Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, October 27, 2010

Rahsia DAP...


1. DAP tahu bahawa Anwar bakal disabitkan bersalah dalam kes terbarunya.

2. Namun DAP turut menyedari bahawa Anwar juga berpotensi menjadi Perdana Menteri.

3. Maka apakah cara yang boleh dilakukan bagi mengawal manusia bernama Bro Anwar Bin Ibrahim, seandainya takdir Allah untuk memberi pengajaran kepada umat Melayu di Malaysia ialah dengan mengangkat Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia?

4. Strategi yang diguna pakai DAP mudah saja iaitu 'meletakkan' Karpal Singh sebagai Ketua Barisan Pembelaan dalam kes liwat Bro Anwar Bin Ibrahim.

5. Dengan berbuat demikian, maka DAP akan memperolehi segala maklumat berkaitan perangai luar tabii Anwar selama ini.

6. Harus diingat bahawa DAP adalah sekutu PAP yang memerintah Singapura, dan kerajaan Singapura sudah mengetahui akan tabiat Anwar ini sejak 1988, dan surat LKY kepada TDM pada 1998, yakni selepas pemecatan Anwar, adalah bukti bahawa Singapura sememangnya berniat menggunakan maklumat yang mereka ada bagi menekan Anwar seandainya beliau naik sebagai PM Malaysia ketika itu.

7. Cuba kita bayangkan senario berikut:-

- Karpal Singh bersungguh menangguhkan kes Anwar, sekurang-kurangnya sehingga PRU-13 kerana yakin Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri.

- Tetapi sebelum sempat Anwar mengangkat sumpah sebagai PM, dia tiba-tiba disabitkan bersalah oleh Mahkamah, maka sudah tentu dia akan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen dan sekaligus tidak lagi layak dilantik sebagai Perdana Menteri.

- Justeru next in line ketika itu sudah tentulah DAP kerana berdasarkan situasi semasa, DAP memiliki lebih kerusi parlimen berbanding PKR/PAS, dan tidak mustahil DAP akan mendapat lebih kerusi lagi berbanding rakan sekomplot pakatan di PRU-13.

- Dan tidak menjadi masalah untuk DAP memperolehi mandat daripada rakan se'pendatang'nya iaitu MCA, Gerakan etc. bagi menyokong usul perlantikan Perdana Menteri daripada kalangan mereka. Tambahan pula, Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan secara jelas menyatakan sesiapa saja boleh dilantik sebagai Perdana Menteri selagi mereka mendapat sokongan majoriti di Dewan Rakyat. Maka, tidak mustahil dikalangan ahli DAP boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia.

8. Cuma mungkin yang merisaukan DAP adalah tindakan yang bakal diambil oleh PAS andai senario di atas benar-benar terjadi. Tetapi DAP masih boleh bernafas lega selagi Pok Nik dan geng erdogan dalam PAS sentiasa menyokong mereka secara membabi buta.

9. Sama ada akan wujud kerajaan Perpaduan antara UMNO & PAS ketika itu, ia masih dalam kesamaran.

10. Yang kami tahu, akhir-akhir ini berlaku beberapa siri pertemuan sulit antara pihak tertinggi kepimpinan UMNO & PAS yang tidak dihebahkan kepada umum.

11. Apa yang bakal berlaku di PRU-13 adalah sesuatu yang menarik untuk dianalisa.

12. Kempen PAS hari ini adalah "Pas For All", but at the end, "DAP will take it all".

13. Adakah Melayu sudah benar-benar bersedia?

19 comments:

  1. Ini satu lagi Melayu yang ingin memperbodohkan Melayu.

    ReplyDelete
  2. PAP, DAP Zero RASUAH
    PM hanya boleh distiharkan oleh Yang DiPertuan Agung. Kuasa Mutlak.

    ReplyDelete
  3. dah baca perlembagaanOctober 27, 2010 at 1:06 PM

    anon 12.53 rasanya tdk faham perlembagaan. betul kata penulis ni. sesiapa pun boleh jadi pm andai dapat sokongan majoriti di dewan rakyat. jika itu berlaku agong pun tak boleh buat apa2.

    ReplyDelete
  4. anon ni x brapa cerdik...

    yerp btol sesiapa boleh dilantik jd perdana menteri....tp silap klu ckp agong xleh wat apa2...jika ramai melayu membantah...dan saya pasti akan membantah.....agong boleh guna ultimate kuasa yg masih ada pd baginda iaitu mengistiharkn darurat....syrat utk istihar darurat apabila baginda rasa memerlukan pengistiharan dibuat tanpa perlu persetujuan mana-mana pihat...kne ingt...

    tp masa tuh negara mesti hampr hancur seperti 13mei

    ReplyDelete
  5. kumpulan generasi baruOctober 27, 2010 at 1:30 PM

    sanggup ke kita hadapi kembali darurat dan sanggup ke kita harung kembali 13 mei?

    ReplyDelete
  6. MCA cakap kalau PR memerintah, PAS pulak pegang kuasa..seterusnya mengenakan huku hudud..potong tangan Cina..

    Mcm mana pulak di Perak, Sultan yang ada kuasa memilih MB?

    ReplyDelete
  7. Undang-undang tubuh negeri dan perlembagaan berbeza. Kes Perak berbeza.

    ReplyDelete
  8. Senjata Umno/Bn nak menakutkan Melayu supaya terus berkuasa.

    PR memerintah, DAP ambil alih, melayu hilang kuasa.13 mei berulang.

    Bagi bukan melayu
    PR memerintah, PAS ambil alih, Cina, India akan terseksa akibat hukum hudud.

    Rakyat Malaysia dah cerdik cuma Pemimpin Malaysia yang tak cerdik

    Kelakar Seram..

    ReplyDelete
  9. Undang-undang buatan manusia boleh berubah-ubah mengikut selera pemimpin

    ReplyDelete
  10. Apa yg dikatakan penulis ni tidak mustahil berlaku. Rakyat perlu diberi amaran awal akan kemungkinan yg bakal mereka hadapi dan perlu bersedia dari pelbagai sudut. Kita hanya tahu apa yang kita buat, tetapi kita tak akan tahu apa rancangan pihak lain. Apakah UMNO & PAS benar2 tahu dan sedar akan rancangan sebenar parti seperti DAP, MCA & Gerakan di belakang mereka. Cuma Melayu dlm PKR saja yang masih bodoh sombong lagaknya seolah mereka mampu mengawal segalanya sepertimana segelintir pemimpin dalam UMNO. Maklumlah PKR adalah parti serpihan UMNO. Lagak sudah tentu lebih kurang perilaku induknya.

    Paling utama kita tidak tahu apa rancangan Singapore dan orang luar terutama mereka yang benci terhadap Islam. Sementelah Malaysia adalah negara Islam kedua termaju selepas Arab Saudi, sudah tentu ada pihak yang akan gembira andai Malaysia ini dibawah telunjuk mereka sepertimana Arab Saudi. Jika Malaysia huru hara, orang luar akan ada alasan utk campur tangan di negara ini atas alasan menjamin 'keamanan'. Sudahnya kita nanti akan senasib dengan Iraq & Arab, walaupun negara mereka orang sendiri yg perintah tapi hanya sbg boneka.

    Benar seperti soalan paneh, adakah Melayu sudah benar2 bersedia?

    ReplyDelete
  11. Blog ini boto2 mainkan sentimen perkauman...ayat-ayat eh balik2 berlingkar kepada Melayu-Cino then Cino-Melayu...
    Masya Allah...bahaya kalau bawa fahaman ni ke padang mshsyar sok2...tak dapek den nak nolong do kalau ekau sumo boghi alasan camni...

    ReplyDelete
  12. blog ni kira cakap belapik lagi la. kalu ikut cakap anak den yg pandai cakap dan baco cino tu, paper cino dgn blog cino lg torus torang cakap ikut sodap tokak ngutuk melayu. kwn kwn cino dio lg racist kok becakap. tapi sobab dio pun kojo company cino buek sonyap yolah walau hati sakit.

    ReplyDelete
  13. salah fakta nh....... art. 43 tetap menyatakan pemilihan PM adalah kuasa YDPA...... mne boleh suke2 je parlimen pilih (X caye rujuk fed consti). X kn bole la dpt kt bangsa lain slagi sultan nh melayu.....relaks sudey..... heee
    -aku neutral, nk kongsi ilmu-

    ReplyDelete
  14. nak kongsi ilmu gakOctober 28, 2010 at 12:07 PM

    aku neutral nak kongsi ilmu rasanya elok pi menuntut dulu dgn dato' mohamad noor, bekas hakim mahkamah rayuan pasal pekara 43 tu. rumah dia ada di sikamat seremban. rasanya nak kongsi ilmu pun elok ilmu yg betul2 penuh di dada sebelum nak betulkan org lain.

    ReplyDelete
  15. betul kuasa pilih Pm kat agong tetapi perlembagaan negara tak nyata bangsa atau agama apa yg boleh jadi PM. gua rasa agong pilih melayu mcm kes Perak. Kalau itu berlaku gua rasa melayu dari Pas akan jadi PM. Gua sokonglah sbb Pas lebih baik dari umno. Umno pun tau pemimpin Pas kuat agama. kalau jadi 13 mei pun gua rasa melayu umno dan china MCA bikin kacau. Dulu 13 mei tiada orang mati di Kelantan. Jadi gua percaya melayu umno jahat.

    ReplyDelete
  16. berita terkini tertop, doktor mengesahkan jubo epul yg tak berak 2 hari, rupa2nya kosong. mana poei, entah2 tem yg sodut. ruak tuih jijik puak ni.

    ReplyDelete
  17. tak perlulah ekau paneh berceloteh panjang atau berfikir teori haprak yg bukan2. yg ternyatanya bukan DAP atu PAS yg bermadu asmara dgn PAP tetapi sebenarnya ketua UMNO. Adakah pulak bolum cukup 1 tahun perintah dah poe buek perjanjian dgn ketua PAP hingga stesyen keretapi tg Pagar pun akan hilang pagar. Ado otak pikirlah paneh, jgn jadi bingai. Tak perlu ekau punya teori tng Karpal Singh jd ketua pembela DSAI akan tahu semua cerita liwat(yg sebenarnya rekaan mahazalim yg takut bertanding)yg akan diguna utk peras ugut DSAI tetapi rakyat dah dapat hidu ada gambar jamuan altantunya di singapura!

    ReplyDelete
  18. dah la tu paneh. bopoluh2 juak penjilat jubor nuar ni ko kojokan. temongah2 memasing nak menjawab provokasi ko. sian la kek dorg. bg la can dorang nak berangan2 skit untuk angkek pm aljuburi bak kato mat sabu. peliwat sebagai pm msia. hidup hompuk n geng.

    ReplyDelete
  19. Melayu yang suka membodohkan Melayu ialah Umno. Bangsa Melayu akan jadi lembab dan bangang kalau masih duduk bwh pemerintahan Umno. Dah berapa banyak tanah rezab Melayu tergadai,
    dah berapa banyak maruah gadis Melayu tergadai... tanyalah Umno.

    Bilo PAS + DAP + PKR berkawan dio dongki dan kianat.

    Dah berpuluh tahun Umno beromen dgn MCA+GERAKAN+MIC tak pulak dio raso berdosa dgn bangsonya.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive