Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, November 19, 2010

Ini sudah lebey...





BAKTI telah cuba menyamaertikan kemuliaan EidulAdha serta ibadah qurban dengan meraikannya bersama hari Deepavali. Siap ada tarian hindu lagi. Siapa punya idea bangang ni? Majlis Fatwa Kebangsaan dan JPM nak dok diam saja ka?

10 comments:

  1. hahaha sapa yang bangang sangat ni...
    ironinya kita sembelih lembu, tuhan si hindu dan diraikan dalam satu majlis??

    ReplyDelete
  2. ...adakah perkara seperti ini mengambarkan erti 1 Malaysia, atau 1 Ugama ???..nak kata pihak penganjur tidak 'faham', semua mengaku cerdik pandai..tapi masih tidak dapat memahami apa itu konsep 1 Malaysia..

    ReplyDelete
  3. Tolong lah faham konsep wahai kerajaan Malaysia. Najib lihatlah konsep 1Malaysia anda. Ini sudah kira satu ugama. di mana Islam kalian. Jangan jadikan isu agama sebagai bahan mainan. Islam dan Hindu jauh berbeza.
    http://jawaber6.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Good Posting, Paneh
    Masalahnya apabila Golongan cerdik pandai ugama atau "Ulama" hanya pandai jaga "periok nasi" takut tak boleh cari makan apabila menegur pembesar negara. Ulama dah jadi macam lembu dah kena cucuk hidung.
    Masjid Negara dah ada, kita tunggu kuil Negara di Batu Caves. Boleh sambut Maulid Nabi dan Thaipusam serentak..

    ReplyDelete
  5. kemulian eid ul adha dicemari. kita korbankan lembu yg mereka sembah. kemudia kita raya bersama meraikannya. budus punya bakti. siapa pengerusi bakti?

    ReplyDelete
  6. tanda-tanda awal BN nak kalah..kalao macam ni punye bingai tak nak aku pangkah BN dah!!!

    ReplyDelete
  7. Tulun Madey ini sudah lebey. Den ingatkan ekau dah cukup sekular rupanya suami Najib lebih sekular. YaAllah selamatkanlah Malaysia, jauhilah Mahadajjal dan mereka yg sama sefahaman dgnnya.Hilang Astora timbul wanita puaka. Kalu macam ni, baik kita panggil semula puaka pencen.

    ReplyDelete
  8. Ni mesti penasihat MatSalleh dari luar Negara punya idea.. Najib ni apa sikit pakai orang sana..

    Nak ajar BI pun bawa beratus guru2 dari luar Negara... macam dalam Malaysia takdak yang berkaliber!

    Offer kat orang tempatan dulu ler, we know citarasa OUR OWN PEOPLE BETTER...

    Ni semua sengaja nak peghabih duit!

    ORANGTEMPATAN

    ReplyDelete
  9. Aku tak suka Rosmah tapi aku suka UMNO sebab rosmah bole pi tapi UMNO tak leh !!!! hu hu hu hu hu hu !!

    Gelinya aku .......

    ReplyDelete
  10. deepavali ini perayan api hindu, EidulAdha hari agama ISLAM. Mana boleh campur. Tolong berhati-hati dan jangan lakukan yang mencalar AKIDAH muslim. JAKIM, MAIS, Bahagian Agama Jab PMenteri dan SS Mufti2 Negeri penasihat Agama kepada Sultan2 kenapa dok diam saja? Kalian ada kuasa kenapa DIAM? kalian khalifah kepada rakyat muslim Malaysia. DO something or else leave your job.

    ReplyDelete

Blog Archive