Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, October 31, 2013

Bodoh mu betingkek-tingkek!!

Pilihan raya kecil bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Sungai Limau 4 November ini mungkin menyaksikan peralihan undi masyarakat Cina kepada Barisan Nasional (BN).
   
Walaupun pengundi Cina hanya berjumlah 1,842 daripada keseluruhan 27,222 pengundi, tetapi ia amat penting dalam menentukan kemenangan calon BN Dr Ahmad Sohaimi Lazim di kawasan yang menjadi kubu kuat Pas dalam lima pilihan raya sejak 1995. (Kejap..kejap...1,842 pengundi cina je? Heh! Baca lagi...)

Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menegaskan segala bentuk peruntukan yang diberikan kerajaan Barisan Nasional (BN) bukanlah untuk membeli sokongan rakyat, khususnya menjelang PRK Dun Sungai Limau pada 4 November ini. (Opsss...kalau bukan beli undi atau sokongan, peruntukan tu untuk beli apa? Beli spenda stopa? Heh! Baca lagi...)

"Bukan beli undi, kebetulan ini masa pilihan raya kecil kita turun, jadi mudah untuk (rakyat) dapat bantuan," katanya pada pemberita selepas menghadiri jamuan tengah hari bersama masyarakat Cina di Sungai Limau Dalam dekat sini.

Menyentuh PRK Dun Sungai Limau, Muhyiddin berkata pemerhatian beliau sendiri dan maklum balas MCA serta Gerakan menunjukkan perubahan sikap masyarakat Cina di kawasan itu untuk lebih terbuka menerima BN.

"Kali ini adalah waktu terbaik untuk mengukur perubahan masyarakat Cina," katanya. (Eh..eh..orang cina dah berubah ke? Atau masa PRK je orang cina undi BN sebab nak pancing bantuan-bantuan seterusnya akan datang? Tapi bila tiba PRU..orang cina swing undi pada pembangkang. Masih tak serik-serik lagi ke walau BN dah kena kencing berkali-kali? Heh! Baca lagi...)

Pada majlis itu, Muhyiddin turut mengumumkan peruntukan RM2 juta bagi menambah baik tiga buah SJKC dan menubuhkan tabung pendidikan SJKC bagi Dun Sungai Limau.

Peruntukan itu, katanya, termasuk RM1 juta bagi SJKC Aik Min, RM750,000 bagi SJKC Yuk Meng dan RM50,000 bagi SJKC Pei Hwa, selain RM200,000 sebagai dana permulaan bagi tabung pendidikan SJKC itu. (Hahaha...Muhyiddin dah pedajal Mukhriz. Sebelum ni Mukhriz cakap tak akan layan sekolah cina sampai Ah Kok naik minyak. Tapi kini Muhyiddin sudah kasi tikam Mukhriz dari belakang. Muahahahaha!) 

Sekali lagi BN bazirkan RM2 juta hanya untuk 1,842 pengundi cina daripada keseluruhan 27,222 pengundi Sungai Limau. RM2 juta untuk nisbah hanya 6.8 peratus pengundi. Tahniah BN atas pembaziran ini. Menteri Kewangan merangkap PM yang suruh bagi bantuan kat sekolah cina tu ke? Sahlah bodoh BN betingkek-tingkek!!

Percayalah, selagi ada bulan dan bintang, kerajaan BN takkan hapuskan sekolah cina dan tamil. 

Sumber berita sini dan sinun.


Penipuan terunggul adalah apabila kita mampu menipu diri kita sendiri.

11 comments:

  1. Di sibu pernah janji macam ni kat sekolah cina....tapi sebenar nya tak dapat 1 sen pun sebab BN kalah...cina tersilap dengar.....janji MENANG DULU baru dapat....kalauuu kalah ???? habokkkk laaaa....!.....kerajaan tak sebodo yg di sangka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau macam tue kite kene bagi pas menang prk sg limau kalau tak nanti cine untung le kan?

      Delete
    2. anti-sotong-kominis-pengkhianatNovember 1, 2013 at 12:37 PM

      Kalau menang pun, jangan dibagi kat bangsa mata sepet ni. Suroh depa mintak kat godfather DAPpigs tu. Kalau nak bagi pun potong 90% dari jumlah asal. Balance tu bagi kat sekolah Islam, Melayu, India dan bumiputra. Barulah adil kan, semua dapat rasa.....

      Delete
  2. rm1.2 juta muhyiddin bagi 12 sekolah kebangsaan di sungai limau. tapi hanya 3 sekolah cina tapi dapat rm2juta. bagus betul tindakan muhyiddin pancing undi. melayu yang lebih 20k pengundi dapat 1.2 juta, cina yang seribu lebih je dapat 2 juta. memang betingkek bingainya. kalo bn menang sah2 la untung cina. baik bagi pas yang menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa anon 11:59 ahli PAS-pis-pus ni menyebok kat sini. Parti ko tu dah berkiblat ke SYIAH tau. SYIAH tu hukumnya HARAM, kapiaq besaq. Buat apa nak pi bagi kat ko orang tu undi. Ko tengok apa puak SYIAH buat pada ahli sunnah kat Syria tu....Puak SYIAH ni patutnya diPANCUNG saja.

      Delete
  3. Pemimpin melayu tak habis habis nak ambil hati si kapir yg kuat membelit. Bila kamu nak belajar ha! Tak serik serik lagi ke?

    ReplyDelete
  4. 1.2 juta utk 1 peruntukan. Juta2 lagi utk skim lain.

    ReplyDelete
  5. supaya cina tak dapat peruntukan tu biar saja PAS menang ...hidup PAS...sebodo2 PAS takde la sampai bagi jota2 kat kapir

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak bagi jota 2 kat kapir...tapi bagi peluang kapir hina islam sepuas puasnya adalah....
      mana maruah PAS????

      Delete
  6. Ini apa yang Azeez kata bila Astro Awani interview ;

    "Susu pekat tersebut adalah untuk kegunaan jentera pilihan raya kecil yang berkampung di Rumah Baling. Saya tidak tahu bagaimana ia boleh terlepas." jelas Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ketika dihubungi Astro AWANI.

    Susu pekat tersebut dikesan telah pun luput tarikhnya pada 26 Oktober yang lalu dan ianya dikatanya mengejutkan penerima berkenaan. Tambah Azeez lagi,

    "Sekiranya susu pekat tersebut telah pun luput tarikh, buangkan saja. Ia bukannya untuk dijual. Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi."


    Punya nak menegakkan benang yang basah Azeez bagi macam-macam alasan . Tak sakit hati ke ? Dia siap kata kalau susu tamat tempoh buang saja , soal nya pasal buang atau tidak , ni buat apa lu nak aniaya orang-orang kampung dengan tak periksa lebih dahulu tarikh luput ? Nak glamour pun berpada-pada lah ... nak tunjuk lu warak , bantu orang-orang miskin , dan macam-macam propa la, lu ingat orang tak tau ka dengna lakonan. Sudah-sudah lah Azeez , ramai yang sebenarnya makin meluat bila lu dapat jadi Pengerusi Tabung Haji tu ... lu jilat PM kuat, bukan orang tak tau..

    http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/10/azeez-rahim-walaupun-telah-luput-tarikh.html

    ReplyDelete
  7. Allahu Akbar! Melayu tolong jangan tipu Melayu. Cukup la Cina tipu Melayu. Itu memang perangai Cina. Jangan kita nak kasi apa-apa dengan dia lagi. Kasi saja kat Melayu. Pemimpin Melayu jangan pulak berperangai Cina lebih dari Cina. Apa parti pun, siapa menang sekali pun, orang Melayu wajib bersatu mempertahankan Islam. Siapa yang berbaik dengan orang kapir ni yang orang Melayu marah. Jadi, perintah baik-baik. Sentiasa fikirkan ugama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive