Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, January 7, 2014

Simbolik sebuah gambar



Mengalahkan Raja pulak nak berpayung bagai!! 

'Standard' Melayu di Penang hanya tukang pegang payung dan jadi bodyguard Mercedes...



Itu baru perintah negeri...kalau ditakdirkan perintah negara sok tah macamana lah lagaknya!!

13 comments:

  1. Syoknya dan bangga dapat pegang payung...hehehe

    ReplyDelete
  2. Oklah tu pegang payung utk cina. Sebelum 13 mei dulu susah nak tengok panorama macam ni.

    ReplyDelete
  3. Dah Melayu rela nak buat macam mana , mungkin satu ketika Najib akan pegangkan payung Guan Eng , dah tu dah memang keturunan pegang payung lantik jadi PM pon menyusahkan bangsa sendiri.

    ReplyDelete
  4. Ini lah nasib Melayu,negara kaya tapi yg dapat kekayaan adalah org lain,tok nenek Melayu dulu-dulu tak mimpi yg satu hari nanti(sekarang) anak Melayu kena payungkan org Cina.Melayu mundur salahkan Umno,tapi yg peliknya org Cina boleh pulak kaya,walau pun di perentah oleh Umno juga selama ni subsidi utk mereka tak dapat seperti org Melayu dapat .Kalau begitu agak-agaknya dimana salahnya.Tentulah diri sendiri.

    ReplyDelete
  5. hAKIKAT PAS n PKR payung DAP ...nak buat macamana....tertelan walau pahit....

    ReplyDelete
  6. PAS...PKR...tiada lain..hanyalah MACAI DAPigss...

    ReplyDelete
  7. Barua-barua melayu di Pulau Pinang tak sedar diri lagi, nak buat macama mana lagi kena sula kot....

    ReplyDelete
  8. Singapork banyak view macam nie.

    ReplyDelete
  9. Org melayu tak sedar diri bagi undi kat pembangkang sebusuk busuk umno darah daging kita gak.dap naik kepala sebab melayu pi bagi dia org buat apa.apakah bagi pembangkang memimpin segalanya takkan naik.baru dpt satu negeri dah macam hampeh.pdnla muka org pinang.

    ReplyDelete
  10. Kesilapa pemimpin2 Melayu yg menjadi pemerintah yg tidak ssnsitif dgn perasaan orang Melayu dalam banyak perkaraadakalanya boleh dianggap sebagai kata "Kera di hutan disusui anak diriba diletakkan"

    ReplyDelete
  11. Dulu depa mai pakai seluak catok saja tumpang duduk dihujung-hujung kampung Melayu, tanam sayok .
    La ni depa jadi ghaja.

    ReplyDelete
  12. bangkaaaaaai !!!

    ReplyDelete
  13. Tunggu dan lihat apa akan jd sekiranya melayu tak sedar-sedar.

    ReplyDelete

Blog Archive