Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, September 14, 2010

GEMPAK dah marah...

Saya ingin berkongsi SMS yang dihantar oleh Saudara Rahimuddin Mohd Harun, Timbalan Pengerusi GEMPAK (Gerakan Memantau Agensi Kerajaan). Beliau juga terlibat dengan kes memijak kepala lembu di Shah Alam sebelum ini;

"Melayu hanya mampu menjadi juara cipta slogan dan menang sorak aja. Ayat jangan cabar, jangan jolok sarang tebuan, jangan hina, jangan bla bla bla... Paria dan babi putih dah tak takut dan hairan pun...dari Menteri Amaran, Menteri Syok Sendiri, Menteri Glamour, Menteri Suka Masuk Suratkhabar hinggalah pada Pemuda UMNO yang tak ada anu, menjilat undi dari golongan ini demi nak kekal kerusi sebab takut jadi penganggur bila kalah jawatan YB. Perjuangan untuk bangsa tak ada lagi dah dalam politik mereka. Yang ada cuma strategi politik untuk kekal berkuasa. Jahanamlah pemimpin UMNO, PKR dan PAS yang ada firasat dan tujuan begini. Takziah pada mangsa pembunuhan kejam di hari Syawal yang mulia, jenazah dipukul dan dibakar ala-ala ikut konsep 1Malaysia".

SMS seterusnya dari beliau;

"Jauh ke depan sungguh maksud ayat tu, yang saya faham, telah ada pemimpin-pemimpin politik, baik dari PKR, PAS mahupun UMNO yang amat gampang, anjing, barua, sial laknat, pelacur bangsa di dalam era pemerintahan Perdana Menteri (air batu campur) ala-ala konsep Malaysia. Jom jangan percaya lagi pada orang politik. Mereka terdesak cari kuasa takut menjadi penganggur. Maruah bangsa, agama dan negara mereka sanggup jual. Sanggup menjilat, menyudu seperti itik demi undi dari cina dan keling dari menghargai bangsa sendiri. Ayuh kita pertahankan maruah bangsa dan agama...!!! Hidup PERKASA. Na ba bi beraya sakan, Menteri Amaran takut sangat-sangat. Tiada tindakan hingga kini tapi pantas bila Melayu bawa kepala lembu..Kerana api lilin, keling dan cina amat power".

Dan beliau juga menambah dengan menyatakan;

"Teori RAHMAN dah berlalu. Segerakan pula teori Mahathir. Muhyiddin perlu segera mengambil alih kepimpinan negara sebelum Malaysia terjual dan maruah bangsa lebur berkecai. Perdana Menteri (air batu campur) 1Malaysia menghakis hak bangsa dan agama. Jangan biarkan nasi jadi bubur."

Satu rombongan GEMPAK melawat keluarga mangsa pembunuhan di Tanjung Sepat akan diadakan seperti butir-butir di bawah. Semua bloggers dan yang prihatin dijemput hadir dengan memakai baju hitam.

Lokasi: Rumah keluarga Dato' Sosilawati, Taman Harmonis, Gombak
Masa: 11 pagi
Tarikh: 18 September 2010 (Sabtu)

8 comments:

  1. Berhenti le jadi talibarut pembangkang...ikut nasihat KDN jangan timbulkan isu perkauman...talibarut pembangkang ini akan juga tulis kan perkara ni..supaya lebih ramai bencikan UMNO....

    ReplyDelete
  2. 53 tahun dah merdeka.. alhamdullillah. kenapa lah masih bebal sangat.ramai rakyat dah tak bersetuju dengan perjuangan umno... betulkan saf dan halatuju,kembalikan keyakinan orang melayu untuk menjilat umno..jangan asyik salahkan pembangkang.

    ReplyDelete
  3. apa yang dikatakan gempak tu benar,pemimpin melayu dah layu,nasib baik ada PERKASA.

    ReplyDelete
  4. Perkasa ka Gempar ka adalah terdiri dari orang yg sama. Bak kata perpatah " parade of the same old circus clowns " terutama siraja katak lompat. Kalau setakat pak bedrahim atau YB jelebu lima zaman PM, takyah la nak bakar semangat Melayu. Ini semua puak Toghut sptmana Den pornah tgk gambar satu keluarga memakai mengagung pakaian Kolonial British. Den sokong dlines agar UMNO mengislah dirinya. UMNO lah yg jugak memberi unconditional Citizenship pada Cha ya nun alif 1 juta sengkek. setelah tochang sengkek bertambah panjang, timbuhlah coolooc dan ketamjin yg mencari sejarah yg dia tak berlajar. Yang den paling sedih bila ada NAMAWEE yg sgt kebal lebih dari Tengku Wong. Ini sejarah beb, ini bukan tipu2, tuntu Tem tersonyum. Seperkara lagi yg hakikat, dlm 50 tahun lebih UMNO memerintah, Tanah Rezab Melayu yg ada 3 juta hektar sebelum merdeka kini tinggal 1.7 juta pada tahun 2004. Pikir Tem,pikir jgn tak pikir jgn jadi kakak tua dgn hanya komen setelah orang komen. Bersatu kita bersatu.

    ReplyDelete
  5. salah fakta hang hompuk. trm ada 2.4juta ekar pada 1947 dan menjelang 1970 hanya tinggal 1.7juta ekar smpi la ni. kaji sejarah hompuk, siapa yg byk dok jadi pegawai kerajaan sebelum 13mei. kenapa depa ramai jadi pegawai di pejabat tanah. apa syarat british sblm merdeka ttg non malays yg ramai jadi pegawai kerajaan sejak sblm merdeka. melayu masa tu hanya gred rendah. sbb tu la 13mei berlaku sbb tak ramai melayu dok jadi pegawai. tunku x boleh buat perubahan drastik sbb kena ikat british 10thn aman damai. kalu tunku buang depa non malays dr kerajaan yg dok keja sejak sblm merdeka lagi, pasti huru hara lebih cepat dan merdeka depa tarik balik. lepas 70 stiap trm yg dipajak atau dikurniakan perlu diganti dgn tanah lain utk sentiasa kekal 1.7juta ekar stiap masa. rasanya si paneh pernah tulis pasai ni dlm blog ni dulu. hang cari baca sendiri la hompuk.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  6. Jangan ikut perasaan Tem. Ekau jonis tak da faktar nak bercakap tak masuk akal macam mana. Kalau dah UMNO memperjuangkan Melayu gantilah balik Tanah Rezab Melayu. Adakah masih dok takut Inggeris atau pun memang Parti ekau Daching benih Inggeris? Bila org bercakap tentang Billboard "first lady" Msia RM750 k, ekau poe kona DSAI ada PosterBillboard kat US. Mana ada dik Tom Tom Bak ooi. Yg ada pun temuramah Newsweek, itu pun pihak Newsweek yg bayar pd DSAI. Engkau ada otak pikirlah Tem, jgn pula Emo mcm koling gilo pulak. Bersatu kita bersatu, ekau bersatu dgn Gedoyak sudahlah tapi jgn bersatu kek belakang nanti pihak DPP jumpa DNA 3 pulak 1 Epul punya, hoi ini bukan negara Kongo atau Zimbabwe!

    ReplyDelete
  7. kakaka. newsweek bayar kat nuar? kakaka. hang ni buat aku gelak saja la hompuk. hang nak tau mana bilboard nuar masa tu? hang check balik suma media luar negara 1993-1995. aku tak dak simpan arkib tpi hang bole kaji sendiri. ganti balik trm? ok mcm ni la hompuk. apa kata hang bg idea mcamana nak dpt balik tanah tu. contoh mudah, hang dah jual tanah kat aku, skrg geran dah nama aku. so how u wanna get it back? hang tau tak hompuk, tanah di kl kecuali kg baru dah bukan milik org melayu lagi sejak 1882. hang tau dak tu? ini bukan masalah parti ka apa. ini masalah sikap org melayu yg ambil mudah. smpi la ni dok gaduh adik beradik pun pasai juai tanah. hang ingat senang ka nak dpt balik benda yg dah terlepas. hang cuba pikiaq bagi idea kat kerajaan. jgn komplen saja pandai. kita ni Allah suruh saling membantu sesama umat. bukan kasi peleceh org 24/7 tanpa apa ilham nak bagi. pikir hompuk pikir. jgn asik hidu bau buntut nuar mmg hang takleh pikir. kalau tak boleh jadi garam yang membaikkan ikan, jgn jadi langau yg membusukkan ikan. hang pilih la hang ni nak jadi spesis mana.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. pasal bab marah, saya marah betul dengan institusi yang keluarkan gelaran dengan tidak ada sistem pemantauan yang efektif yang dapat
    menjaga imej tetel yang sepatutya
    di hormati.

    mass media khusunya tv sangat menghormati
    orang orang berpangkat dato, tan sri dan sebagainya, walaupun
    si polan tersebut terbabit dengan rasuah, kes bunuh dan kini

    kes 3b [ bakar/bunuh/buang].


    Persepsi dan pendekatan baru

    -------------------------------


    saya mencadangkan mass media menggugugurkan gelaran apabila
    seorang penjenayah telah ditangkap polis selepas satu siasatan
    telah dibuat keatasnya.


    pemanggilan se seorang itu dato/tan sri /tun hanyalah hak
    raja bukan 'a matter of law' yang si penerima gelaran itu
    mesti di panggil dato dsbnya. malah rais yatim mentri kommunikasi
    terlalu lembab untuk keluarkan satu panduan untuk msm untuk
    menangani isu macam ini.



    q: Adakah situasi ini ok ? -konon konon doktrin ' a man is
    not guilty unless proven so?'


    Ini akan memudahkan polis/ tv menamakan penyamun pembunuh/perasuah
    sebagai diri mereka sebenar supaya tahap kejahatan mereka dapat
    di kenalpasti dan di terangkan dengan lebih jelah.


    bayangkan contoh tersebut-


    contoh 1

    -------------


    siasatan polis menununjukkan se orang bergelar dato terlibat di
    dalam kematian dato sosilawati


    contoh 2
    ----------------


    siasatan polis menunjkkan se orang india dari banting terlibat di

    dalam kematian dato sosilawati




    konklusi

    ---------------



    contoh 2 menunjukkan cerita sebenarnya. Suspek tadi ialah
    adalah pembunuh dato sosi



    contoh 2 -memberi keraguan atas minda yang mendengar berita-

    betul ke?



    raja dan institusi tak tahu siapa yang mereka telah beri

    gelaran dato. mungkin tak de rekod /data base atau opiser


    yang di tugaskan untuk memantau. jadi bila penerima gelaran

    dato dari institusi raja mereka di tangkap membunuh /menipu, tiada

    opiser yang tahu.


    keadaan ini menjatuhkan imej institusi raja - penyangak/ pembunuh


    pun bolih dapat tetel dato/ Jatuhlah standard dato dari


    negeri tersebut.



    khong khek khuat

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive