Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, November 9, 2010

SODAP CAKAP YO

Assalamualaikum kepada para sohabat, anak-anak cucu dan jugo kopada puak-puak yang bakal tak sotuju ngan Atok ni.

Mako bokatolah orang Pas yang bijak pandai..."Sosapo yang mengambik bantuan (ontah apo bontok bantuan eh tak taulah) daripada kerajaan Pas tapi totap memangkah BN, mako bodosolah orang tu (dah bodoso pasti eh masuk nerako)".

Atok nak tanyo sikit yor, dulu kan Nik Aziz ponah suruh amik apo ajo yang di bori dek BN, tapi bilo bab mangkah tu totap pangkah Pas. Apo crito tok guru kau orang-orang Pas oiii? Nyanyuk dah ko apo? Ompok dio sumo eh halal, tapi kok ompok oghang lain dio kato haram. Sah la Partai Ajaran Sosek.

Sumo eh dah bosa panjang, pikirlah sendiri.

8 comments:

  1. sebab pangkah pas tu tindakan betul, mereka nak menaikkan Islam, memartabatkan hukum Allah dari al quran dan al hadis. tetapi memangkah BN itu berdosa sebab BN ikut hukum sekular ciptaan yahudi lord reid- ini fakta.

    Kesimpulannya, ambik apa yg kerajaan BN bagi dan pangkah PAS tak salah sebab hok BN tu hok rakyat jelata kan? Bukan hok mok bapok Najib dan Muhyiddin! Dan ambik hok PAS bagi, kemudian pangkah BN itu salah ah sebab gi pangkah parti toghut!

    ReplyDelete
  2. anon. sorilah den cakap. hujah ko tu adalah antaro hujah paling bangang ponah den baco.

    ReplyDelete
  3. pas tu pejuang islam pun tidak, hudud pun tidak, tadak dalam perlembagaan PAS pun... dan yang latest melayu pun tidak... apa depa perjuang pun tak tau... cakap saja banyak.. kena sergah ngan DAP.. menikus... aku nak pangkah sapa lepaih ni pun aku tak tau... kalau UMNO buat perangai.. PAS buat perangai... PKR sekupang tak boleh harap!

    ReplyDelete
  4. Pombonggak ugamo,
    Tulah deh, naik bulu ghomo,
    dio kato taghut parti UMNO,
    memang sodap cakap yo,
    osah eh, tak ghoti bahaso,
    dah lah pombonggak agamo,
    malu an atuk nenek kito,
    celako, celako, celako,
    dio kato tunggu sapo masuk neghako,
    pogi mokah ngan belanjo rahsio,
    konon eh hanyo tok gughu yg ado mulio,
    poiee mampuih la, cakap memang ikut sodap dio!
    apo nyanyok ko?

    ReplyDelete
  5. Hahahaha...

    setuju dgn orang bongek...

    orang bangang tu biarkan dia terus bangang... huhuhu...

    ReplyDelete
  6. bangang eh anon 11:55am patut la air paip kek kelantan kotor..betul ko pas pejuangkan isle..abih DAP tu pejuangkan gapo..isle jugok ko...patut la mu takbir maso lim guang eng ceramoh..bodoh tok leh di ajar....parti pas ni konon isle kawan dengan abu lahab (DAP) ,lepas tu kawan pulok dengan abdullah ubai(si munafik)..mu kato lagu tu pejuangan isle ko...

    AKU PEDULI HAPE!!!

    ReplyDelete
  7. -Ahli PAS Seumur Hidup- kurang bijaksana=bangang!November 9, 2010 at 7:11 PM

    Anon 11:55am bukan bangang...tapi kurang cerdas dan kurang bijaksana dan mungkin juga kurang cerdik perilakunya. Ini bangsa orgnya yang time tok guru ajar kat depan,dia berborak dgn kawan2 kat belakang. Sambil dengar tak dengar apa tok guru ajar kat depan...kesudahannya yang haram jadi halal n yang halal jadik haram...lagi teruk,halal pun tak,haram pun tak = mee hailam...

    Jika tak reti membalas hujah, jangan berhujah.

    -Ahli PAS Seumur Hidup-
    kurang bijaksana=bangang!

    ReplyDelete
  8. @annon 11:55am
    jika BN ikut hukum lord reid, PAS pulak ikut hukum lord DAP - ini pun fakta jugak.


    Lord reid tidak memusnahkan Islam dan tak menghalang malaysia jadi negara Islam

    Tapi Lord DAP ?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive