Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, October 11, 2010

Berani MENGAKU ASAL - Tanah Melayu

Mako jiko Cina dan Keling, berani dan yakin mengakui batang tubuhnya, bukan PENDATANG, bukan DIKUTIP DIKUMPUL datang ke Bumi Melayu. Pastikan anda keturunan Cina dan Keling:

1. Boleh berbahasa Melayu dengan baik. Bukan canggung dan serupa semalam baru tahu apa maknanya Bahasa Melayu ialah Bahasa Kebangsaan, rujuk Perkara 152.

2. Boleh terima dan mengesah penerimaan Perkara 153. Apa makna hak istimewa Melayu/Bumiputera dan makna kepentingan-kepentingan kaum-kaum lain.

3. Jangan sibuk soal 30% ekuiti Melayu atau 30% hak Bumiputera dalam ekonomi Negara, sedangkan dalam 30% pun Cina dan Keling belasah jugak. 70% plus...plus...

4. Perkara 3, Cina dan Keling jangan pertikai.

5. Perkara 32, Cina dan Keling jangan pertikai.

6. Sumpah Raja-raja Melayu tentang hak Melayu, Kuasa Institusi Raja Melayu juga jangan pertikai.

7. Hak-hak Suruhanjaya yang digazet oleh Perlembagaan, juga kelebihan Melayu ke atasnya juga jangan pertikai.

8. Chua Soi Lek, ajarlah semua pengikut dan ahli MCA, tahu apa ertinya Melayu, bahasa Melayu, budaya Melayu dan Agama Islam.

9. Semua Kampung Baru di Malaysia, khasnya di Cameron Highlands, kawasan dalam Negeri Perak dan Selangor, yang banyak dapat keuntungan atas kekayaan semasa, jangan mula tunjuk LAGAK dan TEMBELANG. Kita tahu "ideologi Komunis" masih belum bernesan dan berkubur. Hanya senapang pengganas komunis ajo yang dikubur, itu pun yang gahai. Yang masih cantik dan berminyak, masih banyak lagi.

Jadi andai kalian Cina dan Keling, berani mengaku asal kau pun dari Bumi Melayu, bukan pendatang, bukan atas tiket Jus Soli, maka, buktikan pada Pak Sedaro. Ado menteri Cino pun, tak fasih bahasa Melayu. Baik bonar, tiap tahun nak bori pingat, gelaran...

Hari ini, Najib terperangkap dan terpaksa kobar untuk sodap telingo. Namun, telinga anak Melayu masih terbayang "parang panjang" yang datang mengetuk pintu rumah Cina maso 13 Mei 1969. Pak Sedaro raso "geng Selendang Merah" yang masih hidup,sodang gali semulo barang-barang mereka.

7 comments:

  1. hIDUP mELAYU.mALAYSIA ADALAH TANAH MELAYU,NEGERI MELAYU NUSANTARA..PENDUDUK ASAL MELAYU.sIAPA MAHU JADI WARGANEGARA MESTI MENGAKU HAK MELAYU,ADAT MELAYU ,RAJA MELAYU DAN MELAYU ADALAH PENDUDUK ASAL TANAH MELAYU DAN JANGAN PERTIKAIKAN MELAYU..MALAYSIA.
    HIDUPKAN SEMULA SEMANGAT MELAYU MELALUI SELENDANG MERAH.

    ReplyDelete
  2. DS Najib,

    Dengar itu baik-baik. Ramai orang MELAYU dah marah.
    Terpulang samada nak ambil perhatian atau tidak.

    Kaum Cina dan India dulunya adalah Pendatang .Dan anak-anak mereka sekarang juga adalah anak cucu "PENDATANG" dan bukan anak bumi "TANAH MELAYU" yang dikenali MALAYSIA sekarang.

    CINA dan INDIA kekal sebagai PENDATANG .Itu lah tafsirannya YAB Najib.

    Suruh "Think Thank" YAB buat kajian tentang tafsiran diatas.

    ReplyDelete
  3. Dengar sini orang-orang Melayu semua !.

    Dari tarikh peistiharan ini ,kaum Melayu adalah PENDATANG ,maka dengan itu mereka tidak mengklasifiksikan mereka sabagai bumiputra.
    Kaum cina dan india telah berada ditanah Melayu melebihi lima genarasi dan kesetiaan adalah termaktop.
    Pendekatan mendahulukan mereka adalah langkah menghormati kedudokan mereka demi populiriti kepimpinan yang tidak harus dipertikaikan bagi kesinambongan wacana negara.


    1sekolah>1bahasa>1Malaysia

    ReplyDelete
  4. Kalo tak boleh panggil PENDATANG,
    Boleh tak pakai sama erti,

    PENGMAI?

    lUKITALOK

    ReplyDelete
  5. Kenapa Kaum tu sudah kaduk naik junjung... Pun salah kita gak.. kita yang berpecah belah.. Patutnya kita majoriti.. kita berhak nak tentukan sape pemimpin.. tp akhirnya minoriti plak yang menjadi penentu kemenangan dalam satu2 PRU...
    Ada plak yang bangang mnyokong membabi buta.. Kononya nak perjuangkan Islam.. tapi apa jadi pada selangor.. Sorang kata Haram jual Arak.. rampas... yang sorang lagi kata Takpa... akhirnya sebab mereka ni ramai kenalah ikut kata mereka ni.. Yang dok kata memperjuangkan islam ni.. bukannya berjuang untuk Islam.. tapi untuk dapatkan kuasa... kuasa yang tak pasti...
    parti pun dah kata.. walaupun mereka berjuang utk islam.. tapi mereka boleh mencalonkan calon bukan Islam dgn syarat mesti berakhlak baik.. contoh samseng globalakrisnan,Lim Kit Sial, Gua Eng, Ronnie liu.. tian chua...
    Pastu boleh plak kata.. PAS tak pernah pun berjuang untuk mewujudkan agama ISlam... Akhirnya.. sapa yang digunakan.. Orang Melayu ISlam dalm PAS lah

    ReplyDelete
  6. Pakatan Rakyat hanya ada jentera orang ISlam PAS sahaja jika mengundi.. Dan mmg takder yang boleh diharapkan melainkan jentera Parti PAS...

    Masalahnya.. kita yang buat kerja... kenapa plak diorang yang lebih berkuasa.... Kenapa Melayu dalam Pakatan Rakyat ni diam kan aje... Kenapa suara pemimpin kita diorang taknak dengar... aku dah mula jemu macam ni....

    Ini dah lari dari perjuangan ni.,..

    ReplyDelete
  7. Pak Sedaro suruh Soi Lek ajar cina MCA? Pengabih boreh ja. Soi Lek tu yg kena diajar dulu. CSL ngan LKS ngan LGE ngan Ngeh dan yg sewaktu dengannya sama saja perangai. RACIST tahap gaban!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive