Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, November 16, 2010

Get ready Shah Alam!


1. Masih ingat tarikh 25 November 2007?

2. Ketika itu puak pelampau Hindraf telah menganjurkan perarakan besar-besaran berhampiran Kampung Baru iaitu lokasi yang sama berlakunya tragedi berdarah 13 Mei 1969.

3. Maklumat terkini dimaklumkan bahawa Hindraf sedang merancang untuk menganjurkan ulang tahun perarakan yang sama pada 25 November 2010 bersamaan hari Khamis minggu hadapan.

4. Cuma lokasinya kali ini telah beralih ke Shah Alam, ibu negeri Selangor.

5. Mengapa Shah Alam dijadikan sasaran perarakan Hindraf yang baru?

6. Shah Alam kini memiliki kepadatan penduduk melebihi 600 ribu orang dan hampir 70% daripadanya terdiri daripada orang Melayu. Menurut laman sesawang MBSA, jumlah pendapatan penduduk Shah Alam melebihi RM100 juta setahun.

7. Adakah rancangan perarakan Hindraf pada 25 November 2010 bermotifkan provokasi terhadap orang Melayu yang merupakan penduduk majoriti di Shah Alam?

8. Nasihat percuma kami kepada puak pelampau Hindraf, "Jangan cuba mengundang geruh jika tidak mahu diri binasa!"

9. Bangsa Melayu sudah cukup lama bersabar...

9 comments:

  1. x kena lagi.. jgn cuba menjolok sarang tebuan keling... bangkai..... hidup harmoni kat malaysia ni jgn main dengan api... bangsat..

    ReplyDelete
  2. Kalau Hindraf berani buatlah...suka-suka hati. bagi betis nak paha bagi paha nak semua! Ingat ini tanah mak bapak dia orang aje ke? Boleh buat suka-suka hati! Dont be too much Hindraf. Remember the sweet old times!

    ReplyDelete
  3. Kalau mereka mahu sangat semacam 13 Mei 1969, ayuh teruskan pariya laknat. Bangsa MELAYU akan menunggu kalian semua. Sesungguh nya org MELAYU ISLAM dah lama sangat bersabar dan kesebaran MELAYU ada had nya.

    Deh pariya mau cuba, ok go on

    ReplyDelete
  4. Sekadar maki hamun jer lah kita. Tp pernah tanya x kenapa dia org sampai berani ke tahap tu skrg? Benda ni bukan leh tetiba jer jadi, mesti ada perigkat-peringkat dia. Dan kita Melayu hanya leh ckp - kami dh lama sabar ni, kami dh lama sabar ni. Ini dendangan lagu yg dh lama sy dgr, sejak dr dulu lagi....

    ReplyDelete
  5. sekadar renungan buat kawan2 melayu...pernah ke tanya kawan2 india kita ape sebab musabab sampai berlaku sdemikian rupa...malaysia nie bukan milik sape2 pun...Allah punye..orang india kena bersatu n berunding dengan gov malaysia...bukan main belasah jer...org melayu ke cina ke memang ader tahap sabarnya tapi xperlulah kaum india memecahkan keharmonian negara nie..ader masalah kecik besar kita berunding cara elok..tapi tolonglah realistik..takkan nak buat KUIL paling besar didunia kat malaysiakot...contoh jer tu..tengoklah komposisi kaum negara nie...ok..renung2kan

    ReplyDelete
  6. kenapa tidak di terapkan bahawa bumi Malaya ini KETUANAN siapa?Kenapa Bijak panadai takut untuk mengetengahkan perkara ini,sehingga golongan muda kaum pelampau memijak kepala KETUANAN....Apatah kerana takut pada sentimen perkauman ...tetapi pernahkah puak pelampau berfikir sebagaimana kita berfikir...ingat anak cucu kita dengar Bunyi senapang ..pasti bertempiaran lari..tepuk dada,tanya apa?

    ReplyDelete
  7. ado link pasa ni kek mano2 ko? yang den tau 22-25 nov ni ado bicaro kes yg selalu tangguh tu.

    ReplyDelete
  8. Hidup Samy, Hidup Subramaniam, wa BN kelat, wa sokong 1 Msia. Wa UMPUNO liberal,wa berkorban sokong paria. Selamat hari raya korban.

    ReplyDelete
  9. hompuk aka anon 951. sokong paria tarapapa lagi. nuar jubur siap ngaku dopan hindraf yg dio ado darah koling paria. pehtu siap jilat jubur kapal singh is kingkong. "benarkan perhimpunan hindraf diteruskan" - statement nuar jubur 27 nov 2007. nik aziz jilat buntut hindraf. tarapapa peluk koling dan cino kapiaq, janji sedara islam dalam umno pas tentang. bolo punya olang bangsat.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive