Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, January 2, 2014

Memula Petronas..sekarang Felda..lepas ni apa?!

Apo ko namo eh Felda Global Venture ni?!

Kumpulan Pengurusan FGV yang baru nampak eh melambangkan Melayu yang bungko bonar dan goblok.

FGV dah buka periuk Melayu kepada Cina, tahniah!!!

Di mana pegangan 153 kepada FGV?!

FGV boleh berjaya sebagai Global Player dengan kekuatan anak Melayu kelas pertama. Kok dah todosak bonar, FGV kono offer kedudukan mereka kepada manusia seperti Dr. Azizan Osman, Pengerusi Richworks International. Berikan dio 'Upah Otak' RM2 juta sebulan untuk dio jadikan FGV RM2 billion sebulan.

Bukan ekau gadaikan kedudukan Melayu dalam FGV kepada Cina dan Cina. Adakah tokey Cina di Malaysia banyak bagi ruang dan peluang kepada Melayu masuk syarikat mereka selama ni?!

Apo makin lamo makin BAHALOL semuo dalam gomen ni???

********* 

FGV Lantik Pengurusan Baharu

KUALA LUMPUR, 31 Dis (Bernama) -- Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) melantik ketua pengurusan yang baharu, berkuat kuasa 1 Jan, 2014, dalam usaha mengukuhkan dan menyepadukan syarikat untuk mengharungi tahun akan datang dan melepasinya.

Dalam satu kenyataan Selasa, FGV berkata antara pelantikan baharu itu ialah Fairuz Ismail, Naib Presiden Eksekutif bagi Pengurusan Transformasi; Abdul Halim Ahmad, Naib Presiden Eksekutif, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Felda Global Ventures Plantation (M) Sdn Bhd (FGVPM) dan Ketua Kelompok Perladangan; dan Farisan Mokhtar, Naib Presiden Kanan Pembangunan Perniagaan bagi Kelompok Hiliran.

Yang lain termasuk Datuk Abd Halim Hamid, Naib Presiden Kanan dan Ketua Meja Asia Tenggara dan & Oceania FGV; Zakaria Arshad, Naib Presiden Kanan dan Pemangku Ketua Kelompok Hiliran; Denys Colin Munang, Naib Presiden dan CEO Kumpulan Pontian United Plantations Bhd; Soh Kim Yaw, Naib Presiden FGVPM; dan Daniel Lee V'nn Ckh'ng, Pemangku Naib Presiden dan Ketua Pegawai Maklumat FGV.

Presiden dan CEO Kumpulan FGV Mohd Emir Mavani Abdullah berkata kumpulan itu melakukan proses pencarian secara serius dengan matlamat meningkatkan kecekapan operasi dan menambah baik petunjuk prestasi utama dalaman.

"Ketika melangkah ke tahun baharu dan melepasinya, kami yakin mencapai matlamat jangka panjang dan untuk itu, kami perlu meningkatkan kumpulan bakat yang ada.

"Oleh itu, menerusi barisan baharu dalam pasukan pengurusan yang dicergaskan ini, kami yakin fokus ke atas peningkatan operasi, memperkukuh prestasi tinggi dan mengoptimumkan portfolio, akan dapat dicapai," katanya.

21 comments:

  1. banganggggggggg, post penting2 yg jaga maklumat kasik kat cinabeng DAP
    BODOH!

    ReplyDelete
  2. Bukti bahawa orang Melayu bodoh, dari PM sampai ke Pengerusi FELDA...bagus kalau biar cina jd PM...sebab Melayu bodoh.

    Apa ada ka company cina bagi ruang kepada orang Melayu? mustahil...

    ReplyDelete
  3. Hadoiii... makin banyak bona pemimpin melayu yg otak ponuh dongan taik... sekali dah buko jalan tok puak parasit neh... sat lagi ramaila anak melayu dlm Felda akan tersingkir.... apola Iso samad neh... napela sekor2 melayu yg dlm pentadbiran masing2 pontingkn poghut dari maso dopan generasi sendri.... semogo di beri balasan yg setimpal pado yg mngkhianati anak bangso...

    ReplyDelete
  4. Cino bukak niago, melayu takat kuli yo. Pangkek kek ateh yang ponting-ponting, sumo cino pogang. Tang pengurus personnel, baghu bagi kek melayu tapi besyarat. Nak ambik pokojo pro, ateh luluihkan dulu. Takat kuli, takat keghani, buleh, tapi bukan akaun.

    Sampai sekgaghang ada co. cino, 100% pokojo cino. Kuli batak kek bawah india atau pendatang...

    Jadi tang FGV ni, anak melayu pro akan tolan air lior yo nampak ae... belaja ponek. Hutang dah kliling pinggang. Gaji takat 2000 yo... kesian melayu... jika tak di pocah ghuyung, mano dapek sagu ae yo ?

    Dah ghamai yang kek ateh memudaghatkan bangso sendighi... akaun bejuta zakat tak toboghi... tolan lah api .....

    ReplyDelete
  5. zaman era najib, bangsa cina semakin "berjaya"...tahniah2...

    ReplyDelete
  6. Apa nak buat Najib yang bagi arahan mau tak mau kena ikut lah...

    ReplyDelete
  7. Goblok!!!! NAJIB TIDUR !

    ReplyDelete
  8. Masaalah ni tak selosai selagi Najib dok kek atas tu , balik pekir camno UMNO biarkan Najib bueak sesuko hati dio .

    Sibuta melantik si tempang (Celik) jadi ketua.

    ReplyDelete
  9. Memang betul Dr M cakap. Melayu mudah lupa. Melayu memang betul-betul mudah lupa.

    Aku rasa bangsa Melayu ni memang suka dan rasa seronok dijajah oleh bangsa lain.

    ReplyDelete
  10. Aku tau FGV pernah interview beberapa professional Melayu utk jawatan2 tersebut. Tapi katanya interviewer (beberapa senior Mgmt Melayu dan Consultant dari BCG) pandang rendah kat Melayu. Lebih banyak berlagak dgn kedudukan FGV selepas IPO. Melayu ni yang hancurkan institusi Melayu. - Anak Felda.

    ReplyDelete
  11. I agree Anon 3:49pm - Anak Felda. Can't blame much the PM, nor the Chairman, the politicians who are busy to please the rakyat. In this matter FGV is pretty much in control by the its Senior Mgmt. Strong influence by the chief strategist and yes the Con-sultan-t too. Go figure out who is in power in FGV grp, dear Chairman. And, yes, Mr Najib, you too must pay enough attention to the well being of this institution.

    ReplyDelete
  12. bertahun2 felda & petronas hidup tanpa cina..elok aje..

    Aku bet lepas masuk cina mmg rugi punya..lepastu untung balik lepas Chen Man Hin take over

    ReplyDelete
  13. lepas ni bagi pulak Tabung haji kat mereka tu.

    ReplyDelete
  14. boleh bising kat sini jeee. Tak dipedulikannya pun,

    ReplyDelete
  15. Ese bulih agak punco ea... Sapo laie kalau bukan si pengkerusi pendek tu lah. Memang dari dulu dio bekawan kotat dongan Cino sampai kapei laknat ni dapek tapak tanah seluas-luas ea ket Nilai dan Mantin termasuk jirat paling bosar di dunio.

    Oghang Melayu berpuloh tahun masuk rancangan, nyombah pokok gotah, pokok kelapo bali siang malam...alih-alih tampuk kuaso ket FGV dikekah ea ket Cino. Tak bingai namo ea? Humban an pengkerusi pendek tu, komehkan balik, lotak oghang Melayu, takkanlah anak-anak mudo Melayu ni bangang bonar. Ingat sikit, oghang Cino bukannyo ngundi BN.

    ReplyDelete
  16. Kau org bagang sokong ahjibgor...dia mana biasa susah...

    ReplyDelete
  17. Kalau tak bodoh ..bukan Melayu namanya..

    ReplyDelete
  18. Pengerusi FGVlah yang menjahanamkan negeri sembilan dengan mengurniakan harta karun NS kepada belacinya yang semuanya hancur berkecai samaada bankrap atau mati..Jadi tak hairanlah apa yang berlaku diFGV kerana dia tu tau ngampu saja kepala hotak tak ada .Mana ada pendiriannya yang semuanya diputuskan olih belaci2nya dan dia ni sokong saja...Tak ada apo nak dimogahkan chairman FGV kerana dia buat keputusan semuonya faktor politik yang dia solamat yang lain tu mampuskau lah...Orang luar nampak hebat tapi semuanya bukan rugikan melayu tetapi negara sekali sekarang dio akan merobek aset negaro pulak jadi jangan terperanjat apa2 belaku.CEO FGV tah lanun mano diambilnya adolah satu bukti tindakan kearah untuk jahanamkan .Dio ni cakap pandai tapi kosong .Dio ni lupo dio naik kerano molayu tapi bila dah naik dio nak bunuh balik melayu kan bangang namonyo.Cakap orang putih tunggang langgang jadi macam mana nak adakan dua hala perbincangan dengan CEO ni molainkan ngangguk sajolah.Den satu sen tak percayo CEO FGV ontah makluk dari mano yang didongar ijazah dio tu ditipu jadi 100 kali elok diploma dari Politeknik Port Dickson ...bandingkan ijazah lanun arab tu...

    ReplyDelete
  19. |


    |


    |


    Brader Cicit Kamat



    Salam 1 Malaysia




    Terlebih dulu saya mohon laluan special untuk

    terbitkan ulasan saya atas falsafah sampah

    Mat mat melayu yang bersikap buruk pada kaum melayu

    sejagat dengan menyebelahi musuh Islam dan bersekongkol

    mengutuk melayu /islam macamlah mereka mat intelek melayu

    dan melayu sebagai kaum pariah!



    Saya sedih melihat mat mat melayu memperlekeh

    usaha kita menegakkan agama Islam dan memohon

    kemaafan atas konon kononnya kesilapan melayu dan dasar yang kita

    pertahankan pasal agama khususnya tentang isu

    penggunaan kalimah Allah olih katolik laknatullah.



    Di dalam hal ini saya ada buat teguran atas sikap

    minta maaf dek si Mat Pantat Din Merikan yang

    perlekehkan usaha melayu untuk tegakkan tauhid

    Islam .. Saya rasa dia tidak akan ada sikap

    anak jantan untuk terbitkan ulasan saya.


    lihatlah tulisan jijiknya si Mat Pantat Din

    yang ingin bersimpati dengan katolik laknatullah!









    http://dinmerican.wordpress.com/2014/01/02/

    moving-away-from-the-consociational-model-in-malaysia/



    I have commented as follows but I suspect Din would

    be embarrassed to admit that he is one of the

    Mat Pantats [aka arseholes] who look down on fellow

    melayus and Islam. I would be v grateful if you would

    publish my comment on his comment to show that 'áll is

    not lost' on the Melayu Cause!





    My Comment were as follows....




    Dato Din and geng Melayu 'íntelek'


    Salam 1 malaysia




    If melayus or matters on Islam are criticised

    by kohlings or Chingkies [as they are referred

    to by my English acquiantances in the uk] , we

    can expect simpleton melayu apologists like your

    self, Thomas Zaid Ibrahim, PKR honchos like Andrew Azmin,

    Lawrence Bari

    to support the criticisms on the melayus and Islam

    with no sound legal reasoning .




    And when the then President of the Bar, Ambiga chose

    to condemn the government on corruption during

    Bersih' she conveniently overlook to comment

    on a 'star'member of the Bar, one Pund*k Lingham whose

    antics in making the Judiciary a laughing stock is

    as clear as an elephant in the house!



    So while cheering for the anti- melayus and

    anti Islam and sharing your feeling of shame

    on the inadequacies of the melayus, you too

    conveniently did not see or recognise the big

    elephant in the house...



    The Melayus are generally not articulate and

    worse still , have a poor command of English.

    Their causes are not helped by Mat Pantats [arseholes]

    apologists who freely comment against the causes

    of their fellow Melayus!


    |

    |



    |

    ReplyDelete
  20. kpf pun samo yo bodoh eh poie jual felda holdings kek fgv buek apo,,,kok dah elok felda holdings tu jadi cash cow kpf poie jua kan,,,memang bangang la ahli lombagi pengarahsamo powakilan eh..lopeh ni kito kek felda takdo laie la meraso bonus 14 - 16 percent

    ReplyDelete
  21. pru14 kite make taik cino weh.. hat tu sede

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive