Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, May 18, 2009

Breaking News

Revoke order or it's war, warns Hindraf
Athi Veeranggan | May 18, 09 1:35pm
Hindu Rights Action Force (Hindraf) leader P Waythamoorthy has given an ultimatum to Prime Minister Najib Abdul Razak's government. From Malaysiakini.

I do not know what else Waythamoorthy wants. The Hindraf leaders were released from Kamunting and now it seems that they want to provoke the government to detain them again. Well, as a citizen who loves this country, I am in the opinion that these kind of trouble makers should be kick out of this country. Majority of Malaysians want peace and harmony in this country. To Hindraf members (this group has been banned), please respect others. Enough is enough. Do not spark any fire because it will lead to destruction. ALLAHUAKHBAR! INI TANAHAIR KU!

34 comments:

  1. pukimak betul keling tu apa lagi tahan isa balik lah tak sedar diri lagi nak ugut2 kerajaan dan org melayu ini semua anwar aljubri punyer kerja
    UTHU JGN KASI MARAH ORG MELAYU NANTI TERBAKAR DIRI

    ReplyDelete
  2. Siapa yg zalim skrg?

    Jika didalam tahanan dahulu mcm2 rintihan yg kedengaran, mcm2 rungutan dan bebelan dikeluarkan. kerajaan zalimlah, kerajaan x berhati perut la dsb.
    skrg stlah dilepaskan dr tahanan tidak pulak berterima kasih malah nak provoke kerajaan pulak. apa ni?

    Ingat sejarah kejatuhan kerajaan melayu melaka! ingat nama Raja Madaliar(lebih kurang camni lah namanya). Siapa dan apa yg dilakukannya sehingga empayar melaka tinggal nama?

    Mungkin dia ni keturunan tersebut pasal strateginya sama untuk merosak dan menjatuhkan kerajaan yg ada. kerajaan yg tlh dipilih oleh rakyat.

    Wahai org melayu sedar dan insaflah... perpecahan dikalangan org melayu melemahkan org melayu sendiri sehingga bangsa lain mengambil kesempatan dlm kesempitan. Sejarah tlh membuktikan hanya org melayu yg mampu menjaga kaum lain dgn baik dibumi ini. rapatkan barisan, luruskan saf, satukan hati, kuatkan semangat membela agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  3. Salam, 1 aku hairan camna geng2 ni boleh lepas? Taruk ja dalam tu sampai janggut cecah tanah!

    ReplyDelete
  4. TANGKAP JE KELING TU DENGAN ANWAR JUBURI SEKALI. ASYIK NAK MENDATANGKAN KETEGANGAN JE. KELING SUDAH MENCABAR NI. TAKKAN PERKIDA NGAN 3 LINE NAK DIAM JE.. KELING YANG KURANG AJAR PATUT DIAJAR SECUKUPNYA. TAK SADAU DIRI PUNYA KELING. SAMA MACAM SIVAKUMAR BODOH SOMBONG TU!! LAHANAT PUNYA KELING HINDRAF!! INDIA MALAYSIA YANG TAK SOKONG HINDARF ADALAH SAHABAT SAHABAT KU. MACAM VICKNESWARAN KAT OPIS AKU...

    ReplyDelete
  5. tangkap je & campak dlm laut

    ReplyDelete
  6. SETUJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

    ReplyDelete
  7. Salam,

    Saya mengalu-alukan sebarang komen dari semua pihak tidak mengira fahaman. Namun biarlah konstruktif dan tidak lucah atau fitnah dan melulu.


    http://penpusaka.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. kelig ada banyak Parti yg mengangunkan Ghandi..


    Pemimpin Keling yang Khianat.
    Lupa diri..Mana ada negeri keling yg Maju? Hindustan kasta yg memajukan India.

    Buatlah apa2 parti..PPP, MIC, Gerakan, PKR, DAP, Hindraf, Mindraf, parti Nalakurapan, kelab PAS, Kimma- rakyat 2.5 juta dah ada banyak parti2.

    baru2 ni Kaveyas buat kacau..

    semuanya gagal membela kasta bawahan. yg khianat adalah orang2 keling atasan.

    patut dimarah dewa mereka kerana menjadikan kasta.

    (keling bukan penghinaan tapi ia merujuk kpd bumi asal Kalingga (asoka), di utara india dipanggil Keling sbg bahasa biasa)

    ReplyDelete
  9. Kuang hajar nyer keling. Orang panggil si 'UNTA'yarkumar pegi kemunting jumpa panel penasihat, bukan apa pun. Dia nak PERANG lak.. http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/5/18/nation/20090518141104&sec=nation
    YOU WANT WAR??? YOU GOT ONE!!!
    ALLAHUAKBAR!!!!

    ReplyDelete
  10. Di Pakistan (kampung Bunir)sudah hancur dibom,rakyat sudah hilang kampung halaman dan ramai lari ke Islammabad.Ini Paria(keturunan anak haram ) patut dihantar ke Pakistan kerana dia sudah tak sesuai tinggal di Malaysia.Seorang Hindu yang macam inilah yang bikin kacau seMalaysia.Jika ada 10 Paria semacam ini di Malaysia akan hancurlah keamanan negara kita.Sudah diberi ampun dari ISA nak tunjuk keras kepala.tangkap sahaja ..tunjukkan kekuasaan kerajaan Melayu...jangan jadi Empayar Melaka.Keling paria yang hancurkan Melaka.

    ReplyDelete
  11. uthayakumar sepatutnya dilucutkan kewarganegaraan.. sesiapa yang menyertai perhimpunan nie pun patut dikenakan tindakan yang sama.. x layak menjejakkan kaki di tanah air ini..

    diam bukan bermakna takut, diam kita ada batasnya...

    ReplyDelete
  12. Ganyang HINDRAF..ganyang HINDRAF..

    Bersatu Melayu Teguh, Bercerai Melayu Roboh...

    ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!

    >>penyokong Malaysia

    ReplyDelete
  13. Dasar Keling PKR, kaki putar alam.

    ReplyDelete
  14. Aku nak tengok bila kerajaan nak ambil tindakan undang-undang mengenai tuduhan hindraf dan keling dalam PKR, kerajaan Malaysia membunuh keling beramai-ramai di Malaysia. Jangan Kecut konek.

    ReplyDelete
  15. ahahahah... biar le dia... biasa la tu.. arahan dari brother Anu dier tu... ahahaha....

    ReplyDelete
  16. War of words aje tu.Biasalah P Wayang-Moorthy.Tak habis-habis nak berkorban untuk Emperor Anwar.I think it's the Guinness speaking.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  18. Aku nak bagi amaran kepada mereka yang berniat memberikan komen menghina Islam di blog ini.

    Aku boleh bersabar dengan apa saja bentuk kata2 atau hujah. Tapi aku tidak boleh bertoleransi apabila agama suci aku dicarutkan.

    Aku tahu komen jam 10.23pm adalah drpd org bukan Islam. Kami tidak pernah menghina agama orang lain dan jangan pula ada yang nak cuba hina kepercayaan kami.

    Kamu non-muslim dialukan memberi komen di sini. But please behave yourself. IP add kamu ada dalam rekod aku. Berhati-hati!

    ReplyDelete
  19. Memang miang.

    Pi merata dunia buat hingaq kata semua orang menindas mereka!

    Padahal, Agama mereka sendiri yang mengklasifikasikan taraf mereka ini sejak lahir dengan adanya sistem KASTA.

    Omputih dah masak dengan perangai mereka, tu pasai terbuku "when you are faced with a snake...".

    Pooooraaaah,

    Tikam Batu

    ReplyDelete
  20. Tahniah Paneh diatas kepantasan bertindak. Cegah puak2 keling kafir harbi dr mencetuskan ketegangan kaum dan agama. Mrk sanggup melakukan apa shj demi kaum mrk. jika melayu bertindak begitu siang2 dilabel racist. tp jika mrk yg mengutarakannya dikatakan kebebasan bersuara.

    Bg rakan2 kaum cina dan india yg cintakan keamanan dan kedamaian anda tidak perlu risau dan gusar. Sejak zaman perikatan lg nasib anda terbukti tlh dibela dan dijaga ianya akan terus dipelihara(selagi tidak menimbulkan kebencian dan permusuhan).

    Peringatan cina dan india Harbi kesabaran kami ada batasannya, jgn dijolok sarang tebuan, sengatannya amat menyakitkan dan jika banyak yg mengengat blh membinasakan.

    Kenapa dicari jln permusuhan andainya ada jalan kedamaian.
    Kenapa diseru amarah org,
    khuatir yg kalah jadi abu, yg menang jd arang.

    kau dilahirkan bukan utk memenuhi kehendakku, aku dilahirkan bukan utk memenuhi kehendakmu, andainya kehendakmu dan kehendakku bertemu, alangkah indah!!!

    ReplyDelete
  21. Helo Penyokong Umno,

    U orang pakai otak dan tanya diri sendiri--pakar pakar undang undang ada di sebelah mana--pembangkang kan.Jadi siapa lebih tahu tentang undang undang.Yang saya tahu Umno menggunakan polis dan Pemuda Umno celaka untuk ugut rakyat.Siapa yang terlibat dalam kerja kerja haram.Bekas ketua umno diktator Mahathir adalah ketua perompak kolar putih--mengikut kajian Stanley Morgan--beliau telah curi dan sia siakan duit RM300 bilion sepanjang diktaship beliau--21 tahun.Toyo pula telah curi duit rakyat Selangor beratus juta.Bekas MB Selangor Muhd telah ditangkap dengan 2.4 juta ringgit di Australia,Najib yang curi berbilion ringgit dalam pembelian kapal sukoi dan submarine mengarah Sirul dan Azilah membunuh Altantuya--boleh baca di Malaysia Today,Perompak AP Rafidah,Perogol kanak kanak Rahim Thamby,jutawan Khairy yang tak kerja--mana dapat juta juta untuk beli saham,ketua perompak polis Musa, yang beri kontrak sewa helikopter yang bernilai RM20 bilion kepada anaknya,perompak kayu balak Taib Mahmud,ketua anjing MACC-Ahmad yang mempunyai anak phidophile--yang telah kena tangkap di australia--jadi pakai otak dan tanya sendiri siapa yang terlibat dalam aktiviti Haram--u orang tak malu kah menyokong pemimpin haram ini--otak awak dekat bontot ah--tak boleh fikir secara rasional.Kenapa Transparency International telah letak status Malaysia ke 47 banding dengan Singapore--no 4--sebab orang yang dipertanggungjawapkan untuk memerintah negara curi duit rakyat--just simple as that--no need to be a rocket scientist to figure out.
    Pasal DSAI tak payah cerita--tanya budak pun tahu ada conspiracy untuk bunuh karier politiknya. Sukma dan Munawar tidak pun buat laporan polis bahawa mereka telah di liwat--tetapi polis telah tangkap mereka dibawah ISA dan seksa mereka untuk menuduh DSAI liwat mereka. Azizan pula tidak diperiksa oleh doktor tetapi masih boleh dihukum oleh makhamah yang korup itu. Saiful pula telah diperiksa oleh doktor tetapi tidak ada kesan liwat--tetapi berani sumpah atas Al-Quran kerana duit. Ikut bos dia yang sumpah tak kenal Altantuya--tetapi baru baru ini telah tersebar di seanataro dunia berita Altantuya. Kalau beliau tidak terlibat kenapa ADCnya Musa Safri arah Azila dan Sirul jumpa Razak Baginda. Kalau makhamah impartial--kenapa tidak panggil Musa Safri untuk beri keterangan. Apa motif Azila dan Sirul bunuh Altantuya--kalau bukan wang. Dan siapa yang janji wang itu. Jadi apa nilainya bersumpah atas Al-Quran.Dalam kes Saiful--mereka kata ada bukti kukuh--tetapi tak berani bicara di hadapan Hakim Komathi--seorang hakim yang impartial--takut kalah. Tetapi konspirator mati mati mahu dengar kes tersebut di makhamah tinggi--supaya mereka boleh lantik seorang hakim yang korup seperti Augustine Paul. Kehakiman yang korup telah dibongkar dalam video Lingam. Jadi apa lagi hendak di kata. Pakai otak dan fikir secara rasional.
    Pasal kedudukan MB Nizar, mahkamah tinggi telah putuskan, hanya "a vote of no confidence in the DUN" boleh singkirkan beliau dari jawatannya--sultan pun tidak ada kuasa untuk singkirkan beliau--penyokong No1 Umno--Mahathir pun telah bersetuju dengan keputusan itu--jadi tak payah cakap banyak--kalau anak jantan bubarkan DUN dan adakan pilihan raya--baru tahu rakyat mahu kerajaan dipimpin oleh siapa--jangan cakap buang duit saja--tapi perompak perompak Umno/BN boleh curi duit rakyat dalam scandal terkini--PKFTZ--RM12 billion
    Anti Umno

    ReplyDelete
  22. ha ha ha ha ha ,,,,,,,,, PANEH memang PANEH,, POLITIK N9 pun PANEHHHHHHHHHH mengologak,,,,,,
    Berapa banyak dah sarang tebuan atau lobah di jolok,,, appah pun tak adoooo,,, MElayu asyik macam tu jeor lahhhh,,,, HIDUP DYMM YANTUAN BOSA N9.. elok lah tukar MB tu ha ha ha ha ha ,,,,

    ReplyDelete
  23. KELING NI KALAU DAH BOLEH PAKAI NECK-TIE (TALI LEHER), KERAS TALI LEHER TU LAGI DARI TULANG BELAKANG DIA. DI BERJALAN PUN DENGAN SUPPORT TALI LEHER BUKAN DENGAN TULANG BELAKANG DIA.

    KESABARAN ORANG MELAYU SEMAKIN HARI DICABAR.

    KELING INI KALAU BERKUMPULAN MEREKA BERANILAH TAPI KALAU SATU LAWAN SATU DI CABUT DULU......

    ReplyDelete
  24. salam sejahtera kpd semua kaum di Malaysia nie,terutama kpd PANEH MIANG..

    Kpd kawan2 dan bukan kawan2 dari kaum India di Malaysia nie, apa yg saudara semua hadapi skrg nie sama ada kesusahan, penghinaan dan etc, bukanlah disebabkan kesalahan "IBU MENGANDUNG" tetapi adalah "KESILAPAN/KESALAHAN DIRI SENDIRI" umpamanya di Malaysia ni, mana ada diskriminasi kaum... yg ada cuma pemimpin anda yg mementingkan diri sendiri..mereka semua(pemimpin india) nak jadi "TUAN TANAH" dulu..dan kemudian????...lu pikir laa sendiri...

    dari: jang anakpakngah amat (Jelobu)

    ReplyDelete
  25. lucut je kewarganegaraan dia..
    habis cerita..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  26. kalau dah jadi ancaman tu guna je kuasa polis dulu.. kalau dah jadi barah guna je kuasa tentera.. Sesama Islam macam Al-Maunah pun boleh guna kuasa tentera apatah lagi bukan Islam yang cuba menganggu gugat keharmonian negara..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  27. Entahlah......

    Persoalannya apakah tindakan yg blh diambil bg memuaskan hati semua pihak? krn byk sungguh hati dan perasaan yg perlu dipelihara. Alangkan sesama melayu pun dah susah. melayu skrng pun dah berpecah kpd 4, Melayu UMNO, Melayu PKR, Melayu PAS dan Melayu Lalang(yg xde pendirian).

    Tgklah fitnah yg dilontarkan oleh anon2 tertentu blh dikatakn semua pemimpin tertinggi negara disenaraikan sbg individu rasuah dan salah guna kuasa. Seolah2 sgt senang pemimpin itu nak keluarkan duit berjuta2 bukan singgit atau dua hinggit tp juta2. Ketua Polis dan anggota keselamatan turut difitnah sampai begitu hina sekali, walaupun mrk ini siang dan mlm bersengkang mata menjaga keamanan utk rakyat termasuk anon2 yg memfitnah mrk agar blh tidur lena diwaktu mlm.

    Gambarannya negara ini spt sgt tidak baik dan dibandingkan pula dgn negara jiran, seolah2 negara ini tidak sesuai bg dirinya dan utk itu dicadangkan agar anon yg tersebut bertukar warganegara, silalah berpindah ke negara yg sgt sesuai dgn diri anda. Sudah ramai yg membuktikan bhw ia dibenarkan utk bertukar warganegara jika ia mahu.

    Sabarlah wahai pemimpin2 negara, anggaplah semua ini dugaan dan ujian dr allah. sekiranya setiap yg dilakukan ikhlas krn allah i'allah akan ada balasannya. mmg sukar hendak memuaskan hati semua pihak alangkah lidah sendiri sukar utk dipuaskan inikan pula kehendak org lain. Jika dibuat sesuatu yg baik pasti menjadi salah kpd individu yg mencari kesalahan.

    Bersabarlah....

    ReplyDelete
  28. Salam tuan rumah.

    Hindraf ni ada geng kat bar councel,bijak putarbelitkan fakta2 dan undang2.

    Apa takut peguam dia banyak nak bela..

    Sumbat jea balik dalam penjara auta nya kuat.sapa kuat dia sokong uncle samy pun tak leh tahan.

    Tapi tak semua bangsa india menyokong mereka,kalau rasa tak tahan duduk malaysia carila negara lain..bangsa yang tak mengenang
    u r not welcome in Malaysia.

    Nyah kau....ko tak layak jadi warganegara malaysia.

    Rindukan Keharmonian kaum bukan pergaduhan antara kaum.

    Kepada Hindraf jangan jadi alat oleh PKR untuk mencapai cita2 peribadi pemimpin2 tertentu..

    elayu mungkin dilihat berpecah tapi akan bersatu pada pekara tertentu...sendiri mau ingatla tambi..

    ReplyDelete
  29. Please respect Islam as we respect others. Malaysia is an Islamic country. Period.

    ReplyDelete
  30. OrangIndia ni tak se dar diri ke datang merempat kat negara ni..dahlah minoriti, kita bagi lagi jadi wakil rakyat di tempat majoriti orang Melayu..Bangsa Melayu amat baik hati pasal budaya mereka menghormati orang lain tapi nampaknya macam orang lain nak pijak kepala bangsa Melayu pulak

    ReplyDelete
  31. Anti Hindraf Anti AnarchyMay 22, 2009 at 10:56 AM

    Get these Black Dalits OUT of Malaysia NOW!!!! They want war? Yeah, good, just spray them with bullets like what the Sri Lankan government is doing .....

    ReplyDelete
  32. Ini penghasut harus di tangkap masok kan isa ajar dia macam ane nak hormat bila di negeri orang sebeblum terlambat menjadi penyakit H1N1

    ReplyDelete
  33. Kata Tun V.T Sambathan

    “Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihanraya dengan majoriti yang tinggi selanjutnya mendapat kemerdekaan dua tahun kemudian. Dalam jangkamasa itu kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk kewarganegaraan. Persoalannya disini, apakah yang dilakukan oleh Orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? Jika kita lihat diserata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati Kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Dan lihat kepada saudara kita Kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Dan apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka perolehi disemua wilayah tersebut? Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum. Kaum India telah diusir keluar di ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Dan dalam pada itu apa yang sedang berlaku di Malaya?Disini kita mendapati pemimpin melayu berkata “Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka setiap peluang untuk menjadi warganegara”. Dan seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu), ribuan orang india, cina dan ceylon menjadi warganegara. “seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan dinegara ini. Dimanakah anda boleh jumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan santun dan tertib selain dari Bangsa Melayu. Dimanakah anda mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Dimanakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti disini. Tetapi saya amat gembira disini.”

    dlm Dewan rakyat 1 jun 1965

    ReplyDelete
  34. Cegah sebelum parah.....

    petikan akhbar utusan:
    Kerajaan Sri Lanka mengambil masa selama kurang lebih 25 tahun utk menamatkan perjuangan LTTE. Banyak wang rakyat dibazirkan untuk menghapuskan tentera Prabakharan dan perjuangan LTTE.

    tindakan diplomasi kerajaan sri lanka terhadap LTTE menjadikan LTTE 'besar kepala' sehingga mampu menubuhkan skuad tentera yg agak sophisikated dgn persenjataan yg agak canggih. Jika diawal2 penubuhan LTTE kerajaan sri lanka mengambil tindakan tegas terhadap prabakaran pasti wang tidak dibazirkan, tidak banyak nyawa akan melayang.

    adakah ini nak dibiarkan di malaysia? bertapa zalimmnya LTTE sehingga melakukan penghapusan etnik beragama islam semasa kekuasaan mereka. adakah ini bakal berlaku dimalaysia? ia blh terjadi! berilah sokongan kpd kafir-kafir harbi ini jika mahu ia terjadi dimalaysia.

    Innalillah......

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive