Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, October 24, 2010

Akhirnya PRESIDEN bijaksana

Pak Sedaro merakam syabas dan tahniah kepada para pegawai, penasihat dan pembantu khas kepada Presiden UMNO kerana cepat-cepat awas dalam beberapa segmen ucapan dasar Presiden. Semalam, banyak perkara telah diperkemas rapi selaras dengan tuntutan keperluan dan kehendak serta keinginan masa depan ummah, khususnya anak-anak Melayu, Orang Asli dan Pribumi Sarawak dan Sabah.

Eloklah, jika ramai perwakilan UMNO terus mengkaji dan menganalisa wacana-wacana blog ini, kerana anda ialah ahli PEKEMBAR yang bistari.

Pak Sedaro merakam syabas dan tahniah kepada Timbalan Presiden UMNO kerana seiring, sederap kaki, sedegup jantung dan senada urusan urat nadi dengan Presiden UMNO. Hari ini, Nakhoda UMNO memiliki bai'ah dan taat setia XO yang bijaksana, seorang anak ulama' Johor.

Berbahagialah roh-roh arwah Abdul Razak Hussein dan Mohd Yassin, kerana pewaris mereka sedang mengepalai Bumi Melayu dalam dacing penuh ragam dan kerenah.

Maka, tentukanlah Anwar Al-Juburi ke gerigi besi selamanya, dan Partai Ajaran Sesat mengaku untuk taubat dan memuhasabah kedudukan mereka dalam alam siasah Melayu di bumi Malaysia ini.

6 comments:

  1. kejap kata bodoh...lepas tu gostan bijaksana...lu ni apahaaaallll

    ReplyDelete
  2. hanya yg menggunakan otak sahaja yang paham...yang tidak seperti ano 3:43 spt yg di atas,otak eh kat mencirit samo macam Al-Jubr:)hahahaha...tak tau mentafsir...bodoh piang.

    ReplyDelete
  3. Takdo pendirian punya cicit komut sekali kono hentam dgn perwakilan UMPUNO terus ekau kocut tolo terus puji PM, pueek tutup ajo PM ni. Jgn takut perwakilan sarkis dah balik rumah, tiada lagi lawak bodo golak bingai. yg tahunya pemegang saham org Melayu kat BSKL merusut dari ke 2 B berkat selalu bersidang.

    ReplyDelete
  4. Presiden mmg bijaksana merasmikan busana Muslim dgn kalimah Muhammad terbalik ikut bini. Kato ulamak fathul bari, penaung tak salah cuma salahnya penganjur. Jika gitu dlm isu apco dulu, "Den tak salah APCO jadi penganjur mempopularkan Msia". "Juga den tak salahkan penaungnya". Poning Fathul Bari ulamak muda dibuatnya cakap politik.

    ReplyDelete
  5. bodoh yg amat puak pembangkang atas nih...itula keje pembangkang...memfitnah ajerk kejenya...yg asli mcm peliwat saiful tuh tak lak diamik pot...yerla,nak wat camne?tetepek kat muko sendiri...

    ReplyDelete
  6. Memang pendukung PAS @ PKR @ DAP dan yang sampai mampus bebulu dengan UMNO akan kobarkan, bahawa UMNO tak baik. Jiko diterbalik, sobonar ehh, BARUA DAN BAGHLAL PAS & PKR & DAP makin kecut telor, kerana kemaluannya disumbat ke mulut, sudah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive