Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Friday, October 29, 2010

KPT yang leweh

Apo nak jadi dengan anak-anak Malaysia yang "hulu-hala" di IPTA? Yang makin tidak endah soal kenegaraan? Apokah cukup didodah ilmu kenegaraan semaso Minggu Orientasi sekitar 2 jam - 3 jam?

Apokah tidak diteliti oleh Khalid Nordin dan Saifuddin Abdullah, dua orang Anggota Pentadbiran yang beramanah dan diberi amanah oleh Rakyat? Apokah mereka sedar atau sedang disedar daripada tidur yang nenyak tentang anak-anak Malaysia sudah tidak peduli akan Perlembagaan Persekutuan 1957? Tidak kenal makna Sejarah Melayu dan Sejarah Tanah Melayu?

WAJIBKAN semua mahasiswa peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Doktor Falsafah mengikuti program asas kenegaraan selama 4 hari dengan Agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri. WAJIBKAN semua pensyarah-pensyarah muda, pensyarah yang baru pulang daripada program Sarjana dan Doktor Falsafah untuk ikuti proses pemandirian kenegaraan. WAJIBKAN semua kakitangan Universiti Awam untuk ikuti program kenegaraan.

Pusat ilmu akademia zaman kini ialah Universiti. Apokah Menteri dan Timbalan Menteri masih sibuk menjalankan acara perasmian dan ucapan-ucapan serta berfacebook? Apokah mereka masih khayal dengan kedudukan politik di kawasan Parlimen memasing, sehingga "bisnes sebenar" mereka dialpakan, di sub-kontrak kepada KSU dan TKSU atau KP Jabatan Pengajian Tinggi Awam dan KP Jabatan Pengajian Tinggi Swasta?

2 tahun lagi, 500 ribu anak Malaysia akan memenuhi pesta kerjaya di Malaysia dan rantau Asia. Mereka ini secara relatifnya 60% anak Melayu, yang didefinisi oleh Perlembagaan. Apokah mereka akan ikut mewarisi telatah korup Anwar Ibrahim? Nik Aziz? Mohd Sabu? Lim Kit Siang? Karpal Singh? dan manusia-manusia lain yang bertopeng kedudukan istimewa P.153, tapi masih goblok dan memPARIAkan kelompok masing-masing.

Apokah 2 tahun lagi, mahasiswa di semester akhir di IPTA akan memakai topeng muka sebagai penyamaran ANAK MALAYSIA MERDEKA!? Apokah 2 tahun mendatang, mahasiswa yang bakal pulang ke tanahair, hanya akan "melukut di tepi gantang" dan "menangis tanpa lagu dan irama"...

Bertindak segera Khaled Nordin dan Saifuddin Abdullah. Tak usah heboh dek berucap ajo. Punya ramai Profesor-profesor tuo, yang makin kau orang berduo lupokan! Maka, akan ramailah anak-anak Malaysia di ANAK TIRI...kan.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive