ni tulis. aku member lama warga paneh ni hompuk. tau la aku latar belakang depa ni. dan aku rasa kalau depa semua ni nak banding dgn hang jauh na la beza. hang tua ka hompuk? tgk tulisan aka tukartiub jubur saja. orang tua tarak guna. dari jemapoh ke manchestee pun tak laku. anwar kaya. hang miskin. kakaka. miskin serba serbi hang ni. kesian kat hang. Mr thug hompuk bata. Wakakaka. kamon hompuk. u can do better than this. jgn dok lupa kim salam sama tukartiub jubur nuar nor.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive