Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, January 30, 2014

Anwar: ADUN Penjara Kajang

PETALING JAYA 28 Jan. - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dinamakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai calon, seandainya pilihan raya kecil diadakan untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang dikosongkan semalam oleh wakil rakyat PKR sendiri, Lee Chin Cheh.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika mengumumkan perkara itu berkata, pemilihan Anwar dibuat selepas dipersetujui Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang bermesyuarat pagi ini.

"Berikutan kekosongan kerusi DUN Kajang ekoran peletakan jawatan penyandangnya yang juga dari PKR, mesyuarat pimpinan pakatan rakyat memutuskan untuk meletakkan Datuk Seri Anwar sebagai calon yang akan mewakili pakatan rakyat," katanya dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR di sini.

Yang turut hadir Anwar, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Kerusi DUN Kajang dikosongkan oleh Chin Cheh dengan meletakkan jawatan semalam selepas memenangi kerusi itu pada pilihan raya umum Mei lepas dengan majoriti 6,824 undi dalam pertembungan enam penjuru dengan BN, Berjasa dan tiga calon bebas.

Mengulas penamaannya sebagai usaha PKR menggantikan Abdul Khalid daripada jawatan menteri besar, Anwar menyifatkan dakwaan itu hanya spekulasi semata-mata.

Ini kerana, katanya, keputusan meletakkan beliau untuk bertanding bagi kerusi DUN Kajang dipersetujui Pas dan PKR dalam memastikan kesinambungan dan lonjakan berterusan pembangunan negeri Selangor.

"Itu hanya spekulasi...setakat ini saya mahu Tan Sri Abdul Khalid meneruskan kerja-kerjanya seperti biasa," katanya.

Penasihat PKR itu juga menafikan pemilihannya sebagai langkah terdesak menghentikan kemelut politik serta perbalahan berhubung kedudukan Abdul Khalid sebagai menteri besar.

Anwar berkata, persetujuan itu juga tidak bermaksud menjadikan pengundi di Kajang sebagai mangsa kepada penyelesaian segera kemelut politik parti itu.

"Isu pengundi diperdaya tidak timbul, ini lebih kepada usaha parti untuk melonjakkan pembangunan negeri," katanya.

Menurutnya, PKR menghargai jasa dan sumbangan yang telah diberikan Chin Cheh sepanjang bergelar wakil rakyat.

Dalam pada itu, Salahuddin berkata, Pas akan memberi sepenuh sokongan kepada calon yang diketengahkan bagi memastikan kemenangan berpihak kepada pakatan rakyat.

Sementara itu, Azmin Ali yang sebelum ini disebut-sebut sebagai calon menteri besar yang baharu ketika ditemui selepas itu hanya memberi reaksi ringkas berhubung pemilihan Anwar sebagai calon.

"Keputusan dah dibuat...saya hanya akan buat kenyataan selepas mesyuarat dengan pimpinan PKR negeri ini," katanya. - BERNAMA

*********

Cakap-cakap di kalangan ahli ortodoks PkR-PAS ialah Anwar Ibrahim berhajat untuk menjadi ADUN Penjara di Kajang, bukannya ADUN Kajang...Apa ke jadahnya, Anwar Ibrahim ini:

1. Diterima oleh pengundi Kajang sebagai ADUN Kajang?

2. Disokong oleh pengundi Kajang dalam Parlimen Hulu Langat, yang sebahagian besarnya penjawat awam (melayu), ramai juga swasta...pengundi Cina dan Keling sekitar 50%, Melayu 50%?

3. Apakah dengan kemenangan Anwar membuktikan bahawa Freemason berwibawa dan bermaharajalela di Kajang...yang boleh menghalal Pusat Kajian Strategik DAP di New Era University College (ye ke)?

4. Apakah dengan kekalahan Anwar boleh membatalkan kuasa pengurusan eksekutif Khalid Gagap, secara objektif?

5. Apakah wujud pakatan bersama Kerajaan Campuran UMNO dan PAS kerana tidak bahagia dengan permainan Firaun dan Tharut Anwar Ibrahim?

6. Apakah DYMM Sultan Selangor boleh merestui kedudukan YAB Dato Menteri Besar baru, kiranya Khalid Gagap "tersungkur" di telapak kaus Anwar Ibrahim?

7. Apakah pengundi-pengundi Kajang, semakin lama semakin kufur nikmat dan Bangsat, sehingga terpaksa memangkah Anwar Ibrahim, yang sebenarnya Wakil Rakyat Dewan Undangan Negeri Penjara Malaysia di Kajang!

8. Apakah gerak kerja UMNO kali ini, Johan Aziz kelihatan masih tidur nenyak...Pemuda UMNO takut melalak secara lebih vocal dan konsisten...cakap saja perlukan calon MELAYU dari UMNO...tak perlu lapik-lapik...MCA bukan bekerja untuk BN, tapi numpang "percikan air liur basi" Presiden BN sahaja, sejak PRU 11 hingga PRU 13...

9. Batuk sahaja Presiden BN merangkap Presiden UMNO, kahak batuknya terpalit pada hidung belang MCA, MCA akur...jika MCA melawan..."kilatkan besi kursani"...kafir zimmi sudah mendominasi kafir harbi! 

2 comments:

  1. setuju, permainan licik anwar sama dgn zionis, apa yg tersurat ada kaitan dgn tersurat, freemason tegar! zionis guna lambang yg mempunyai maksud yg mendalam, nama kajang dan tempatnya dipilih disitulah terletak penjara yg terbesar dimsia, disitu jua ibu pejabat penjara msia , bukit wira. Inilah dinamakan gerak kajang, sahlah anwar ni zionis tulen.
    Perbicaraan kes rayuan saiful akan di dgr, bermcm maksud yg tersirat akan berlaku dlm proses ni, zionis kau anwar, ingat zionis ingatlah ariel sahron 'penyembelih beirut'. Nasib malang lah kita rakyat msia kerana tempat tumpahnya darah anwar ibrahim ni.

    ReplyDelete
  2. Orang melayu rasists.. Tulis orang india sudah.. Kenapa nak tulis keling? Keling2 ni la yang akan bantu disaat susah..

    ReplyDelete

Blog Archive