Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, April 14, 2013

Moga orang tua ni cepat sembuh...


Jangan la Pok Nik dok mikir bonar pasal Spenda Putih tu. Kami doakan Pok Nik copek sombuh. Kami bukan macam penganut Pas yang mendoakan kehancuran sesamo Islam. Lagipun Pok Nik kono tengok hidup-hidup kekalahan Pas di Kelantan PRU-13 nanti. Sok kok kompunan.

Doa Rasulullah SAW, "Hilangkan penyakit ini, wahai Tuhan bagi manusia, sembuhkanlah, Engkau adalah Maha Penyembuh. Tidak ada kesembuhan selain kesembuhan-Mu, kesembuhan yang tidak meninggalkan penyakit." (Riwayat al-Bukhari dalam Fathul-Bari No.5675).

22 comments:

  1. dah mcm ni gaya nya ada nafsu nak masuk jadi colaon PRU13....

    ReplyDelete
  2. selagi xda orang yang benar2 layak ganti, berjuang la setakat yang mampu...

    ReplyDelete
  3. Moga Nik Aziz sembuh dan sihat, berehat dan jangan tambah semak minda dengan politik. Yang sudah, sudahla.

    Hujung-hujung hayat begini eluklah bermaaf-maafan. Kembalikan keislaman kepada bangsa Melayu, dan mintak ambil balik kalimah ALLAh dari kaum Kafirun. Wang tidak berguna, Kuasa akan hilang, jasad akan disebut bangkai jika hilang keimanan.

    wallahualam

    ReplyDelete
  4. Betul tu Pok Nik, cukup-cukup berpolitik ... dah tua-tua nak mampus ni elok ingat Allah. Gunalah masa untuk diri sendiri sebab lubang kubur Pok Nik tanggungjawab Pok Nik. Pok Nik kena ingat bila dah tua nak mampus ni, ingatan kita akan merosot secara semulajadi. Banyak tindakan kita yang kurang bijak (bodoh!) selalu terjadi (skrip lama - ini kerja umno).
    Jaga reputasi sebagai ULAMAK nanti karang bertukar 'ULAR MAK!'.
    'Ular' stopa satu Malay dah tengok.

    wassalam

    ReplyDelete
  5. Allah dah bagi peringatan tu weh Nik Ajiz, ni semua hasil solat hajat yang korang buat lah ni.

    Satu demi satu petunjuk dah turun wei... masih tak sedar dan buta perut ke ?!!

    Tapi, apa nak heran... bila hidup bergelumang dengan dosa menyesatkan ummah dan tak reti nak insaf dan taubat, akhirnya Allah akan buka juga kesemua kedajalannya...

    Terlalu banyak dosa Nik Ajiz ni pada umat Islam di Malaysia.

    Nik Ajiz banyak menyesatkan akidah ummah, memberikan fatwa songsang dan palsu.

    Tidak cukup dengan itu, Nik Ajiz lah yang bertanggungjawab memecahbelahkan ummah !!!

    Satu demi satu.... petunjuk dari solat hajat PAS kah atau petunjuk dari doa "K.O. BN" ?!!

    Sesungguhnya... Allah Maha Besar...!!!

    ReplyDelete
  6. Nik aziz tengah depressed giler tu. Aku terpikir, mungkin juga ada video dia kot. Apa yang mustahil? Apakah dia seorang yang betul-betul beriman? Aku rasa tidak. Bernafsu? Ya! sebab dia nak bertanding sampai bila-bila. Cuba bayangkan jika Anwar cuba blackmail dia juga. Hanya dia saja yang tahu. Cuba bayangkan senario dia bermalam dihotel-hotel - itu biasalah bagi politician macam nik aziz, sentiasa outstation. cuba bayangkan sedang nik aziz nak lelap mata, ada orang upah amoi ketuk pintu bilik nik aziz. Nik aziz pun bukak pintu, tengok-tengok ada amoi/pompuan kira orait juga lah. Awek tu kata ada room service - massage. Nik aziz tengok luar koridor- kiri kanan, takde orang tengok. Badan pun memang rasa lenguh, maklumlah, macam-macam program siang tadi... aah bukan orang tau pun. sekali-sekala, apa salahnya. Anwar pun buat jugak. So nik aziz pun bersetuju, awek tu pun masuk. Pendek citer masa massage tu amoi tu mula lah gatal-gatal dan terus goda nik aziz.... masing-masing boleh imagine kan... Syaitan kalau nak goda, orang macam nik aziz lah yang dia paling suka target... betul. dan katakanlah ada yang dah ready rakaman video.. tu la nik aziz macam tak berapa kena hari ni.. dia pun senyap je. Jangan pikir orang pas ni takde nafsu. yang kuat kawin 2 3 ni puak depa juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nafsu kuat dari jin yang dibela.

      Delete
  7. Semoga Allah memberikan kesihatan pada Tun Mahathir. Jangan jadi seperti foolarmak yang tak sedar diri ni. Doa pok nick untuk tetap jadi pemimpin gila jawatan walaupun atas kerusi roda semakin dimakbulkan Allah... Allahuakbar

    ReplyDelete
  8. Ekau paneh amat benci pd ulamak spt mantan 87 tahun tu. Inilah benih kebencian yg berjaya ditanam oleh barat terhadap umat islam bekas jajahannya. Sebab itulah hanya umporno yg diajak berunding mewakili org melayu sbb pd pandangan barat jonih ekau jenis islam suku politik suku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lerr doakan sesama islam cepat sembuh pun salah ke?

      Delete
  9. Tengoklah dasyatnya tipudaya syaitan, mereka bukan tak tahu mereka dan pemimpin mereka jahat dan bemaksiat 24 jam!! Mereka boleh nampak TG Nik Abd Aziz yg perjuang negara/hukum islam sebagai sangat jahat dan merekalah yg betul..Mereka ini berangan2 benar spt ketika abu jahal menadah tangan berdoa dimusnahkan Rasulullah SAW dim perang badar.... astagfirullah!!.. Aku berlindung denganMu ya Allah drp syaitan dan tentera2nya.

    ReplyDelete
  10. nik aziz xmahu turun lagi sebab nak jaga islam lagi....
    nak harap kat parti sana pun bukan bleh harap sangat....
    contoh parlimen sepatutnya fikir camna nak laksanakan hudud dan takzir bukannya hudud nie patut dilaksanakan atau tidak....
    hudud tue jelas2 sebut dalam islam kena laksana...
    nak harapkan najib, bini sendiri pun xtutup aurat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takzir dan qisas dah ada dalam undang2 Malaysia. Cuma hudud kena ikut kesesuaian keadaan, bak kata statement terbaru Hadi Awang. Takzir dan qisas dalam undang2 Malaysia tak termasuk hukum Islam ke pada pandangan Pas? Pencacai Pas cuba nak putarbelitkan Islam lagi ke?

      Delete
  11. Laaa ringan je b*ruk tua tu, sorang pun boleh angkat dia. Elok humban je dalam tong sampah.

    ReplyDelete
  12. Moga Allah swt beri petunjuk utk buka pintu hatinya, menginsafi diri, bertaubat dan memperbaiki kesilapan lalu.
    Kekeliruan terbesar dlm membezakan kata kata kafir, fasik dan zalim yg disebut dlm Al Quran. Kesilapan besar juga dgn menafsirkan ayat ayat yg dituju kpd golongan kufur yahudi dan nasara kpd sesama Islam. Walau digelar ust atau dipanggil ulama' bukan derjatnya utk buat penafsiran sendiri. Rujuklah tafsiran tafsiran ulama' muktabar silam utk mengelakkan pengulangan kesilapan dan perpecahan umat terdahulu.
    Semoga Allah swt membimbing kita semua di atas jalan kebenaran moga nanti dpt bersama Ar Rasul saw beserta Assabiqun alawwaluna min almuhajirina walansar r.anhum ajmain.

    ReplyDelete
  13. woi macai pas, islam lebih banyak terbela bawah bn dari kerajaan kelantan yang 20 tahun memerintah buat 2 bijik masjid je. Setakat cakap manis pemimpin-pemimpin kau nak buat itu la ini la boleh simpan dalam bakul sampah la sebab pemimpin-pemimpin kau tak buktikan pun apa yang diaorang cakap. setakat cakap dekat ceramah berdegar-degar tapi realitinya habuk pun tarak. kurang-kurang bn yang kau kata politik suku agama suku la, sekular la, macam-macam lagi la yang bersungguh-sungguh menegakkan islam dari kafir harbi macam ambiga dan teresa kok yang kau sayang sangat tu. aku nak tanya, selama 20 tahun pas perintah kelantan apa sumbangan kerajaan pas dalam pembangunan islam yang boleh kau banggakan?

    kalau islam terbela sangat kat kelantan tu, apsal bersepah kat pasar malam seremban ni orang kelantan mintak sedekah nak buat masjid? buat masjid tak mampu tapi buat tokong buddha mampu pulak. ini ke yang pas kata membangun bersama islam tu?

    ReplyDelete
  14. Kejadian tu adalah amaran dari Allah SWT kpd pok nik si-tua bebal supaya jngn memandai mandai nak ambil tempat dan kerja Allah SWT.

    ReplyDelete
  15. Terima kasih Allah kerana kurniakan Tuan Guru Nik Aziz pada rakyat Malaysia supaya tidak diperbodohkan selama2 nya oleh pemimpin negara yg tidak amanah. Kami sokong TGNA sampai mati!

    ReplyDelete
  16. Sesetengah orang Melayu yg kononnya Islam memang tak suka dengan perjuangan Islam. Kalau boleh Islam tu buat hiasan dinding je atau alas kaki. Solat pun dia dah rasa berat, inikan nak laksanakan hudud. Susah la nak buat maksiat lagi kalau kena hudud. Renung2 kan lah ye..

    ReplyDelete
  17. Bukan senang nak jadi macam Tuan Guru Nik Aziz. Aura drp iman yg kuat buat Iblis yg dikenali tak senang hati. Kalau setakat pemimpin UMNO tak yah lah nak banding kan ngan beliau. Macam langit ngan bumi.

    ReplyDelete
  18. Kami sangat berhutang budi di atas pengorbanan Tuan Guru Nik Abd. Aziz selama ini. Hanya Allah SWT sahaja dpt membalasnya. Semoga beliau sentiasa dilindungi Allah SWT dan mendapat berlipat2 ganda pahala kerana bersabar di atas serangan kata2 jahat drp musuh Islam.

    ReplyDelete
  19. Semoga kesihatan tg nik aziz kembali sehat seperti biasa....ya Allah lindungi lah dia...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive