Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, October 22, 2013

Tok Sahak sayu? Heh!!


"Saya rasa sayu apabila mendapat tahu ada pihak menggunakan cara tertentu supaya tidak undi saya dalam pemilihan Ketua UMNO Bahagian Seremban." 

 "Transformasi boleh berlaku jika tidak ada soal pembelian. Sejak dulu lagi saya menentang politik wang dalam pemilihan." 

 "Melihat kepada barisan baharu selepas pemilihan peringkat bahagian, 16 daripada ahli jawatankuasa itu adalah pengikut saya." 

 "Ini jelas nampak ada unsur-unsur untuk mengenepikan saya supaya suara saya tidak lagi didengar." - Ishak Ismail.

9 comments:

  1. Kesian Sahak. Rehatlh. Ddk umah jago jando.

    ReplyDelete
  2. 25 tahun lamo tu hak. Bukan ado kemajuan pun yg ekau bawak 25 tahun kau jadi ketuo bahagian. Dah2 la. Bagi lak orang lain buek kojo. Ekau support tang belakang yolah.

    ReplyDelete
  3. Baik jago kain pelekat jo lh,xpun jual kek pasar mlm jo kain pelekat tu

    ReplyDelete
  4. goli hati den bilo dia kata dio terkodu...dia main duit sejak dia lawan hj.zain dulu lagi.......dah mulo cari alasan untuk mesyuarat semulolah tuu.....apo kato kalau pembangkang pelawa lompat...buleh ko..bukan tak pornah kianat umno.....



    ReplyDelete
  5. Warikh,
    Yg baru dilantik sepupu,yang kalah ado bau bacang,tak usahlah Bang Sahak sodih lagi,cukuplah tu.Bersyukur ALLAH telah kurniakan kesihatan yang baik dan bolih beramal lebih giat lagi.Ni tak lamo lai nak terimo menantu,tonangkan fikiran dan relax.Jaso abang yang lopeh kepada yang tau mengenang budi akan sentiasa disanjung dan diucapkan terimo kasih.Kito hidup macam roda dan anggaplah perkara yang berlaku sebagai takdir.Laksanakan tugas sebagai ADUN dengan penoh ikhlas dan jujur.Salam

    ReplyDelete
  6. kalau mcm tu bermakno tok sahak memang dh terlalu lamo jadi ketuo bahagian ..,kalau 16 org ahli jawatan kuasa tu org tok sahak sendiri tapi tok sahak kalah gak itu lah kalo tok sahak nk tau signal utk tok sahak borenti jadi ketua bahagian umno seremban !! ala tok x kanlah tak bule baca lagi signal mcm ni org lamo mcm tok sahak pun x tau ko ?? dek kerano lamo bonarlah tok sahak sampai org sendiri pun dh menyampah tgk muko tuo tok sahak yg x hensem tu ..tapi apo pun finally inilah pertamo kali tok sahak buat statement sodih kt dlm surat kabar krno tok sahak sobelum ni mano reti ckp elok2 maso bgi apa2 komen biasonyo siap dgn poyo n bongkak n itulah caro tok sahak bgi komen kalo ditanyo wartawan ..oleh kerano itu tok den pun nk tumpang sodih dgn cerito sodih tok sahak ni , tapi bukan sodih psl tok sahak kalah tpi psal tok sahak bgi alasan ado pihak main duit n pasal tu tok sahak kalah !!! sodih tok raso nk menitik air mato den baco statement tok kt dlm surat kabar tu ..sekali lagi air maro nk menitik kerano goli ketiak den tok oii !!! apa barang tok dulu sapo yg main duit ni kalo tak tok sahak sendiri la jugak n kalo tak tok ingat to bule ko jadi ketuo bahagian selamo 25 tahun !!!! dah la tok ini semuo org kato yg dato tu dh sampai kegarisan penamat la didlm arena politik tok sahak n trimo lah kenyataan yg tok sahak memang la setakat ketua bahagian n tak la ado chance nk jadi menteri bopsar ko atau pun jadi memteri dlm kabinet walaupun tok sahak punyo ucapan didlm mesyuarat umno yg lopeh jadi badut n buat lawak semaso berucap dpn presisden n tim presiden umno sambil simpan harapan agar harap2 dapek bodek salah sorang dari diorg golihati n suko kt tok n dapek la tok mencapai cito2 yg dh lamo simpan tapi tak ponah dapek sekali pun dapat terpilih jadi monteri ko or timbalan menteri ko !!! tapi tok tak perlu risau walau dlm umno tok tak ado apo jwatan now tapi tok sahak nampaknyo telah mencerahkan poluang tok untuk masuk dlm kelab ahli mesyauarat masjid n kelab ahli kubur kata mari....hehehehe tok sahak jgnla marah ok ...hehehehe

    ReplyDelete
  7. bagilah peluang kat orang lain pulak..tok sahak harus sedar ahli umno bahagian seremban inginkan perubahan..hj abu baru menang adun terus dapat kalahkan tok sahak...apa tanda nya ini tok sahak??

    ReplyDelete
  8. Tok Najib jangan pulak nak layan lagi to sahak ni....sejak dulu lagi dia guna nama tok najib...dahlah tu lupokan jelah dia tu....bukan masaalah kita macam kacang nak lupokan kulit..tapi.memang macam omak den cakap...HE DESERVE TO BE PUNISHED.

    ReplyDelete
  9. Siraturahim jgn di putuskn

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive