Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, November 12, 2010

Yang WAJIB tahu tentang DAP

1. Deklarasi Setapak pada 29 Julai 1967 di Majlis Jamuan Makan Malam Tahunan Pertama DAP, telah menggariskan beberapa perkara yang antaranya; bermatlamat mengembangkan ideologi negara yang bebas, berkehendakkan demokrasi berfahaman sosialis berdasarkan prinsip sama rata antara kaum, menuntut kesaksamaan sosial ekonomi antara kaum, serta mendesak Universiti Merdeka diiktiraf sebagai universiti kaum Cina.

2. Oktober 1967, DAP menjadi satu-satunya parti dari Malaysia yang menganggotai Socialist International (SI) yakni sebuah pertubuhan yang memperjuangkan sosialisme/komunisme/liberalisme/zionisme/sekularisme etc. dan salah seorang yang pernah menjadi naib presiden SI ialah Ehud Baraq, mantan PM Israel. Antara associated organisations yang terlibat secara langsung dengan SI ialah World Labour Zionist Movement (WLZM). Beberapa agenda sulit SI yang dikenalpasti antaranya adalah untuk mengembangkan Christianity ke serata dunia, yang sangat bertepatan dengan ideologi DAP kerana anggota DAP sendiri terdiri daripada ramai penganut Kristian. Seandainya dikaji dengan lebih mendalam sejarah penyertaan DAP dalam Socialist International, pasti anda akan memahami 'rahsia' kejayaan DAP memenangi banyak kerusi Parlimen di PRU-4, sehingga tercetusnya tragedi 13 Mei 1969.

3. 18 Oktober 1990, Karpal Singh mengatakan dengan lantang, "Jika mahu wujudkan negara Islam...langkah mayat saya dulu!"

4. 5 Mei 2008, Karpal Singh mempertikaikan kuasa Sultan Azlan Shah selaku Ketua Agama Islam Negeri yang memindahkan Pengarah Jabatan Agama Islam Perak.


5. Pada tahun 2008 juga, Teresa Kok meraikan kemenangan DAP dalam PRU-12 dengan memanggang 5 ekor babi sebagai simbolik orang Cina dalam Pakatan Pembangkang berjaya menguasai 5 negeri dengan PAS & PKR sentiasa berada di bawah telunjuk mereka. Sebab itulah agaknya ada ahli parlimen PAS yang menyokong pelajar membawa bekal babi ke sekolah.

6. Teresa Kok turut menuntut papan tanda jalan yang bertulisan Jawi di sekitar Kuala Lumpur & Selangor ditukarkan ke bahasa Mandarin; selain menuntut agar azan di setiap surau dan masjid dalam negeri Selangor diperlahankan.

7. Ronnie Liu mengarahkan semua arak yang dirampas atas 'usaha' Hassan Ali dalam kawasan majoriti penduduk Islam di Selangor, supaya dikembalikan semula kepada penjual/peruncit.

8. Tanah wakaf orang Islam seluas 4 ekar di Kampung Kebun Bunga, Selangor telah didirikan Dewan Perhimpunan Orang Ramai, Persatuan Perkuburan Cina. Sebelum itu, BN yang mentadbir Selangor telah berusaha untuk memindahkan dewan tersebut ke kawasan lain. Tetapi apabila Pakatan Pembangkang mengambil alih pemerintahan Selangor pada 2008, usul pemindahan dewan oleh BN sebelumnya telah ditolak DAP dengan sokongan Khalid selaku Menteri Besar Selangor.

9. 16 Mei 2008, Exco Kerajaan Negeri dari DAP telah mengarahkan 130 unit lot perumahan bumiputera di Perak agar dijual ke pasaran terbuka dengan nilai hartanah bumiputra itu hampir RM5 juta.

10. Semasa Pakatan memerintah Perak, borang permohonan tanah di Pejabat Tanah di arah cetak dalam bahasa mandarin dan tamil, kononnya untuk memudahkan kefahaman kepada kaum bukan Melayu. Hakikatnya, mereka berhasrat untuk mengambil tanah milik Melayu secara senyap tanpa disedari orang Melayu yang pasti tidak faham akan kandungan borang yang dicetak menggunakan kedua bahasa tersebut.

11. Lim Guan Eng pernah menyarankan agar jawatan Tuan Yang Terutama (TYT) serta Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang digantikan dengan kaum Cina.

12. Lim Guan Eng adalah seorang penakut dan cepat menggelabah apabila ditekan atau disergah. Itulah ciri seorang 'khalifah' yang sangat diagongkan para juak PAS.

13. DAP menaruh harapan untuk menguasai negara ini di PRU-13. DAP sanggup melakukan apa saja demi merealisasikan impian kerana beranggapan sekiranya mereka gagal dalam misi menguasai Malaysia di PRU-13, maka cita-cita mereka mungkin akan terkubur selamanya.

14. DAP hari ini memiliki 29 Kerusi Parlimen di Dewan Rakyat yang menjadikannya parti dominan dalam Pakatan Pembangkang berbanding PKR (26) dan PAS (23). Strategi DAP di PRU-13 adalah meletakkan calon Melayu bagi mewakili parti mereka, maka tidak mustahil DAP akan terus kekal menjadi PARTI DOMINAN PAKATAN selepas PRU-13 kelak.

15. Menyokong Nik Aziz, Bro Anwar Bin Ibrahim, Husam Musa, Azmin Ali dan PKR, BERERTI anda rela diperalatkan demi memenuhi impian DAP menguasai Persekutuan Malaysia.

16. Apakah pilihan yang ada?

15 comments:

  1. Salam

    itu baru list yang kita perlu tahu tentang baik buruk DAP dulu dan kini.

    aku rasa list yang umno buat kat org melayu dan raja2 melayu tak cukup kalau nak listkan dalam blog hang ni terutama yang buruk2 apa yang umno dah buat pada nasib orang melayu.?????

    ReplyDelete
  2. DAP nak memerintah orang Melayu,,negeri Melayu.....HAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaSelidik orang melayu dulu..peintah Pulau Pinang pun DAP dah terberak..HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    ReplyDelete
  3. anon 1.39pm ni tak solat jumaat ke? ke kau ni pompuan or khunsa? tapi yg pasti kau mesti melayu. apa yg umno dah buat buruk pada nasib org melayu? banyak ooo.. antaranya ialah kau pandai guna komputer, hentam org lain masa solat jumaat & kau sokong pkr yg menjadi tmpt buangan org rosak dr bn. memang maju betul kau ni disebabkan umno. kakaka.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  4. Si bingai ateh dok sangkut dgn pompuan ko betino ko khunsa ko apo cite? Tanya org dah solat jumaat ko. Ekau solat pun dok mengiakan melayu liberal bonih penjajah buek apo kejadah! Kalau ikut jahanamnya UMNO kpd org melayu spt kato anon 1:30 dah tak tertulis dalam posting ini puek! Sebagai contohnya dlm debat perdana diadakan baru2 ini, ADUN UMNO P.Pinang, Farid Saad menyatakan kelalaian dan sikap pemimpin UMNO yg tidak amanah yg menyebabkan tanah Melayu hilang tinggal hanya 20% di Seberang Perai. Ini tak terceritalah dari belum merdeka 3 juta hektar tanah rezab melayu kini hanya tinggal 1.7 juta hektar aja yg tinggal. Kalau melayu nak maju, jgnlah jadi fanatik Biru Tua Dacing warna Cino MCA tongsan.

    ReplyDelete
  5. Tom tertembak dalam seluar,

    Apa masalah kau?
    Ruangan komen adalah buat pandangan individu dan bukan hanya jadi pak sanggup macam kau.
    Masalah orang pergi solat ke jangan nak dipertikaikan kerana kau pun tak nampak.
    Tak semestinya kalau tak setuju dengan posting ni mesti penyokong Pembangkang. Aku tengok komen-komen kau beri tak melambangkan kau ni dari golongan terpelajar

    ReplyDelete
  6. inikah yg pas dan pkr ajar pengikut bebal mereka? bertanyakan seorg muslim mengapa tdk solat jumaat menjadi hentaman kembali. bangang ke apa? anon bingai @ hompuk 514pm yg tak kaji sejarah mengapa tanah rezab melayu tggl 1.7 juta ekar bkn hektar sebelum 1969. jgn ikut bebal farid saad yg juga tak kaji sbb mengapa tanah pp hanya tggl 20%. ada beza tanah rezab dgn tanah milik melayu. perangai org melayu yg suka jual tanah dgn kerajaan yg kejanya menggantikan tanah org melayu yg tergadai sbb nak hidup mudah juga ada bezanya. kaji laporan mageran, kaji buku2 13mei. kalo penjajah yg kamu anon benci sgt tak wartakan tanah rezab melayu 1923, belum tentu keturunan kau ada tanah skrg ni. kaum mana pegang pentadbiran negara sblm 1970 kalo bkn cina lahanat yg british tak bg tar ubah kalo tak kemerdekaan akn ditarik semula. sbb tu tun razak perkenal deb, auku dsb sbb nak cover smula.

    sblm mengatakan org tdk terpelajar, kau study dulu asal usul keturunan kau dan nasab melayu di negara ni. entah2 kau sendiri pun setakat tau sejarah keturunan kau hanya 3 generasi, sbb tu bebal benar akan sejarah tanah melayu. belajar malas, mengumpat pandai.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  7. Ado jugak org bangang dok pertahan dap dan hontam sesamo islam dr umno. Hahaha. Ssyg bonar gak eh dongan dap ni. Dap yg bg dio makan babi utk keturunan dio hidup sampai sokarang ni agaknyo lah. Hontam la labu. Sok jgn lupo suruh anak beranak lim samo karpal mandikan jonazah ekau sumo bilo dah mati dan solatkan skali kek tokong yor.

    ReplyDelete
  8. kepada yg MELAYU tapi duk pertahan PEMBANGKANG (tak kira la pas ka..pkr ka..) korg pegi jahanam okay..kalau tak suka dgn keamanan dan keharmonian sekrg ni pegi mampos..esok lusa kalau melayu kita hilang kuasa baru hang telopong mulot! apa hang ingat kalau pembangkan dpt tadbir kerajaan,DAP akan bgi kuasa kat PAS?PKR? Guan Eng akan ckp kat hang..WHAT THE FUCK! ingat2 la melayuuuu oiiii...tak kira la hang org kelantan ka..kedah ka..perak ka...ini tanah MELAYU!! hang nak sokong melayu yg tak dak kuasa skrg ni,atau hang nk sokong melayu yg mmg dah berkuasa skrg ni utk meneruskan KELANGSUNGAN keturunan melayu skrg ni? jgn duk gambel sgt nak cuba sesuatu yg tak pasti...pasal kat bawah hang tu mulut buaya dan naga duk nganga..teruskan para penyokong UMNO..kita keturunan Hang Tuah dan Zulkarnain!

    ReplyDelete
  9. bila kita tanya sembahyang atau tidak marah...puak PAS duk kata Dr. M tak sembahyang subuh, tengok filem lucah betul pulak? Haprak betul anom 1:39.

    saya sokong tom tem bak! Melayu pembangkang memang tak sedar diri... Tak baca kot ayat Quran tentang puak2 kafir! Allah tak tipu... ni duduk percaya kat DAP buat apa..mereka ni tunggu masa jer, dapat malaysia mereka tak pandang dah kita.. jadi melayu Singapore lah kita! Lepas tu nak berdemo supaya kembalikan semula Malaysia kepada melayu..malanglah kita! melayu islam memerintah kita tentang..kita cari salah, hak betul kita tak hirau..DAP, PKR betul belaka...

    Jangan berangan terhadap apa yang tak pasti..yang ada sekarang sudah pasti, kita hidup aman makmur kaya raya...tak usah percaya kepada penipu dalam DAP/PKR.... UMNO/BN dah adil kepada semua orang....

    Anom 1:39..cuba senaraikan apa yang baik PAS/DAP/PKR buat kepada Melayu?
    Yang baik, demo,tidur, baring atas jalan..memekik melalak maki hamun... nak masuk U, tak ada duit cari wakil rakyat BN! bila senang kutuk kerajaan, tak ada yang baik! tang gaji dia nombor satu! Hipokrik belaka!

    ReplyDelete
  10. Orang Melayu kalau dah taksub, otak pun tak pakai lagi. Makin bebal. Makin bangang. Ikut perasaan 100%. Hati dah gelap. Jiwa dah mati.
    Macamana penerangan diberi pun dia tak akan pakai, tak akan dengar dan tak akan ambil peduli.
    Walaupun macamana benar dan sahih pun fakta yg diberikan dia tak akan percaya.
    Sampai mati dia akan pertahan Guan Eng, Karpal dan Kit Siang.
    Ini melayu yg tak ada lagi jiwa melayu. Kalau makin ramai melayu yg macam ini, akhirnya melayu akan hancur.

    ReplyDelete
  11. musuh orang islam sebenornya ialah macam akbar ali yang cuba nak perkechilkan hadis. konon kononnya hadis ikut kata dia maknanya berita. seterusnya si pariah sesat akbar ali
    buat joke dengan bagi berita tipu atas presiden pkr. haram jadah ni patut di panggil dek wak khusri, yang patut hantar si pariah nih untuk satu
    islamic re-education

    wan korok wan min

    ReplyDelete
  12. Kalau DAP memerintah, Malaysia boleh maju dari Singapura dan Taiwan

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  13. aku harap tak banyak spesies anon 1:39 kat tanah melayu ni

    ReplyDelete
  14. Tom soriii ler aku tertinggal ketapi.xp rasanya belum terlambat lg utk aku sumpah anom 1.39 agar jadi KATAK.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive