Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, October 18, 2013

VP & MT UMNO: Geng Najib VS Geng Mahathir


Siapa yang akan jadi pilihan perwakilan? Sama ada perwakilan akan mengekalkan status quo Najib dan sepupunya? Atau mengangkat calon baru bagi mewujudkan sistem checks and balances supaya UMNO tidak lari daripada perjuangan asal Melayu-nya.

Apa-apa pun pertarungan sebenar untuk jawatan Naib Presiden adalah antara Sembrong dan Kubang Pasu. Sama ada keduanya akan dapat tempat daripada 3 kerusi Naib Presiden, atau salah seorang akan 'terkorban'. 

Jika Mukhriz kalah, pasti Ketua Pemuda Progresif Liberal akan ketawa berdekah-dekah kerana rival-nya dalam UMNO bungkus dan sekaligus mencerahkan impian si Anak Omak untuk menjadi PM termuda Malaysia.

Adakah hampir 150 ribu perwakilan yang bakal mengundi VP dan MT nanti 'tidak buta' berbanding perwakilan sayap UMNO yang telah pun mengundi Sabtu lepas? Sama-sama kita tunggu...

7 comments:

  1. Perjuangan antara Mamak dengan Melayu Tulen. Dah sampai masa Mamak disingkirkan daripada semua jawatan UMNO Baru dan UMNO tukar nama kembali kepada UMNO asal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Racist sungguh la statement. Selalu tuduh dap racist tapi realitinya orang umno lebih racist. Ketua pemuda kata liberal tapi anak buah racist. Kontra sungguh.

      Delete
    2. Jubur awak ke yang bercakap tu..!

      Mana ada Melayu Tulen..? Zahid keturunan Jawa.., Hishamuddin keturunan Turkey.., manakala Shafie pula keturunan Bajau Laut.

      Lebih baik kita pilih jenis Mamak..! Sekurang-kurangnya kita dapat rasa roti canai, teh-tarik dan nasi kandar kat kedai mamak sambil enjoy tengok Astro. Betul tak..!?

      Tapi awas-awas sikit bab si KJ tu.., silap-silap haribulan dia adalah Trojan-horse belaan Illuminati/Zionist keluaran Universiti Oxfart.., iaitu sarang penjanaan boneka bagi puak Barat-keparat.

      Ada paham..!?

      Delete
    3. Anon 10:40 PM rasanya berasal dari spesis yang keluar dari mangkok jamban dan besar kemungkinan berpelajaran setakat tamat kindergarten.

      Delete
  2. sapa mamak ? KJ ke MM?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kj la mamak agaknya sebab hitam boh. Haha. MM pakistani tapi mak melayu.

      Delete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive