Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, January 7, 2014

Simbolik sebuah gambar



Mengalahkan Raja pulak nak berpayung bagai!! 

'Standard' Melayu di Penang hanya tukang pegang payung dan jadi bodyguard Mercedes...



Itu baru perintah negeri...kalau ditakdirkan perintah negara sok tah macamana lah lagaknya!!

13 comments:

  1. Syoknya dan bangga dapat pegang payung...hehehe

    ReplyDelete
  2. Oklah tu pegang payung utk cina. Sebelum 13 mei dulu susah nak tengok panorama macam ni.

    ReplyDelete
  3. Dah Melayu rela nak buat macam mana , mungkin satu ketika Najib akan pegangkan payung Guan Eng , dah tu dah memang keturunan pegang payung lantik jadi PM pon menyusahkan bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  4. Ini lah nasib Melayu,negara kaya tapi yg dapat kekayaan adalah org lain,tok nenek Melayu dulu-dulu tak mimpi yg satu hari nanti(sekarang) anak Melayu kena payungkan org Cina.Melayu mundur salahkan Umno,tapi yg peliknya org Cina boleh pulak kaya,walau pun di perentah oleh Umno juga selama ni subsidi utk mereka tak dapat seperti org Melayu dapat .Kalau begitu agak-agaknya dimana salahnya.Tentulah diri sendiri.

    ReplyDelete
  5. hAKIKAT PAS n PKR payung DAP ...nak buat macamana....tertelan walau pahit....

    ReplyDelete
  6. PAS...PKR...tiada lain..hanyalah MACAI DAPigss...

    ReplyDelete
  7. Barua-barua melayu di Pulau Pinang tak sedar diri lagi, nak buat macama mana lagi kena sula kot....

    ReplyDelete
  8. Singapork banyak view macam nie.

    ReplyDelete
  9. Org melayu tak sedar diri bagi undi kat pembangkang sebusuk busuk umno darah daging kita gak.dap naik kepala sebab melayu pi bagi dia org buat apa.apakah bagi pembangkang memimpin segalanya takkan naik.baru dpt satu negeri dah macam hampeh.pdnla muka org pinang.

    ReplyDelete
  10. Kesilapa pemimpin2 Melayu yg menjadi pemerintah yg tidak ssnsitif dgn perasaan orang Melayu dalam banyak perkaraadakalanya boleh dianggap sebagai kata "Kera di hutan disusui anak diriba diletakkan"

    ReplyDelete
  11. Dulu depa mai pakai seluak catok saja tumpang duduk dihujung-hujung kampung Melayu, tanam sayok .
    La ni depa jadi ghaja.

    ReplyDelete
  12. bangkaaaaaai !!!

    ReplyDelete
  13. Tunggu dan lihat apa akan jd sekiranya melayu tak sedar-sedar.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive