Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, October 29, 2012

Korban 1433H

Tahaluf Sias'i yang menjadi temberang Pas telah dibahaskan secara berterus-terang oleh Nasaruddin Esa, Setiausaha Halaqah Muzakarah Tahaluf Sias'i pada 1998 atas keakuran menurut perintah Presiden Pas ketika itu, Almarhum Fadzil Noor. Muzakarah yang menjadikan Dr. Yusof Qardawi sebagai Pengerusi, bersama 12 lagi Ahli Pakar Rujuk Dunia telah dimaklumi kepada YAB Dato' Seri Dr. Mahahthir Mohamad, Perdana Menteri Malaysia waktu itu.

Peristiwa ini berlaku semasa hangat Medan Politik dengan insiden "penyingkiran" Anwar Ibrahim, yang hari ini, B.A.B.I. seorang bekas pemimpin dakwah yang melacuri pemikiran rakyat dengan fahaman Islam Plural dan Liberal. Kedudukan Anwar Ibrahim, telah disyarahkan dengan panjang lebar bersandarkan fakta dan dalil-dalil, Ahlul Sunnah Wal Jamaah oleh para Cendiakawan Muslim di ISTAC, UIAM pada bulan Oktober 2009, dan diulang perbahasan dengan penemuan baru tentang tahap "songsang" Anwar ini, pada April 2012.

Rupanya, Korban 1433H amat dahsyat. Tahaluf Siasi' Asal menjadi korban. Kerajaan Perikatan diiktiraf sebagai pembuka Amalan Tahaluf Siasi' yang tepat, berasaskan teladan kepada Perjanjian Madinah dan Piagam Hudaibiyah, ini diperakui oleh Yusof Qardawi, Sheikh Azhar Al-Tantawi, Sheikh Azhar Al-Muktohiyah, Menteri Mekah dan Madinah Sheikh As-Sudais, Penjaga Baitullah daripada Keturunan Nabi Ibrahim a.s. dan ramai lagi para ilmuan besar Islam Dunia.

Namun, dek kerana taksub "membabi-buta", maka, Tahaluf Siasi Pas 1998 sudah terbatal secara automatis, apabila merelakan DAP menjadi "Abang Long" kepada semua kerja buat politiking dan politik.

DAP ialah sebuah parti berfahaman Sosial Demokratik di Singapura dan Malaysia dengan mendalami isme-isme Komunis sebagai paksi Asas perjuangan politik. Sudah ramai, di kalangan sarjana korup di IPTA menggadai akal budi dan makna batin Melayunya, hingga bersedia berpoligami dan melacurkan akal budi serta jasad rohnya kepada parti biaDAP ini. Pensyarah di UPNM, di UTM, USM dan banyak lagi semakin liar dalam fikrah mereka. Andai diukur mereka dalam kanun 160(2), insan ini sudah "murtad" daripada bangsanya, atau mungkin kepercayaan Agamanya. Andai mereka ini diukur daripada ilmu berasaskan kitab Bimbingan Mukminin karya Imam Abdul Hamid Al-Ghazalli, mereka sudah "jauh terpesong dan memesongkan kiblat fiqh" bangsa Melayu.

Inilah antara intipati Korban 1433H yang kelihatan kami melata dan bertebaran. Virus dan parasit Plural dan Liberal sudah meresapi secara terbuka dan terlalu nyata. Namun, dek dayusnya YB Menteri KDN, sepupu qadin Najib...maka, ancaman kepada Ahlul Sunnah Wal Jamaah makin meruncing.

Pesanan Pak Sedaro kepada Rakyat Raja, mengadaplah kalian kepada DYMM Sultan dan Raja Melayu di Negeri masing-masing. Kini, The Last Bastian hanya Kerajaan Salalatus Salatin sahaja.

3 comments:

  1. Warikh BALACI UMNO kok tado 4 orang saksi dengan cerita dondang sayang yang ekau dendangkan tu dah berboleh tahun dari jaman madey, masih tak ado bukti sohih meroyan tak habih2
    nasib kaulah balaci kek n9 ni lopak pun dah takado, habih kono sapu melayu gak punya kojo.....

    ReplyDelete
  2. oii.. apo cerita kau empat saksi ni, kau ingat kes zinah ke? Kau ni sakit jiwa.. Tajuk pun tak paham.. banyakan membaca.. kau menulis macam orang tak berilmu...

    ReplyDelete
  3. Sibuk ko org nie smuo...apo yg ponting taraf hdup rakyat...nie nak boli umah pn dah x mampu kek soromban noe...lg kau sembang kencang...

    ReplyDelete

Blog Archive