Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, October 29, 2013

Kehidupan seks terjejas...

Suatu hari Hasan nak beli gula di kedai rakyat 1Malaysia. Bertanyalah Hasan pada tokey kedai bernama Ah Jib...

Hasan: Ah Jib, ada gula tak? Kak Ros kau suh aku belikan sekampit.

Ah Jib: Ada sana tu hah! Ko amik sendirilah (sambil menunding ke arah tempat gula).

Hasan: Takde pun Ah Jib? Yang ada cuma garam dengan belacan je ni.

Ah Jib: Adalah..aku sendiri yang letak situ semalam (sambil mengambil bungkusan dari rak yang bertulis "Garam").

Hasan: Wey Ah Jib...aku nak gula, bukannya garam!

Ah Jib: Ni gula la ni...(sambil berbisik) aku sengaja tulis garam besar-besar supaya semut ingat dalam bungkusan ni garam. Ko taulah semut ni pantang jumpa gula. Dah amik gula ni cepat. Jangan cakap kuat-kuat, nanti kalau semut dengar kantoi pulak taktik aku ni.

Hasan: ?!?!?!?!?!?!?!

Ah Jib: Lagi satu, ko makan gula jangan banyak sangat San. Harga gula pun dah naik. Zaman sekarang ni makan gula banyak boleh jadi obes dan tak bagus untuk kehidupan seks.

Hasan terus pengsan...

Gambar sekadar hiasan.

5 comments:

  1. sorry tak faham. sindir najib dan hasan malek ke apa ni?

    ReplyDelete
  2. tak jib ingat kita bodoh mcm semut,tulis garam boleh tak kenal tu gula

    ReplyDelete
    Replies
    1. NI CERITER BODO JER LA BODO.. TAPI AKU SETUJU YANG SEMUT TAK BODO MACAM NKO

      Delete
  3. apa punya artikel la..buang masa aku ja baca..ingatkan apa tadi..

    ReplyDelete

Blog Archive