Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, January 29, 2014

Macam nak kena tipu je...

Muhyiddin Yassin dah sahkan BN akan bertanding menentang Anwar di PRK Kajang. Penduduk DUN Kajang kalau ikut statistik 2012;

Melayu/Bumiputera = 56K ++
Cina = 43K ++
India = 24K ++
Lain-lain = 5K ++

Selain SJKC Sungai Chua dan SJKC Yu Hua, ada  berapa lagi sekolah jenis Cina di DUN Kajang? Kolej New Era Kajang pun Cina punya kan? Peniaga-peniaga Cina tanpa lesen pun bersepah di Kajang, kan?

Berapa juta RM pula imbuhan yang akan dilambakkan oleh BN di sekolah-sekolah jenis Cina di Kajang dalam PRK kali ni? Kolej swasta Cina akan dijanjikan apa pula? Adakah premis peniaga Cina tanpa lesen di Kajang akan menerima nasib sama seperti premis Melayu yang sering dirobohkan? 

Adakah BN akan mengulangi kesilapan yang sama berkali-kali? Atau adakah BN akan jadi bijak sikit lepas ni?

Atau mungkin juga Najib akan buat iklan tunggang kuda sempena perayaan Tahun Baru Cina kali ini? Errr...soalan ni macam tak relevan pulak rasanya...hmmm!

Apapun PRK Kajang kali ni akan memaksa pengundi Cina berfikir 3 billion kali lebih serius akan kehendak mereka kerana kemenangan Anwar bakal melenyapkan suara Cina dalam DUN Selangor.

Tak dapat jadi PM, jadi MB pun jadilah kot fikir si BroABI ni. Cina Selangor dan Najib macam nak kena 'kencing' je?! Heh!

Iklan naik kuda sempena Tahun Kuda

5 comments:

  1. Biarlah anwar menang. At least cina kat selangor akan senyap. Kristian pun takkan berani bersuara. Duit rizab selangor 3billion tu pun akan selamat diuruskan. Atau mungkin sebaliknya yang berlaku. Wallahualam.

    ReplyDelete
  2. salah fakta tu. xkan penduduk kajang seramai tu.

    ReplyDelete
  3. Ni apa kes zahid sokong cadangan nuar plak ni? Zahid finally show his true colour. Memang sejak dulu dia proksi nuar dalam umno. Sesapa yg ingat isu kroni 1997 mesti tau sapa zahid yg sebenar. Orang skrg saja mudah terpedaya dengan zahid. Mudahnya najib kena main.

    ReplyDelete
  4. Melayu sama melayu Muhyiddin suruh gaduh tapi yang bertanding DUN kajang nanti kerusi kasi sama MCA. Politik bodoh UMNO....

    ReplyDelete
  5. PRK ni badut je yg tanding, betul punya kencingkan rakyat. Bior je la yg dah kena kencing tu kena lg.

    ReplyDelete

Blog Archive