Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, September 3, 2010

SELAMAT HARI RAYO

Sempona menjolangnya Syawal yang murni ini, Atok ingin mengucapkan "Selamat Hari Rayo" kepado sumo sohabat penyumbang blog paneh, kepado pengikut setio paneh, tak kirolah yang bosotuju atau tak bosotuju ngan paneh. Atok jugo mintak maap kepado semuo kerana kekadang tu bahaso yang digunokan agak kasa sikit, tapi biaso eh ubek tu pait.

Maso Atok menulih, Atok tobayangkan kalaulah Tanah Melayu ni diperintah oleh DAP, agak eh mau dibatalkan sambutan Hari Rayo ni macam LGE nak batalkan sambutan Maulidur Rasul kek Pulau Pinang dulu. Alasan eh mudah yo, bojimat cermat tak yah membazir nak buek kuih. Sobab eh yang ramai buek kueh rayo tu orang Melayu. He he he.

SOLAMAT HARI RAYO MAAF ZAHIR BATIN DARIPADO ATOK KERONAI!

5 comments:

  1. Yo Paneh, posting yg terdahulu ekao lupo nak masukan UMNO sebagai ajaran sosat sbb Den kosian umur UMNO dah melobihi 50 tahun, masih tak faham istilah "Allah" dan "bukan islam masuk Masjid". Den cadangkan ekau bolajar kek YB Ngeh. Jangan ekau pulak tak mahu belajar, ekau tgk PAS dah bolajar dari umor mcm UMNO. Yg tak bolajarnyo Zai Maidin yg masih berfahaman ekstreme.

    ReplyDelete
  2. MINAL AIDZIN WAL FAIDZIN KEPADA WARGA PANEH MIANG.
    Atok,
    duit rayo den takdo ko???

    ReplyDelete
  3. paneh mmg paneh sobab ekau melayu yg dilahirkan melayu beragama islam. kok beranak kek kuil hindu tontu ekau pun samo main wel-wel kek batu cave. ghontikan berfahaman melayu berkarat bighu tu. DAP samo yo mcm Gerakan dan MCA atau MIC. Cumo dio bersamo PAS dan PKR. Apolak maso Gerakan poghitah P.Pinang, melayu bongok tak paneh miang?? sodangkan manjoriti kerusi umno lobih tinggi? paneh jgn kepalo bongok sgt donga sobolah pihak yo, cubo baco harakah terbaru pasai kes tazkirah YB Dap tu. kok jejuak umno yang paneh miang sekarang main fitnah lalu ekau pun samo kebangangan. Ekau mengalahkah majlis fatwa ulama sobab mereka membolehkan bukan Islam masuk masjid. tengok balik kes UMNO anjur solat hajat dan baco yasin kek masjid kuala kubu bharu untuk memonangkan calun BN - hindu!!! boleh pulak ko?

    ese pun percayo DAP bukan nak pegintah Msia dan jadi PM tapi calon PAS atau PKR yang naik. Mereka semua melayu dan tak mcm melayu umno yg banyak skandal. mogah bona ekau dapek PM kaki betina tu? itulah std melayu umno.

    ReplyDelete
  4. ini ado beghito terbaru perangai pemimpin umno N.Sembilan,
    1. Yunus Rahmat arahkan bank-bank tertentu di negeri ini menyumbang 500 batang lomang setiap bank untuk majlis hari ghayo kek Jelebu nanti.
    2. Lain-lain agensi bawah kawalan exco pertanian itu kono sumbang berbagai juadah.
    3. Donga ceghito, yunus tu tongah melobi untuk jadi MB sobab Mat Assan mmg paneh miang dgn kes seludup duit. Yunus adalah exco kanan paling menonjol sekarang.
    4. Kek Jolobu, yunus cubo elak diri jiko majlis keramaian disertai Rais Yatim dah tuo tu.
    5. Lillah tak sebulu dgn exco pendidikan - serting.

    ReplyDelete
  5. Salam dan Solamat Ai Royo Atok, pedulikanlah pominat DAP tu, baru kawan sekejap josa UMNO 50 tahun buek buek tak nampak.

    Ngapo pulek anon nak suruh atok Paneh bolajar dengan YB Ngeh? Kalau dia nak belajar silokanlah, Nak buek Pak Montuo pun boleh, tak jadikan Bapak angekek pun boleh. Anon bueklah baik dengan dio, kito tak kisah pun, tak heran..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive